![]() |
Een eerste probeersel ... be gentle
Laat me slapen
Vergeef me de zonde te houden van de morgen wanneer ik spaarzaam de bewegingen tel die ik maak, de voeten op het droge warm geknuffeld, knus verdedigd tegen dagen die geen einde kennen Vergeef me dat ik wandel wanneer je loopt, matig als altijd Begrijp dat ik je vergeef dat je droomt zonder grenzen, de passen tellend die ik nog van je tegoed heb Zonder te beseffen dat ik hou van de morgen. |
Met die topictitel dacht ik: Oké, nu komt er iets heel afschuwelijks en daar gaat hij zich vast bij voorbaat voor verontschuldigen:P
Maar het is eigenlijk een heel mooi gedicht! Zeker voor een eerste probeersel. Citaat:
|
Erg goed gedaan voor een eerste keer. Het sprak me iig wel aan.
|
Ik vind het ook mooi, maar ik denk niet dat dit een van je eerste gedichten is? Het lijkt wel alsof je wat langer schrijft, maar goed.
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat mij het gebruikt van tegenwoordige deelwoorden stoort. Het lijkt hier niet bij te passen, maar verder een goed probeersel :) |
Bedankt voor de goede reacties :) En idd, het is niet echt een 'eerste probeersel'. Ik ben wel al even aan het spelen met woorden, maar dit is toch het eerste gedicht dat ik wou delen ... Het heeft me er alleszins toe aangezet om nog meer dingen op het net te plaatsen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |