![]() |
[excel] soort IF-functie
Hoi..
Ik heb een probleempje met exel Ik wil namelijk een aantal getallen gaan vergelijken om te zien waar het verschil zit. in kolom A heb ik staan: GR of IR In kolom B staan getallen. Het is de bedoeling om een functie te krijgen waarin staat: Als er de tekst GR staat.... dan moet het getal van kolom B, opgeteld worden in kolom C, zo niet, dan moet het in mindering worden gebracht even een voorbeeld A B C GR 9 9 GR 5 14 IR 8 6 IR 3 3 GR 7 10 Wie weet hoe ik dit kan doen? |
Zet in cel D1 deze formule:
Code:
IF(A1="GR",B1+C1,B1-C1) |
Citaat:
Code:
ALS(A1="GR";B1+C1;B1-C1) |
Okey, bedankt voor de antwoorden
Ik ga het eens proberen. (y) |
Code:
IF(A1="GR";B1+C1;IF(A1="IR";B1-C1;"Err")) Oh, en bij 'n nederlandse Excel vervang je 'IF' door 'ALS' (like, whatever) |
De formule heb ik nog niet helemaal kloppend gekregen
Heb nu in cel C2 staan: =IF(A2="GR";B2+C1;B1-C1) in cel C3 staat: =IF(A3="GR";B3+C2;C2-B3) Dit betekend dat de GR wel elke keer omlaag gekopieerd moet worden.. (dus a4, a5, a6 etc etc) Ook moet in de formule de plaats veranderen. B1 moet bij het volgende veld B2 worden, daarna B3 etc etc, hetzelfde geld voor de C in de formule Is het ook mogelijk om dit te doen in excel? |
Okey, heb de formule iets aangepast
Dit is de nieuwe =IF(A2="GR";B2+C1;C1-B1) =IF(A3="GR";B3+C2;C2-B3) =IF(A4="GR";B4+C3;C3-B4) Hiermee kan ik de eerste 3 cellen invullen en vervolgens de rest naar beneden slepen. Bedankt voor de hulp mensen (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |