![]() |
mannen en monogaam?
Ik heb net een boek gelezen *komt een vrouw bij de dokter* daarin staat hoe moeilijk het voor deze man is om monogaam te blijven en hij verteld hier ook in dat geen mens een heel leven monogaam kan zijn.
Mijn vriend zegt fel tegen vreemdgaan te zijn, ik zal hem dan ook geloven. Ik vroeg me af hoe moeilijk het voor mannen is om monogaam te blijven want het schijnt dat hun sex drang veel groter is dan bij die van een vrouw. Ik vroeg me af of iemand me hier wat meer over kan vertellen. Alvast bedankt |
absoluut niet moeilijk als je echt om je partner geeft.
ik durf dan dus bij deze ook te beweren dat ik helemaal monogaam ben. (y) |
je sig ondersteunt (y).
|
Het is toch echt een mythe dat mannen een grotere seksdrang hebben dan vrouwen. Overigens hebben vrouwen evenveel reden om vreemd te gaan als mannen, immers zijn ze onbewust op zoek naar de beste genen voor hun nageslacht.
|
Bedankt voor jullie reacties :). (y)
|
Ach, mensen die biologische redenen als 'mannen hebben nou eenmaal van oorsprong de drang om zich voort te planten' of, voor vrouwen, 'vrouwen zijn instictief op zoek naar de beste man voor het nageslacht' als excuus gebruiken, vind ik gewoon slap en laf. Al zou die biologische drang er inderdaad nog zijn, dan nog is het je eigen keuze wat je daarmee doet. En die drang is in de huidige samenleving echt wel te onderdrukken.
Volgens mij is het sowieso achterhaald dat mannen meer vreemd zouden gaan dan vrouwen en met moeite monogaan kunnen blijven ondanks dat ze in een fijne relatie zitten. Ik zie het bij beide geslachten gebeuren en echt wel om andere redenen dan vanuit 'biologische oorsprong'. |
Klopt het als mannen echt geil zijn zeg maar, dat ze dan niet meer goed kunnen nadenken?
|
Citaat:
Oh hier moest ik echt heel hard om lachen :D (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En verder denk ik trouwens niet dat mannen niet monogaam kunnen zijn, kwestie van een grote jongen zijn. (y) |
Citaat:
Tuurlijk, als je onder extase bent van genot is alles wat vaag om je heen. Maar dat je, op het moment dat je alleen al goed geil bent, niet meer fatsoenlijk na kunt denken en spontaan je vermogen tot nadenken verliest, vind ik toch wel heel triest. Zeker om als verweer voor vreemdgaan te gebruiken. Bovendien geldt dat, in de manier waarop jij doelt, net zo goed voor vrouwen als voor mannen. Echt, zoveel verschil in behoefte aan en het beleven van seks is er, op lichamelijk vlak na dan, helemaal niet tussen mannen en vrouwen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
je bedoelt komt een vrouw bij de dokter :nono:
maar goed ik denk trouwens dat het bullshit is, vreemdgaan is voor mietjes, een echte vent kan makkelijk monogaam zijn. ten minste dat mag ik hopen he. |
Citaat:
|
I don't care about this.
:) |
Citaat:
|
Volgens (anonieme) vrouwenbladentestjes is tegen de tijd dat ze een jaar of 50 zijn, zo'n 20 % van de mannen ooit eens in zijn leven vreemdgegaan (voor vrouwen geldt ongeveer hetzelfde). Dat betekent dat in elk geval 80 % van de mannen monogaam is. En als je toevallig iemand hebt uit die overige 20 %, hoeft het niet te betekenen dat hij vreemdgaat tijdens zijn relatie met jóu.
En natuurlijk wordt je denkvermogen wat trager als je opgewonden bent, maar dat betekent niet dat het geheel afwezig raakt :p En 'want' gebruik je in een zin waarin je iets uitlegt, als je iemand vraagt om iets uit te leggen doe je dat met het woord 'waarom' of eventueel met 'hoezo'; mensen die steeds 'want?', 'en?', 'dus?' zeggen komen erg irritant en dwingend over. Vind ik. Niet persoonlijk bedoeld, ik zie het steeds door verschillende mensen zo gebruikt worden. |
Foute excusen om je vreemdgaan goed te praten. (n) Als je om je partner geeft in een normale relatie ga je niet vreemd. Mannen niet en vrouwen niet. Beetje ruggengraat tonen enzo.
|
Citaat:
ik vind het onzin dat mannen niet monogaam kunnen zijn. dat hele oerinstinct is allang verdwenen als je het mij vraagt. ik ben er 100% zeker van dat mijn vriendje niet vreemd gaat/zou gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
't Vriendje is erg tegen vreemdgaan en ik neem dus ook maar aan dat het voor hem niet al te veel moeite kost om het niet te doen. Nu moet ik zeggen dat ik in mijn omgeving sowieso nog niemand heb gezien die vreemd is gegaan, mannen noch vrouwen, dus ik ben er aan gewend dat mensen het per definitie niet doen.
*denkt even na* Oh, wacht, kennissen van ons zijn vreemd gegaan - maar in dat geval dus de man en de vrouw. Daarbij komt dat de seksdrang van 't vriendje helemaal niet groter is dan de mijne. Merk dat in mijn omgeving ook niet echt; in mijn vriendengroepen gaat het iig behoorlijk gelijk op, met enkele uitzonderingen in beide richtingen. Lijkt me dus een nogal slap excuus. |
Natuurlijk denkt een man wel eens:
Woow, wat een mooi/leuk meisje, jammer dat ik een vriendin heb. Maar ik zelf heb geen drang om vreemd te gaan. Sterker nog, het stoot het allemaal af... 100% monogaam |
Citaat:
Wat nou vrouwen komen van Venus en mannen van Mars. We leven gewoon allemaal op aarde. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
ikzelf ben totaal niet monogaam. Mits het maar constant dezelfde is waar ik mee vreemdga, is er toch niks aan de hand? Gitaar1 gaat echt niet bleren 'ik moet jeniet omdat je gitaar2 en gitaar3 nu beroerd'.
voor degenen die niet snappen wat ik hiermee bedoel: ik vind het bullshit dat mannen zeggen 'ik ben een man, en DUS niet monogaam'. |
Citaat:
Vandaar dat ik met die opmerking kwam |
Citaat:
|
ik denk dat het aan de persoon ligt hoe moeilijk het is om monogaam te blijven. ik heb er zelf ook nogal moeite mee, en ik ben allesbehalve man.
|
Citaat:
|
Citaat:
werkelijk geen idee, want het is niet zo dat ik ben uitgekeken op de persoon waar ik mee ga op dat moment. |
Citaat:
Ontopic:Ik geef er gewoon niet om of mensen (in dit topic mannen) wel of niet monogaam zijn. Als iemand zeker is van het feit dat hij niet monogaam is, kan hij beter ook geen relatie beginnen. Daarom denk ik ook dat mensen die vreemd gaan het vooral als smoes gebruiken. Als iemand bij mij met zo'n smoes aankomt, is het gelijk over. Wel of niet monogaam. |
Citaat:
|
Ik ken genoeg mannen die monogaam zijn...
|
Citaat:
punt is alleen.. echt geil ben je niet voordat je echt 'actief' bezig bent en dus is dit geen argument wat vreemdgaan zou kunnen excuseren... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niks is onmogelijk, dus ook monogaam zijn ook niet.
|
Citaat:
voor de volledigheid, we missen Marjo en kleine Tine Doe Maar- 1 nacht alleen |
Citaat:
|
Citaat:
was te weinig iigeval. |
Citaat:
|
Citaat:
je monogaam ofzo blijft.. ;) ;) :D :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |