![]() |
engste film ever
Wat is jullie engste film ever?
Die van mij: Texas chainsaw massacre, we hebben zoooo hard gegild :) Soul 1 en 2 waren ook wel scarry |
Citaat:
Nou, Ringu en Honogurai mizu no soko kara hebben mij de meeste rillingen bezorgd. |
The Shining
|
Ringu, alhoewel het wat mij betreft nog enger kan.
|
Honogurai mizu no soko kara(dark water) en Ju-on
Zijn wel een van de engste films van de laatste jaren die ik heb gezien. :) |
Ringu vond ik ijzingwekkend met de scène
Spoiler
Voor de rest vind ik maar weinig films echt éng. |
Moet ringu toch maar eens gaan kijken :)
|
Ik ben absoluut geen held, en heb dus bijna geen horrorfilms gezien, maar What Lies Beneath vond ik echt supereng. Vooral op het laatst dan.
|
The Blair Witch Project (y) .
|
The Others en The Sixth Sense waren wel scary :)
Verder niets. Wel een hoop suspensvolle en/of goede films, maar niet eng. |
The Omen (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik kan me geen enkele film herinneren die ik echt eng vond, wel een hoop smerig zoals chainsaw massacre idd, die heb ik uitgezet.
|
Toen ik 8 was keek ik IT en daarna heb ik nooit naar horrorfilms gekeken. IT is het engst. :(
|
IT vond ik ook heel eng, maar dat lag ook aan de tijd/locatie/personen om heen. Dat heeft een hele grote invloed op de engheid van een film vind ik.
|
Jaws en ja ik weet dat dat vreemd is. Maar ik ben echt bang voor die nephaai. :(
|
Citaat:
Maar wie heeft The Ring/Ringu nou nog niet gezien? En zo'n enorme spoiler is het nu ook weer niet, je weet immers niet wanneer de scène plaatsvindt en wat er precies gebeurt ;) |
Citaat:
Heb gehoord dat die best eng was, dus lekker griezelen maar :evil: Vind zelf The blairwitch project 1 wel eng. |
Tja, eng....... als er een film is met veel spanning, dan zou ik gaan voor:
Storm of the Century van Stephen King. Alles ( bijna), van SK is schitterend! |
Soul 1 & 2?
HAHAHAHAHA! Maargoed, beide versies van The Shining, Rose Red en The Storm of the Century. En ja, The Descent vond ik ook eng. Ik heb ringu nog niet gezien. Alleen the ring. Ook Dark Water (sorry Juice, ik ga dat origneel toch echt niet copy pasten of uit tikken) origneel of remake ook nog nooit gezien. |
Ik vond the blair witch wel zenuwslopend om te kijken, omdat je de hele film praktisch je adem inhoudt omdat je een schrikmoment verwacht. Echt "eng" vond ik em niet.
De enige film die ik echt eng vond was sleepwalkers die ik keek toen ik een jaartje of 8 was. Daar heb ik zelfs over gedroomd :bloos: |
Storm of the Century, The Descent en The Grudge. En ik ben bang voor clowns dankzij het kijken van It op jonge leeftijd :(
Ringu vond ik niet zo eng :cool: |
Citaat:
BWP 2 was nog veel en veel slechter. Citaat:
Ook eentje die ik best goed vond kwa schrikmomenten: White Noise. Verder niet bepaald een briljainte film, maar ik heb 'em gekeken in een bios in LA tussen de gillende amerikanen :) |
ja, white noise had zeker wel wat engs.
verder toch wel alles wat al genoemd is. Met Soul 1 en 2 bedoel je ,neem ik aan ''Saw'' ? |
Citaat:
|
gremlins.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik vooral zo apart vind aan deze film is dat zo veel mensen hem toch zo eng vinden. Weet niet of het de hype is, of dat sommige mensen d'r vatbaarder voor zijn dan anderen. Iemand sl8n8 al gezien trouwens? Denk wel dat ik 'em wil zien. |
Citaat:
|
Citaat:
OT: Ik heb niet zo'n sterk gestel dus ik vind bijna alles wel eng, maar Manhunter en de Hannibal-remake Red Dragon hebben voor mij wel de lol van thrillers afgehaald. :D En op een tweede plek komt wel Gothica - werd er door per ongeluk zappen van de week weer aan herinnerd -, samen met The Others. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En Wes Craven kán het wel - of misschien was het meer 't jaren zeventig-sfeertje - Last House on the Left vond ik ook niet zo gezellig.
|
Ik heb op mijn zeventiende de originele versie (zonder special effects!) gezien van The Thing. Ik was zo bang dat mijn vader mee moest naar de wc en naar mijn slaapkamertje, want ik durfde geen deur meer open te doen, want daar zou dat Ding achter kunnen zitten.
Na the Marathon Man heb ik mijn tandartsafspraak afgezegd. Ik vond de Blair Witch echt doodeng, terwijl mijn veel nuchterder vriend hem doodirritant vond. Die mensen doen ook alles verkeerd en ze verdienen het gewoon om in mootjes gehakt te worden. Ben ik met hem eens, maar mij krijg je dus in mijn eentje het bos niet meer in! En we zaten niet eens in de bioscoop! Ik ben een schijterd, ik ben voor alles bang. Ik wil ook helemaal geen enge films kijken, dan kan ik weer niet slapen. Aanrader, nog niet genoemd: Jacob's Ladder. Ook weer met zo'n geweldige ontknoping, net als in Sixth Sense, waarna alles weer goed is. Ook goed acteerwerk, (Tim Robbins) en prima script. |
De scène die Noodles vernoemt vond ik stom en lachwekkend. Net zoals die scène in The Grudge
Spoiler
De engste vond ik ook The Blair Witch Project, net omdat het zo levensecht irritant gefilmd is. The Texas Chainsaw Massacre was anders ook wel (y) Saw I nog niet gezien, Saw II vond ik maar zozo. Ik heb het meer voor realistische dingen denk ik :) En ow ja, de allerergste voor mij: Arachnafobia. Ligt aan mezelf ja :o |
|
Citaat:
Laatst ook (een poging tot) Rose Red gedaan. En zelfs dat kan ik al niet meer aan, OMG. |
Wat is er uberhaupt "eng" aan Saw? De film is gebasseerd op een mysterie en heeft een morbide scene, net als de gemiddelde x-files aflevering. Ik zeg niet dat het een saaie film was maar desbetreffende scene is ongeveer net zo spannend als Rambo die zn wonden dichtbrand :P
|
Citaat:
|
De engste film heeft een goede plot waarbij de vijand in je hoofd blijkt te zitten, waarbij waarheid en verbeelding door elkaar heen gaan lopen, ongrijpbaar en onverslaanbaar.
En natuurlijk van die paranoide films, waarbij iedereen samenspant tegen de onschuldige hoofdpersoon. De Texas Chainsaw Massacre is en blijft geniaal. |
Nu ik nog denk, ik vond Cannibal Holocaust namelijk eng. Dawn of the death (1978) was niet eng, maar wel ontzettend geniaal!
|
Dawn of the dead en Night of the living dead zijn allebei briljant, maar inderdaad niet eng. Een film ald Alien is dan weer meer suspense dan een echte angstfilm, evenals The Thing.
|
idd, Alien heb ik laatst weer eens gekeken en het blijft toch een erg goede film.
|
Night of the living death heeft ten minste wel een geniaal plot :cool:
Dankzij IT als klein kind bang in de douche :P De engste blijf ik The Shining vinden. |
oh ik weet wel een film, toen ik 11 was ofzo had ik een slaappartijtje en toen hadden ze children of the corn (verschillende delen) gehuurd. dat vond ik wel eng toen, geen idee hoe ik het nu zou vinden.
en de scène uit belle en het beest dat die vader achterna gezeten wordt door wolven :( |
Citaat:
Ik heb onlangs The Descent gekeken, dat was eindelijk weer een film die ik daadwerkelijk eng vond. |
the excorsist :)
poltergeist ook :) (komt btw op veronica deze maand, zoals vele horrofilms :p ) |
Citaat:
|
Ik vind films helemaal niet snel eng, nooit eigenlijk.
De enige die ik op t moment van kijken wel echt eng vond was The Blair Witch Project. Als ie normaal gefilmd was, was er waarschijnlijk geen klap aan geweest, maar door die stomme hand held camera shots wordt je zó in t verhaal getrokken. En natuurlijk is het ook enger doordat je die hele 'heks' nooit te zien krijgt. Je weet dus gewoon niet waar je mee te maken hebt. Dan heeft de film ook nog ontzettend veel goeie schrikmomenten, je weet dat ze gaan komen, maar toch overvallen ze je. Als ik de film nu kijk vind ik m niet meer eng overigens. Behalve t stuk dat die tent zo onwijs gaat schudden, omdat ik altijd weer vergeet wanneer dat nou ook alweer precies is en dus altijd weer keihard schrik :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31. |