![]() |
ogen kunnen geen licht verdragen
hoi,
de laatste tijd kunnen mijn ogen erg slecht tegen licht. Het gaat dan vooral om kunstlicht (lampen dus). Vooral 's morgens heb ik hier last van, dan gaat alles zwemmen voor mn ogen. Als het licht te fel is, krijg ik pijn aan mijn ogen en hoofdpijn. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? |
Ik heb het alleen 's ochtends met fel zonlicht, dan krijg ik mijn ogen de eerste minuten heel slecht open...
Slaap je in een hele donkere kamer? |
Citaat:
|
Draag je lenzen?
Ook als je die niet draagt, zou het een infectie kunnen zijn... Dat bleek het bij mij iig te zijn toen ik laatst niet tegen licht kon. Natuurlijk kan het ook heel wat anders zijn, maar als het niet over gaat zou ik even langs je huisarts of opticien gaan, dan kan die even kijken of hij of zij wat kan vinden. |
nee ik draag geen lenzen. Ik heb wel een bril, maar die draag ik nooit. K heb -0,5 ofzo.
Ik denk dat ik binnenkort ook naar de huisarts ga, het is best vervelend. Een infectie klinkt wel erg verontrustend, kan je daar wat meer over vertellen? |
Een vriendin van mij had een hoornvliesbeschadiging toen ze hier last van had. Ik zou dus maar even langs de oogarts (of opticien, die kan dat ook constateren) gaan.
|
Citaat:
|
Hey,
Ik heb het even aan mijn vriend gevraagd,die is opticien. Die raadt jou aan om eerst even bij de opticien je oogdruk te laten meten aangezien je hoofdpijn heb. Als de oogdruk hoger is dan 20/21 even langs de huisarts te gaan voor een verwijs brief naar de oogarts. Hij denkt namelijk als hij het zo leest dat je pupilreflex niet goed reageert. Maar zoals de andere ook al zeiden kan het ook een lichte infectie wezen. |
he heel erg bedankt! dat ga ik zeker doen! (y)
|
Graag gedaan hoor.
|
Ik heb ± een jaar last gehad van migraine, de laatste echte aanval was vier maanden geleden, maar ik heb nog steeds van die momenten dat ik bijv. 's avonds geen licht kan verdragen. Ik heb het ook wel eens als er geen oorzaak aan te wijzen is.
miss heb je er wat aan ;) succes! |
ja migraine heb ik zoiezo vaker last van, al heb ik het de laatste tijd niet meer gehad (gelukkig!)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |