![]() |
Wat voor laptop?
Hallo,
Ik ben van plan binnenkort een laptop aan te schaffen. Alleen het probleem is dat ik er absoluut geen verstand van heb. Ik wil hem gaan gebruiken thuis en op school, er moeten vrij veel afbeeldingen en muziek op kunnen, word moet erop staan, hij mag 1000 euro of minder kosten, en voor de rest eis ik niet veel. Wat raden jullie aan? Welke winkel raden jullie aan? Of wat absoluut niet? Hoe zit het eigenlijk met internet, wij hebben thuis een kabel kan ik daar me daar dan gewoon op aansluiten? Alvast bedankt, Saffier |
Mooi Acer heb je voor 1000€!
|
Ik neem aan dat de dames en heren van subforum Hardware daar wel antwoord op weten :)
Ik heb goede ervaringen met een Inspiron 6000 van dell. (tja, was te lui om ff verder te zoeken) |
Citaat:
Ik heb goede ervaringen met acer em met dell, van acer is de service/garantie wel een beetje bout. Van dell zijn de laptops een beetje lomp. |
acer is inderdaad goed voor persoonlijk gebruik.
Zelf heb ik een asus. Dat zijn echt super laptops (y) linkje: http://www.asus.nl/products1.aspx?l1=5 edit: linkje werkt bij mij niet, wel als ik het linkje kopieer en in de adresbalk plak. vaag..... |
acer heeft standaard maar 1jr garantie, kut dus.
bovendien zie ik dat bij ongeveer álle acer laptops bij ons op school de scharnieren binnen het jaar al stuk gaan. neem liever een laptop van paar tientjes meer met tenminste 2jr garantie (asus bijv.) Of koop extra garantie erbij. |
Oke bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee!
|
Citaat:
Daarnaast heb ik veel acer laptops gezien en geen enkele is tot nu toe kapotgegaan. Zelf gebruik ik overigens Asus, betere support en (toentertijd) betere prijs/kwaliteitverhouding. |
Citaat:
overigens kan ik dat van gebroken scharnieren wel beamen, heb dr ook al een aantal gezien. |
Citaat:
|
Citaat:
en acer is nou niet bepaald hoogwaardige kwaliteit. |
Citaat:
Het is een Europese wet, maar ook in de NL wet is dat geregeld (Vraag maar tijdens je colleges privaatrecht MM). |
Citaat:
en als dat trouwens zo wettelijk geregeld is, waarom worden er dan uberhaupt producten met 1jr garantie aangeboden? daar zou dan lijkt mij, wel een beleid voor zijn dat dat niet mag ... ? |
Het is, voor zover ik weet, niet voor alle producten zo geregeld.
Bovendien, als bijna niemand er iets van weet, waarom zou je er dan moeite voor doen? De meeste mensen kopen garantie die ze al hebben, dat is een extra bron van inkomsten die fabrikanten etc. niet graag kwijt willen raken. Het draait allemaal om winst. |
Europese richtlijn ja, die geacht wordt opgenomen te worden in nationale wetgeving.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34. |