![]() |
Coupling vs. Friends
Ik heb laatst een keer op aanraden van een vriend deze serie gekeken. En ik moet je zeggen, ik ben helemaal geen comedyserie liefhebber. Maar de Engelse humor is toch echt wel een stuk beter dan de Amerikaanse.
Het is echt een heel grappige serie, alhoewel er niet echt een verhaal in zit. Het gaat over een vriendengroep bestaande uit koppels (zie Coupling) die in hun relatie allerlei hilarische situaties meemaken. Deze bespreken ze vervolgens met hun vrienden/vriendinnengroep onder begeleiding van de nodige flashbacks. Iedereen heeft zo'n eigen merkwaardigheden, en het leukste aan deze serie is dat zowel mannen als vrouwen zich er in kunnen herkennen (denk ik). Mannen over vrouwen en vrouwen over mannen. Als je van comedy houdt moet je deze echt checken! En voor de mensen die de serie al kennen: Zijn jullie het met me eens dat deze leuker is dan bv. Friends? ps. Mijn favoriete personage is toch wel Jeff, schitterende kerel, dat accent alleen al:p Brilliant! |
OMG, Coupling is echt zoo slecht (n)
Britse humor vind je in The Office bijvoorbeeld, niet in Coupling :| Ik vind Friends toch echt wel leuker, maar dan vooral omdat Coupling zoo slecht is. Friends is heel Amerikaans, daar hou ik ook niet altijd van. |
Lesbian spaning inferno XII ;)
|
Ik vind Friends duizend maal beter. Het heeft meer karakter, een interessanter plot, leukere grappen, en Jennifer Aniston, om een paar pluspunten te noemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Coupling is niet het beste dat ooit op een tv scherm heeft gestaan maar nog steeds: Coupling > Friends. |
Citaat:
|
Citaat:
|
de aflevering dat jeff date met een israëlische vrouw ownt alle afleveringen van friends bij elkaar.
|
Citaat:
ik vind de plots in coupling juist véél inventiever dan bij friends. |
Citaat:
|
Coupling is gewoon uitgedacht, terwijl Friends het altijd van de loze amerikaanse humor moest hebben (N).
|
Citaat:
|
nah, coupling heeft veel meer lagen dan friends. friends vind ik ook wel grappig, daar niet van.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Coupling is duidelijk beter dan Friends. Als je dat niet snapt weet je niet wat links en rechts is, bij wijze van spreke.
|
Coupling is beter, maar friends is ook een leuke serie geweest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Britse humor moet het vaak hebben van genante situaties en daar kan ik niet tegen.
Ik ben meer van de rechttoe rechtaan puns en oneliners enzo. |
Coupling is duizendmaal beter dan Friends.
Friends was in het begin nog vrij leuk en anders, maar aan het einde keek je alleen nog maar om het kijken. Coupling is verfrissend en leuk gebleven, plus het toevoegen van de typische engelse humor. |
Citaat:
|
Citaat:
Coupling heb ik nooit gezien. |
Citaat:
|
De serie Friends is zo verschrikkelijk slecht, dat het bijna onmogelijk is om een serie te maken die nog erger is. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Coupling is beter, maar Friends had ook wel zijn momenten. |
Citaat:
J'CHAIM!!! |
ik heb zo n teringhekel aan friends en die vieze hype eromheen.
om couplings moet ik altijd lachen (y) |
Citaat:
|
Citaat:
nivotje laurel en hardy maar dan romcom (N) |
Ik vind ze geen van beide bijzonder. Alhoewel Friends niet zo slecht is als scholiertjes je willen doen geloven.
|
je lijkt wel een profeet.
|
Coupling is echt briljant :D (Y)
|
Citaat:
|
Ik ga echt voor Friends, Coupling vind ik niet boeiend (heb t niet onwijs vaak gezien, maar genoeg om een mening te hebben).
Maar ik denk niet dat je in dit geval kunt zeggen dat het één beter is dan het ander. Volgens mij is dat echt puur subjectief, omdat de één nou eenmaal wel van Britcoms houdt en de ander niet. Ik heb persoonlijk een hekel aan Britse humor, dus ik vind Coupling geen zak aan. Ik ben echt verliefd op de Amerikaanse humor en vindt Friends dan ook echt hilarisch. Tuurlijk is t allemaal wat oppervlakkiger en is Britse humor vaak wat dieper en zit t beter in elkaar, maar ik hou daar niet van. Dus volgens mij is dit meer de discussie Britse vs. Amerikaanse humor dan Coupling vs. Friends. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder is Friends voorspelbaarder en meer catch phrase based. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat blijkt uit bijna elke Amerikaanse comedyserie, de goeie series zijn op één hand te tellen. |
Friends (y) coupling is niet leuk, komt ook omdat ik engelse humor echt niet kan uitstaan :)
|
Citaat:
|
Citaat:
coupling keek ik een tijdje terug wel vaak, nu al jaren niet gezien ofzo. toen vond ik het leuk iig. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |