![]() |
M&O + begrippen
kan iemand mij de begrippen marketing, marketingmix, omgevingsfactoren, marktaandeel, marktconcentratie, Marketingstrategie en Productmix uiteleggen?
de betekenissen die in het boek staan kan ik wel uit me hoofd leren, maar dan begrijp ik niet wat er bedoelt word. marketing = alle activiteiten die een organisatie onderneemt om zijn ruilactiviteiten te bevorderen, vergemakkelijken en bespoedigen. marketingmix = combinatie van instrumenten waarmee een bedrijf in de wensen van de afnemers wil voorzien. Omgevingsfactoren = externe omstandigheden waarmee een organisatie bij het toepassen van de marketingmix rekening moet houden ((niet)beïnvloedbare). Marktaandeel (v bedrijf) = diens afzet (in hoeveelheden) of omzet (in euro) uitgedrukt in % v d afzet of omzet van gehele bedrijfstak. Marktconcentratie = ondernemer die zich op 1 of enkele marktsegmenten richt. Marketingstrategie = wijze waarop een producent met elementen v marketingmix inspeelt op eigenschappen v zijn doelgroep. Productmix = de combinatie van eigenschappen die een product bezit. |
Marketing = gewoon , je moet doen wat de consument wilt Marketingmix = de 4 P's ...
P rijs p :o roductie Plaats Promotie (y) |
Citaat:
Personeel |
Marktaandeel:
De hoeveelheid omzet, afzet die een onderneming heeft in verhouding met de gehele markt van zijn sector. Bijvoorbeeld Shell bij de benzine. De gene met het grootste marktaandeel wordt ook wel marktleider (prijszetter) genoemd. Zij bepalen vaak de prijs. |
ja duuuh
ga naar je leraar......daar is ie voor !!!! |
Citaat:
Kijk es beter naar de data |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.