![]() |
Kunst/tekeningen verzenden. Hoe?
Geachte allemaal,
Laatst moest ik een striptekening A3 formaat verzenden naar de andere kant van het land. Was een cadeau, zou ingelijst worden en alles... Netjes zo'n koker gekocht bij het postkantoor en het daarin laten verzenden (€ 6,20) ... komt 'ie aan, blijken er dikke barsten ingekomen te zijn. Nog meer op de tekening zelf dan in de koker, heel raar. :( Mijn vraag: als je zoiets wil versturen, hoe kan je dat dan het beste doen? Een plakkertje met 'breekbaar' erop zetten lijkt me niet voldoende. Een pakketdienst of zo? |
pakketdienst idd. er wordt echt lomp omgegaan met pakketjes bij de post.
|
zelf brengen
|
Ja maarre.. ik vroeg niet wat ik het beste kon dóén, ik vroeg hoe ik het beste kon versturen.
Evt. toch bedankt. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ik vraag me af van welk materiaal het was. Bij strip denk ik snel aan gouache en koker = oprollen. Gouache breekt nogal snel als het wat dikker is opgezet, dus als je verf gebarsten is, denk ik eerder dat het een probleem is geweest van verkeerd verzenden. Verf op papier gaat snel breken als je het oprolt, doordat de vorm van de ondergrond verandert. Je verf kan dat niet echt aan, zeker niet als ze dikker is.
Er zijn volgens mij ook platte pakketten, hele platte dozen, waar je een ingelijst exemplaar in kunt steken, maar dus ook een papier zonder inlijsting. Wel opvullen met stevig karton dan ofzo, zodat het niet per ongeluk ergens tussen kan raken en plooien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |