![]() |
incontinentie
ik heb al een tijdje veel last met het ophouden van m'n plas...
het klinkt heel stom, maar ik heb een paar keer per dag ineens dat ik heeel nodig naar de wc moet. Ik moet dan ook echt (heb zelfs een keer in m'n broek geplast), dus het is geen blaasontsteking. Ook heb ik veel last van m'n rug, kan dat er iets mee te maken hebben? |
Een bezoekje aan de dokter zou ik zeggen.
|
Dat kan ook door (extreem) ondergewicht komen, ik weet niet of je dat hebt?
|
Naar de dokter gaan.
|
Citaat:
is naar de dokter niet een beetje overdreven? Wat zou er aan de hand kunnen zijn dan? |
Nee is niet overdreven. In het ergste geval heb je iets in je rug zitten dat op je zenuw drukt die naar je blaas loopt. Maar het is gewoon een klacht om mee naar de huisarts te gaan. Vooral in je broek plassen is apart toch. Dan moet die incontinentie wel heftig zijn.
|
Citaat:
Maar ik zal de dokter dan maar s bellen, denk ik. Is er niet iets wat ik zelf kan proberen? |
Citaat:
Ga toch gewoon naar de dokter, je word er alleen maar wijzer van (y) |
slik je toevallig medicijnen? Ik heb het ook een tijdje gehad, maar dat kwam volgens mij van de medicijnen.
|
Citaat:
|
Waarom zou het geen blaasonsteking kunnen zijn (enkel omdat je echt moet als je aandrang hebt?!). Klinkt juist wel als blaasonsteking.
En pijn in je rug... dat kan eventueel ook wijzen op een nierbekkenonsteking... Dus idd gewoon naar de huisarts gaan, wellicht is het wel iets heel erg simpels. Sterkte ermee! |
Citaat:
Bedankt :) |
Scheefgezakte rugwervel die een zenuwbaan naar je blaas afknelt?
|
Heb je ook urineverlies bij lachen, hoesten of persen? Dan zou fysiotherapie nuttig kunnen zijn om je bekkenbodemspieren te trainen.
Ga maar even langs de huisarts, dat is echt niet overdreven. |
Waar heb je precies last van? Want als het je onderrug is, kunnen het ook je nieren zijn nl.
Edit: iemand was me al voor. |
hmm... m'n huisarts is 1,5 week op vakantie. Lijkt het jullie nodig dat ik naar de vervangende arts ga of kan t een week of 2 wachten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kan best een blaasontsteking zijn. Die kan zich op een paar manieren uiten; 't kan veel pijn doen, 't kan zijn dat je heel vaak kleine beetjes moet plassen, of dat je soms ineens héél nodig moet en 't nauwelijks op kan houden. (Ik heb soms ineens dat ik 't echt niet meer kan houden als ik bv. een kraan hoor lopen, ik heb twee keer gehad dat ik spontaan in m'n broek begon te plassen, dat was dus ook een blaasontsteking.)
Ga naar de dokter, neem een bekertje plas mee - ochterurine is het beste, en probeer wat op te vangen in het midden van de stroom, dus niet aan het begin en niet aan het eind. |
nou, inderdaad. Het was dus een blaasontsteking en inmiddels ook een nierbekkenonsteking (n)
Ik vind het nog steeds gek dat ik amper last heb gehad van die blaasontsteking, maar die nierbekkenontsteking deed/doet echt wel zeer. Nou ja, antibiotica helpen hopelijk snel. Bedankt voor de adviezen iig! (y) |
Zodra je merkt dat je vaker dan normaal moet plassen, en soms ook veel sneller nodig moet plassen, zorg dan dat je goed spoelt met cranberrysap ofzo. Het zijn verradelijke blaasontstekingen die echt nauwelijks tot geen pijn doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26. |