![]() |
Ochtendstart
ik heb al een tijdje niks meer gepost, dus bij deze:
Ochtendstart Elke ochtend, Het begint weer Bloedende beelden Op trieste beeldbuizen Brandende gezichten En huilende gebouwen Nutteloze reddingspogingen Leidend tot stille neerslachtigheid Niet alles is bloedend, triest genoeg Om tot je verbeelding te spreken, De realiteit gedeeltelijk verbergend Het journaal Journalisten Ondervragen halfdode slachtoffers Op zanderige, gebouwloze straten Zelf niet triest, bloederig of huilend Ik wrijf de laatste moeheid uit mijn ogen Een doodnormale ochtendstart |
In principe gaat ons vak KCV daarover, maar dat terzijde.
Tja, het onderwerp dat je aansnijdt is al wel eerder aangesneden. Oude koek dus, voor mij part. Haha, wat een zinsnede Iig, ik vind het niet helemaal geweldig, dat ligt vooral aan je uitwerking. Soms lijkt het alsof je almaar dingen opsomt, niet erg spannend. Het is ook wat voorspellend, dat komt denk ik doordat je niet echt spectaculaire dingen in je gedicht verwerkt. Het is allemaal heel beschrijvend en je gebruikt juist weinig dubbelzinnige woorden. Ik geef maar een voorbeeld. Het is jammer dat je sommige woorden gedeeltelijk herhaalt, journaal/journalisten, bloedende/bloedend. Ik vind het uiteindelijk niet echt geslaagd. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26. |