![]() |
Klaarkom issue?
Hallo,
Er is vast iets vreemds met mij, zo'n gevoel heb ik. Ik ben sinds mijn 14e seksueel actief en heb tijdens gemeenschap nooit last gehad om klaar te komen. Ik hoor wel eens dat meisjes tijdens gemeenschap niet klaar kunnen komen of er moeite mee hebben, bij mij ging dat altijd prima. Tuurlijk kost het de ene keer wel eens wat meer moeite dan de andere, maar tot voorkort ging dat prima, geen problemen mee. Sinds kort bevredigt mijn vriend mij ook oraal (vanwege omstandigheden wilde ik dat eerst liever niet) en voor het eerst kwam ik daar dus ook van klaar. Wat ik zelf ervaar is dat een orgasme dooe het stimuleren van de clitoris veel heftiger is dan een orgasme tijdens gemeenschap. Maar - en ik weet niet of het verband heeft met elkaar, maar ik het het idee van wel - sinds het op die manier ook lukt, vind ik tijdens gemeenschap met moeite een echt hoogtepunt. Ik vind het wel lekker, ik voel het mestal ook wel. Misschien minder goed, maar klaarkomen lukt me bijna niet meer. Ik snap er niets van, omdat ik nooit moeite heb gehad tijdens gemeenschap klaar te komen. Maar sinds een tijdje lukt me dat dus echt niet. Weet iemand hier iets van, heeft iemand tips of dingen die we kunnen proberen? Ik hoop het, want ik baal er wel van. |
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: geen ervaring mee :) |
hmmm dat is wel kut, of juist niet...
ik kan alleen voor je hopen dat het gevoel ooit weer terug komt. Misschien span je je vagina iets minder waardoor je niet meer tijdens seks klaarkomt. Een teken dat je je meer ontspannen voelt. maarja, als het waar is dat seks grotendeels tussen de oren zit, en je fysiek wel in staat bent door penetratie klaar te komen, lijkt het me zo dat iets geestelijks je misschien remt. Misschien wil je het wel zo graag weer, dat de druk te groot is en het daarom niet lukt. Ikzelf heb de ervaring dat ik op latere leeftijd pas door seks kon klaarkomen. maar dit ging veelal gepaard met alcohol, want daardoor voelde ik me losser. Ik beleef nu ook 'nuchtere' seks, en krijg zo moeilijker een orgasme dan voorheen. Ik vind het ook ronduit kut, maar ach, zolang je maar een lieve vriend hebt die nog even wat werk verricht voor je daar beneden, heb je in vergelijking met andere vrouwen niet veel te klagen ;) |
Citaat:
Misschien maak ik me er nu wel te druk om, maar de eerste keer dat het niet lukte was ik er dus niet op die manier mee bezig, en toch lukte het ook niet. We zullen zien, of er verandering in komt. |
Citaat:
|
Misschien was dat nadat je al was klaargekomen tijdens de orale bevrediging ? Het zou kunnen dat de drempel voor daarna een tweede keer hoger komt te liggen. Zou bij mij wel zijn, maar dat zegt weinig. ;)
|
Citaat:
|
hoe kom je tijdens gemeenschap (wat een woord) klaar? :confused: :(
|
je bent gezegend, wist je dat?> :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
@TS:
De meeste vrouwen kunnen sowieso alleen clitorale orgasmes krijgen. Dat je nu meer moeite hebt om op die manier toch klaar te komen ligt mij denk ik aan een mate van gewenning die je opbouwt. Als je iets ontdekt wat lekkerder, heviger is dan wat je tot dan toe kende is het logisch dat je van iets minder lekkers dan minder snel klaarkomt, lijkt mij. Vroeger namen mensen ook genoegen met het eten van rauw vlees, nu hebben we vuur ontdekt, is t voor ons ook moeilijker om te genieten van rauw vlees :p (rare vergelijking, ik weet t ;)) In ieder geval sluit ik me aan bij El Chupacabras: Citaat:
Suc6 nog ermee :) |
Citaat:
:o |
Citaat:
En wat betreft het mentale gedeelte is dat hetzelfde als bij elk ander orgasme. Lekker ontspannen dus, maar deels ook je aandacht richten op wat je voelt. |
Citaat:
Bovenop als hij op een stoel of bank zit werkt volgens mij vaak wel, of staand, omdat zijn bekken dan inderdaad hoger zit en dus wat langs jou wrijft, etc... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat zijn dan inderdaad standjes die het eventueel makkelijker zouden kunnen maken om tot een vaginaal orgasme te komen. Die ga ik dus zeker even uitproberen..
Ik moet me ook inederdaad minder fixeren op het klaarkomen, maar het is toch apart dat het opeens niet meer gaat? Nou ja,bedankt tot zover in ieder geval. |
Citaat:
|
Citaat:
Geneeskundestudenten hier? Doe es een autopsie in dat gebied, ik wil het nu wel eens weten :P |
over een halfjaar heb ik een blok gynaecologie, ik zal je daarna vertellen of ik iets geleerd heb over extra gevoelige plekjes bij de baarmoedermond :p
maar ik heb in 'beter in bed' :o wel eens iets gehoord over de A-plek oid die daar zou zitten. |
Die zit er :)
|
Ohja, de A-plek, wel eens van gehoord, geen idee meer waar die voor staat.
*zoekt op in het klein orgasme boekje* Volgens dat boekje zijn er echt bizar veel verschillende orgasmestimulerende plekjes, allemaal uitlopers van de clitoris. Zo heb je uiteraard de G-plek, de U-plek, de V-zone, de R-plek, de D-zones, de P-zone, de K-zone en de AFE-zone (nee, ik zou het ook niet allemaal bedacht hebben...) De AFE-zone waar over gesproken wordt, zal dan wel de hier genoemde A-plek zijn. De AFE-zone zit hoger in de schede dan de G-plek, het is dus een kwestie van verder zoeken nadat je de G-plek gevonden hebt. Een vrouw van wie de schede extra vochtig wordt zodra de gemeenschap is begonnen, heeft waarschijnlijk het geluk gehad dat haar AFE-zone werd gestimuleerd. Aldus het klein orgasme boekje ;) |
U plek heb ik ook, en A plek, en G plek. En nog eentje die aan de rugkant zit, ook heel hoog. Maar die anderen?
|
Kan van allemaal wel uit gaan werken waar ze volgens het boekje zitten en wat je moet doen om hem te vinden? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Uitlopers van zenuwbanen. En je kunt ze allemaal trainen. (y) (dat noemen ze ook wel spiergeheugen, de neural pathways worden zo wat ingelopen, als het ware.)
Vandaar dat ze zeggen dat sex alleen maar beter wordt naarmate je het langer doet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |