![]() |
Hulp gevraagd bij (simpele) Solo
Hoi,
Ik zit weer eens met een probleem/vraag. (n) Ik heb een audio fragment waarop een "solo" te horen is. Deze wil ik dus ook graag leren spelen, het is een niet al te moeilijke maar ik kan hiervan dus geen tabs van vinden. Hoe kan ik deze toch nog leren spelen ? Klik hier om het audio fragment te beluisteren. Iemand tips / hulp ? Alvast bedankt ! :) |
Nafluiten (da's altijd een makkelijke eerste stap)
Stap voor stap uitzoeken. Ik speel geen gitaar, maar k heb er wel een hier hangen. Et lukte me op deze manier vrij snel, dus dan moet et een gitarist ook wel lukken denk ik zo :) |
Nafluiten ? Hmm.
Ik heb het vanmiddag na proberen te spelen maar dan lijkt het er een klein beetje op. Maar niet precies. Ik heb het geluk dat ik een nog van soort (schokkerig) beeldfragment van hebt maar dan is nog steeds moeilijk om te zien wat ie speelt. Maar ik zal dat nafluiten eens proberen. Thanks (meer tips zijn natuurlijk ook welkom) |
Op gehoor is makkelijker dan op zicht hoor. En je leert er meer van :P
|
+1
tip: Ga eens met je gitaar voor de tv zitten of zet de radio aan en probeer mee te spelen met liedjes en/of reclamejingles. Leer je je gehoor en je fretboard echt goed mee kennen. (y) |
Tis dan ook wel een gigantisch vage solo...
|
Hoedatzo ? Kvindt em wel cool. Mooi "smothered" geluid... klinkt lekker verdraaid. En ik wil em leren ! :p :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oke ik heb nu de solo "uitgeknipt" en laat em op herhalen staan in winamp. Tot zover heb ik alleen het begin stuk van de solo en een een klein stukje van wat daarna volgt.
Ik hoop dat ik em helemaal leer te spelen op deze manier. Ik hou jullie op de hoogte :p |
Hmm ik heb het geprobeerd maar het valt nog vies tegen. (n)
Dit heb ik er uit zien te krijgen. Het lijkt er niet echt op heh... Legenda: ----------- (b) = Bend \ = slide down Code:
e| Zou iemand me er nog mee verder willen helpen of wat tips willen geven ? :) (overigens, hij gebruikt er volgens mij wel een Flanger pedaal bij. Ik zelf heb een clone chorus pedaal waar het er ook wel een beetje op lijkt maar minder. Het ligt meer aan de TABS die ik heb gemaakt denk ik.) |
Phaser of Flanger inderdaad. :)
Het is alleen wel een ernstig brakke opname of hoort dat zo? :o (zo ja, welke band is dit in hemelsnaam dan? :o) |
Citaat:
Iemand nog tips/hints/hulp ? :) |
Citaat:
|
Van nirvana is toch alles ongeveer wel getabbed?
|
Citaat:
En van Nirvana is vrijwel alles getabbed ja. Alleen op deze show werd een solo van Rape me uitgevoerd. Maar rape me heeft helemaal geen solo er in. Maar kvond em wel leuk klinken en die wil ik daarom graag leren. |
Kan niemand mij helpen ? :eek:
|
Kunnen wel.
|
?
|
Lol. Als je tabs solo rape me intikt in google vind je dit topic. :D
|
Citaat:
|
Ik kan 'm niet luisteren, zonde.
|