![]() |
Bye bye brain?
is niemand hier bang dat hij/zij ernstige hersen-degeneratie overhoudt aan al dat alcohol- en drugsgebruik? of iets anders engs?
|
Nee, jij?
|
Citaat:
|
ik gebruik niets, ik ben wel bang :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar verder, alle nadelen (inclusief dingen die nog niet bekend zijn) moet je maar voor lief nemen als je gebruikt. Onwetendheid is geen excuus om het recht te praten als je meer kapot hebt gemaakt dan je had gewild. ;) |
Ik kon me altijd heel slecht concentreren toen ik nog veel blowde...
en ik werd er enorm vergeetachtig van... |
Ik wel, maar tegelijkertijd kan het me niets schelen ^^
Ik merk bepaalde veranderingen en verslechteringen, maar het interesseert me eigenlijk gewoon niet. Dat zijn zorgen voor later :D. |
Citaat:
Ik maak me er wel eens zorgen over maar aan de andere kant weet je (of iig behoor je te weten) dat er zeker een keerzijde zit aan het veelvuldig gebruik van drugs (in de meest brede vorm van het woord). Als gebruiker dien je dien dan ook voor lief te nemen. |
Citaat:
|
Ik kan een hele waslijst aan lichaams- en hersenfuncties opnoemen waarvan ik weet dat ze mogelijkerwijs aangetast zouden kunnen worden, maar geeneen waaraan ik consessies zou willen doen.
Met de juiste mate van rust en aandacht icm mijn gebruikspatroon kan ik totnutoe alle merkbare hiaten in focus en aanverwanten kunnen opvangen, dwz, de in dagen direct na gebruik en in periodes van (en na) relatief hevig gebruik aanwezige aandachtsproblemen, evt moodswings, ingevallen (want overstijfde) gezichtsspieren, slaapstoornissen en ga zo maar door. Als je t geen jaren laat sukkelen en je niet elke keer een zuurstoftekort/stofoverschot in je hersenen slikt/zuipt/snuift/hoort dan kan je (ik iig) volgens mij heel lang ongeschonden verder leven. |
Citaat:
|
Ik ben er eerlijk gezegd best bang voor, daarom doe ik het nu ook rustiger aan met alcohol. 3 dagen per week helemaal niet en de andere dagen niet helemaal lam - voor doordeweeks is 4 biertjes wel mooi, op zaterdag niet boven de 7-8 uitkomen.
|
Citaat:
|
soms wel, maar dan denk ik bij mezelf ach het zal wel meevallen
|
Alleen voor de effecten van blowen op de lange termijn ben ik bang, omdat ik dat nl. te veel doe en vermoed dat ik daar toch wel een soort hersenschade aan over ga houden.
|
ach ach ach :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
word ik alleen maar simpeler van tot nu toe (y)
|
ik doe het erom (Y)
|
Ik kan niet wachten op de dag dat ik zo vercrack ben dat ik in een inrichting moet. Kleuterschool, maar dan voor grote mensen.:cool:
Beetje de hele dag de gek uithangen en stiekem drugs naar binnen smokkelen. Geen verantwoordelijkheid.(Y) Dus, ik ga nog lekker door.:) |
Citaat:
opzich is een beetje alcohol iedere dag helemal niet slecht voor je je vornemen om niet boven de 7-8 biertjes uit te komen is nuttiger |
Citaat:
|
verschrikkelijk bang, nou nou nou!
|
Citaat:
schijtluis :p |
2012 :cool:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
ik las laatst nog van een studie die daar weer extra ondersteunig aan gaf |
Citaat:
|
Wij praten over 6 jaar verder mijn waarde!
betreffende deze bewering dan |
Citaat:
Er even vanuit gaande dat als je naar een trancefeest gaat dat je dan naar meerdere gaat (generalisatie de gekste maar i don't give a shit) en dat de komende zes jaar doet kan het gewoon niet anders dan dat je wel beschadiging aan het een of ander oploopt. In eerste instantie gehoorbeschadiging maarja indirect op langere termijn zal je daar uiteindelijk vast hersenbeschadiging aan over houden. Beetje ver gezocht mischien maar je snapt het punt vast wel. |
M'n brein ligt inmiddels enkele duizende kilometers hier vandaan te oxideren in the middle of nowhere dus, de komende 5 jaar heb ik genoeg aan een zombiebestaan, uiterst plezierige doomgedachte dunkt mij
Hoe harder de muziek, hoe minder je de aarde naar de klote hoort gaan :cool: |
Maar to the point. Ik zal wel degelijks hersenletsel oplopen, opgelopen hebben maar ik ben ook heel slim dus kan het wel hebben :rolleyes:
Heb jaren als een ketter joints geblaft en dáár ging ik goed van naar de tyfus. Begint weer een beetje bij te trekken maar heb er wel degelijk een tic van gekregen. Maar het leven gaat nou eenmaal niet zoals je het misschien hebt gepland, mocht je uberhaupt al een planning hebben, en alles heeft wel weer een soort van functie. Verslaving kan ook een leerweg zijn. Heb mezelf inmiddels behoorlijk leren kennen juist door deze verrotte scholing. |
Ik heb 't idee dat ik n hoop 'mis' in mn hoofd na de periode dat ik blowde. Daarom doe ik het nu ook niet meer!
En 1x heb ik iets ernstigs met alcohol meegemaakt waar ik ook nog steeds niet vanaf ben... :s Ik zou mensen aanraden voorzichtig te zijn want het kan zo makkelijk fout lopen! Het ligt er natuurlijk wel aan hoe gevoelig je ervoor bent enz. maar 't aantal ziekenhuisgevallen aan jongeren met n alcoholvergiftiging loopt wel op :nono: Ik drink nu zelf ook niet meer omdat ik er niet meer goed tegenkan, ik vind het gewoon eng. Ik word nu te snel aangeschoten van te weinig alcohol en werd vaak behoorlijk emotioneel als ik dronken was, wat niet zo fijne gevolgen had. Nu drink ik alleen af en toe een klein beetje (echt een paar slokjes) |
:nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar ik altijd het bangst voor was, was dat ik een psychische aandoening er van zou krijgen (drugspsychose) of dat ik ergens verslaafd aan zou raken. Ik beschouw mezelf namelijk wel verslavingsgevoelig, "it runs in teh family" laten we maar zeggen ;-) Lichamelijke kwesties hebben me nooit zo bezig gehouden. Momenteel is het enige wat ik doe blowen en wijn (sporadisch iets uit de smart). In ieder geval is het 'zorgen maken' bij mij nu niet meer zo aan de orde.
Op school heb ik ooit zo'n voorlichtingsvideoband gezien waarom schematisch werd weergegeven hoe je hersenen uitzetten na gebruik van XTC. Ik zat toen in groep 7 of 8 en dat maakte wel zoveel indruk op me dat dat tijdens mijn eerste pil jaren daarna nog even door mijn gedachten schoot :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
alcohol is trouwens veel erger dan wiet en veel verslavender
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gelukkig heb ik al een solide voorraad in mijn hersenpan om mee te beginnen. (Y)
|
ja ik was er wel bang voor, daarom ben ik ook met blowen gestopt.
Ik heb 2 jaar elke dag me kapotgeblowed en op een gegeven moment had ik wel door dat ik mn hersencellen aan het kapotblowen was, dat ik trager werd, slecht geheugen etc. Nu ben ik een week blow-vrij en ik voel me al stukken beter en alerter. Misschien dat ik ooit nog in het weekend er eentje opsteek, maar ik voel me beter als ik niet zon stonede mongool ben die alleen nog maar in zn schulpje zit te spacen. Trouwens, paddo's en salvia, dat is pas erg voor je hersenen...daar word je goed gek van. Leuk als je in dat semi-artistieke-vrijheidblijheid-overblijfseluitdehippietijd-wereldje wil zitten, maar je hebt maar 1 brein en daar moet je nog lang mee doen, en psychedelische drugs hebben er niet zon goede invloed op. Na mijn 1e paddotrip kon ik weken alleen nog maar stotteren en kreeg ik telkens black-outs. Dus ja voor paddo's ben ik nu als de dood, dat je van zon stom portie vies spul zo'n idiote fase kan hebben is wel eng. |
'hersencellen' zijn wel een populistisch handzaam beeld dat hier jammerlijk onvoldoende onderbouwd wordt rondgesmeten om angst te verantwoorden.
Ik hoor niemand over t serotoninesyndroom en zn varianten of hersenbedrading in het algemeen, losgezien van 'cellen'... |
Sorry, ik ben niet zo slim en lulde maar wat dat ik ergens gehoord had. :p
Maar die hersencellen sterven toch echt af. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |