![]() |
Soundtracks
Ik ben fan.
Broken Flowers. Wordt omschreven als 'ethiopische jazz', erg cool. The Life Aquatic. Met onder andere Iggy and the Stooges (wat een scene, boah) David Bowie en Seu Jorge. Butch Cassidy and the Sundace Kid, Burt Bacherach! Jezus als ik er aan denk, wat zijn er toch veel goede soundtracks. Ik stop even, later meer. |
burt bacherach is zo ondergewaardeerd he
|
Curtis Mayfield - Superfly.
En de eerste die 'Ennio Morricone' zegt, die heeft wel gelijk, maar is niet erg origineel:). |
amelie
vengo |
Bernard Herrmann. Oh, en Tôru Takemitsu natuurlijk ook.
|
Requiem for a dream
|
Die van Tarantino vind ik altijd erg fijn. De meeste blaxploitation films hebben ook een gave soundtrack, "cinematic soul en badass funk classics" (y) .
Office Space heeft ook een zeer toffe soundtrack, met Slum Village, Geto Boys en nog vele anderen! |
Pi & Stigmata.
|
Citaat:
|
Red Alert (vg) van Frank Klepacki
|
saw III heeft wel een leuke soundtrack, oa. meshuggah
|
Citaat:
|
wie gaat er als eerste zeuren over het verschil tussen verzamelcds en soundtracks?
|
Citaat:
|
Citaat:
Een verzameling liedjes met de naam van een film erbij is godverdomme iets anders dan een echte soundtrack En dan kunnen we nu weer verder... |
en daar ben ik het mee eens (Y).
|
Citaat:
|
gladiator <3
|
eternal sunshine of the spotless mind <3
|
die van ghost world swingt.
die van führer-ex ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
blade runner...
Superfly idd ook :) uhm, Oh Brother Wher Art Thou? is een leuke verzameling :) |
bernard herrman: taxi driver
|
Get rich or die trying.
|
Lost Highway
Hero The Nightmare Before Christmas |
Lost Highway, inderdaad.
Maar ook in Mulholland Drive met daarin het nummer 'Llorando' (Spaanstalige versie van 'Crying', Roy Orbison) is zó mooi. Kippenvel. |
De Silent Hill soundtracks zijn weergaloos. Goede, duistere ambient met hier en daar een meer gestructureerd nummer.
|
ohja david lynch, the straight story (y)
|
Citaat:
|
Requiem for a dream (ik word er altijd zo depri van), American Beauty en die van Lost in Translation is ook (y)
|
Ik was silent hill 2 vergeten, de andere delen weet ik niet, maar 2 is heerlijk.
|
ghostworld (y) (y)
|
oh en 'walk the line' :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |