![]() |
Profielkeuze fout???
Ik wil even weten of mense ff goede tips of advies voor mij hebben...:p
Ik zit nu in vwo, en heb vorig jaar dus een profiel moeten kiezen. Ik heb toen gekozen voor E&M met filosofie, na1 en wb2. Maar sinds dit schooljaar is begonnen heb ik er mijn twijfels over, ik vind namelijk helemaal nix aan economie dit jaar :s Geschiedenis en Aardrijkskunde vind ik nog wel gaan:) Ik heb vorig jaar voor E&M gekozen omdat ik geen talen of scheikunde in mijn profiel wou omdat ik slegt ben in de talen en scheikunde saai vond. Maar nu twijfel ik tog over scheikunde omdat er vervolgstuddies zijn die mij leuk lijke en waarvoor je scheikunde gehad moet hebben. Daarom zit ik erover te twijfelen om nu nog over te stappen op N&T, omdat ik dan die vervolgopleidingen wel kan doen & geen eco meer zal hebben:D En ik denk dat ik scheikunde wel kan, vorig jaar haalde ik er wel altijd goede cijfers voor en scheikunde is het enige vak wat ik dit jaar zou moeten inhalen voor N&T. ik kan nog tot half december van profiel overstappen, maar hoe langer ik wacht hoe meer ik moet inhalen, scheikunde in mijn vrije deel nemen is geen optie omdat ik daar nu nix meer bij kan doen en ik er nix uit wil laten vallen. Daarom vraag k ff om advies over wat jullie zouden doen in deze situatie en misg nog een paar tips ;) |
Als dat is wat je wil en in lijn ligt met je toekomst plannen zou ik gewoon switchen
|
Citaat:
|
Ik zou ook switchen. Er is natuurlijk best een kans dat economie nog leuker wordt, maar er is ook een kans dat dat niet gebeurt. Als jij graag iets technisch wilt doen dan moet je nu switchen! Iets kiezen wat je leuk vindt lijkt me ook beter dan iets kiezen omdat je de andere dingen erger vind. :o
|
Ik zou switchen! Als je nu al een hekel hebt aan je profiel dan ben ik benieuwd hoe jij het nog 3 jaar vol gaat houden!
Switchen is mijn enige advies :) |
Citaat:
|
Citaat:
Het is voor de rest wel een goede keus. :) Succes! |
tja.. dat scheikunde meer rekenwerk is lijkt me juist alleen beter :) Ik had het vorig jaar niet zo heel erg met de practika van scheikunde :p
Maar bedankt voor t advies;) |
Scheikunde is helemaal niet vergelijkbaar met dat wat je in de derde klas krijgt, het wordt een stuk moeilijker. Niet om je bang te maken, het is gewoon zo.
|
Ik ben er ook niet bang voor als het moeilijker word:) Eerder dat ik het saai ga vinden omdat ik dat vorig jaar een btje vond:P
|
1
|
Ik werd in de 3e gewaarschuwd voor scheikunde.
Mijn scheikunde-lerares vertelde me dat je van het cijfer dat je in de 3e haalt ongeveer 1,5 punt af moet trekken en je dan je cijfer krijgt wat je voor scheikunde bovenbouw haalt. |
2
|
Onderbouw is niet te vergelijken met de bovenbouw vond ik. Ik moest echt hard werken om een voldoende te kunnen halen voor natuurkunde/biologie 1. Uiteindelijk ook gestopt met natuurkunde.
Maar als jij denkt dat je het kunt moet je het proberen. Informeer wel naar de mogelijkheden van teruggaan als je het niet meer ziet zitten na een tijdje. |
Citaat:
|
Bijkomend probleem is misschien wiskunde B, ik weet niet hoe goed je bent in wiskunde maar in EM is de wiskunde een stuk eenvoudiger dan in de N profiellen en voor menig toch een hobbel.
|
Ik heb nu al wiskunde B en ik vind wiskunde tot nu toe nogsteeds makkeljk:P en natuurkunde heb ik nu ook al in mijn vrije deel zitten dus dat zijn de problemen niet. Het probleem is eerder dat scheikunde mij saai gaat lijkten :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
s
|
Citaat:
Ik zou wel van profiel wisselen als ik jou was.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54. |