![]() |
Boeken voor noppes via het internet
Op het internet zijn een aantal sites die een collectie aan e-boeken hebben. Vaak stellen zij hun collectie kosteloos beschikbaar aan een ieder. Voor arme studenten zoals ik, is dit natuurlijk ideaal. Maar na een kleine zoektocht bleek het aanbod aan boeken vies tegen te vallen.
Nu vroeg ik mij af: Maak jij weleens gebruik van zulke diensten? Via welke sites precies? Waar bestaat hun aanbod uit? En wat vind je in het algemeen van e-boeken? |
Ik vind lezen van een scherm echt heel vervelend :o dus ik doe het liever niet.
Bovendien houd ik van boeken, ze ruiken lekker :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
De boeken van Enid Blyton ruiken bij mij standaard naar cake :s :D
|
Citaat:
|
Ik denk niet dat ik erg veel aan zou kunnen met zo'n e-boek. Voordat je een beetje efficiënt je de stof eigen kan maken heb je toch iets nodig dat je in je handen kan houden en dat met een goede layout begrijpelijk overkomt.
|
Ik houd niet van lezen van beeldscherm. Mijn printer draait overuren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor studieboeken is het soms nog wel handig, zeker omdat de mijne vaak erg zwaar zijn en erg duur.Maar zelfs dan heb ik meestal liever een echt boek. |
ik gebruik ze voornamelijk bij het maken van huiswerk, via google scholar vond ik bvb het boek van darwin, en dan kan ik snel stukje op zoeken dat ik nodig heb zonder een heel stuk naar de bieb te moeten fietsen
oja ik kijk ook wel op dnbl, omdat ik het leuk vind om de oude plaatjes etc. te vinden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee. Ik bestel wel vaak boeken via het internet. Vaak nog goedkoper dan De Slegte (www.boekwinkeltjes.nl <3).
Misschien dat ik in de toekomst wel eens een luiterboek ga downloaden, als dat kan. :o Beetje offtocpic, maar ach. |
Citaat:
Of valt dat wel mee? En gaan ze gewoon door de brievenbus enzo? |
Ik vind fanfic's van een paar pagina's al vervelend lezen van 't scherm, plus dat ik niet zo snel e-booksites heb opgezocht. Maar in geval van studieboeken vind ik het wel een goed idee, bijvoorbeeld als je maar een paar hoofdstukken er van nodig hebt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Boeken moet je vast kunnen houden, de geur van bedrukt papier moet erinzitten en soms de charme van een klein vlekje op de pagina's is onevenaarbaar :) |
Citaat:
Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee. Behalve dat ik een keer werd gebeld door een man die helemaal over de rooie was omdat ik een boek besteld had, maar uiteindelijk toch niet tot de koop was overgegaan. :D (Dat kun je natuurlijk voorkomen door een fictief telefoonnummer in te vullen.) Of ze door de brievenbus gaan hangt natuurlijk af van de dikte van het boek, en het aantal boeken dat je bestelt. |
Citaat:
Studieboeken op internet zou ik alsnog uitprinten, eh, dat doe ik dus al vrij veel, mijn studiemateriaal voor deze periode kon ik vrij goed van DBNL afplukken. Het enige boek dat ik elektronisch heb gelezen kreeg ik gemaild door een Roemeen. Maar toen had ik nog geen printer, en het boek in kwestie was Dune :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |