Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Kleding terugbrengen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1487399)

*oma* 15-10-2006 14:52

Kleding terugbrengen

Ik vroeg me dus af of jullie vaak kleding terugbrengen naar de winkel, omdat je het bijvoorbeeld in een opwelling hebt gekocht. Koop je bijvoorbeeld makkelijk iets zonder te passen bij de h&m, omdat je toch je geld terug krijgt en neem je dan ook de moeite om het terug te brengen? Of bewaar jij je miskopen in een hoekje van de kast met labeltjes eraan in de hoop dat tenminste iemand er nog iets aan heeft? Verkoop je je spullen hier of op ebay/ marktplaats???

flyaway 15-10-2006 14:55

Ik koop vooral op de markt, (waterlooplein) dus dan kan je niet terugbrengen. Dingen die ik in de winkel koop waar ik niet tevreden mee ben probeer ik eerst aan mijn zusje door te verkopen, als dat niet lukt gaat het vaak in de kast of op marktplaats. Ik breng zelden iets terug.

11 15-10-2006 14:56

Ik koop vaak dingen zonder te passen, meestal past het gewoon. De keren dat het niet past breng ik het gewoon netjes terug en anders geef ik weg aan mn zusje of iemand anders.

Luna 15-10-2006 14:57

Ik breng eigenlijk nooit dingen terug. Meestal heb ik de kaartjes er ook al afgehaald en ik ben best lui. En ik heb een zusje waar ik dingen bij kwijt kan als mn kast vol is. (y)

Alla Pugacheva 15-10-2006 14:58

hé dit topic doet me een beetje denken aan het men at work topic
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1487344

Jimmy Who? 15-10-2006 15:06

Ik ben heel erg uitgekookt wat dat betreft. Ik trek prijskaartjes nooit zomaar van kleding maar doe dat zorgvuldig zodat ik dingen nog terug kan brengen :o Wat ik overigens ook vaak doe. Verder rechtvaardig ik mijn gedrag door het feit dat winkels in Nederland een belachelijk beleid voeren wat betreft retournering. Ik pleit voor een Amerikaans beleid, dat je zonder prijskaartjes en met bon recht geeft op volledige teruggave van het bedrag. En zonder bon krijg je store credit, al naar gelang de staat van het geretourneerde. Daarnaast loopt winkelpersoneel ook in de kleding die ik misschien koop, en dat wordt ook zomaar terug gehangen aan het einde van de dag.

Otis 15-10-2006 15:08

Ik koop nooit iets wanneer ik zwaar twijfel. Doe ik dat wel of iets past uiteindelijk toch niet zo goed dan ben ik te lui om terug te gaan.

Alla Pugacheva 15-10-2006 15:15

Citaat:

Otis schreef op 15-10-2006 @ 16:08 :
Ik koop nooit iets wanneer ik zwaar twijfel. Doe ik dat wel of iets past uiteindelijk toch niet zo goed dan ben ik te lui om terug te gaan.

botulismf 15-10-2006 15:17

Ik koop niet zo vaak kleding en als ik dat wel doe is dat een hele happening dus dan pas ik ook alles en weet ik ook zeker dat ik er tevreden mee ben. Dus kleding terugbrengen is nooit echt in me opgekomen.

Broeder 15-10-2006 15:24

De gedachte alleen al bezorgt me een zenuwinzinking.
Gelukkig denk ik meestal eerst na voordat ik iets koop :)

hellebel 15-10-2006 15:27

Ik ben heel erg impulsief als het dingen kopen betreft en dan zit ik weleens met een probleem ja. Dan breng ik het gewoon terug of verkoop ik het online door. Ik heb dit de afgelopen tijd gelukkig weten te voorkomen omdat ik mijn look voor deze winter al bedacht en opgeschreven/getekend heb. Als ik leuke kledingstukken zie moeten ze binnen dat plaatje passen anders moet ik het terugleggen. :)

Alla Pugacheva 15-10-2006 15:32

Citaat:

hellebel schreef op 15-10-2006 @ 16:27 :
Ik ben heel erg impulsief als het dingen kopen betreft en dan zit ik weleens met een probleem ja. Dan breng ik het gewoon terug of verkoop ik het online door. Ik heb dit de afgelopen tijd gelukkig weten te voorkomen omdat ik mijn look voor deze winter al bedacht en opgeschreven/getekend heb. Als ik leuke kledingstukken zie moeten ze binnen dat plaatje passen anders moet ik het terugleggen. :)
ik zou heel graag één van die tekeningen willen zien. post ze eens :)

Tonsillitis 15-10-2006 15:47

ik breng nooit iets terug want ik weet uit ervaring hoe schijtirritant dat soort klanten zijn en bovendien is het mijn eigen schuld, had ik maar moeten passen. ik laat ze gewoon lekker rotten in de kast:)

Drez 15-10-2006 16:08

ik heb maar 1x iets teruggebracht, toen had ik geen geld meer om te eten HAHA maar verder koop ik iets alleen als ik het heel tof vind of als het zo cheap is dat het toch niet uitmaakt. en anders ben ik gewoon te lui om het terug te brengen.

Maija 15-10-2006 16:14

ik ruil teveel..

Giles 15-10-2006 16:15

Ik breng bijna nooit kleding terug. Ik doe niet aan impulsaankopen namelijk, ben een vreselijke twijfelaar.
Wel had ik een periode dat ik snel (na een paar maanden) uitgekeken was op kleding. Dan verkocht ik het inderdaad door of gaf het aan vrienden.

Eurotrashgirl 15-10-2006 16:15

Ik ben ook een impulsieve koper.. Of gewoon te lui om iets in de winkel te passen. Ik kijk dan (vooral dure aankopen) thuis nog eens goed en breng dan ook vaak dingen terug.

Vice 15-10-2006 16:52

Citaat:

Otis schreef op 15-10-2006 @ 16:08 :

Beouty_princes 15-10-2006 17:01

Ik ruil nooit. Het pasta ltijd!!!!

Urm 15-10-2006 17:11

ik geef het meestal aan mijn zusje die er altijd erg gelukkig mee is, ookal past het niet.

ZerO 15-10-2006 17:24

Ik heb misschien 2 keer iets teruggebracht. Soms ben ik het bonnetje kwijt en dan denk ik helaas pindakaas nu moet ik het wel dragen :)

zopje 15-10-2006 19:47

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets terug gebracht heb. al heb ik wel wat kleren die nooit verder zijn gekomen dan twee keer dragen, maarja!

Stevill 15-10-2006 22:16

Nee, hoe dan ook niet.

Carn 15-10-2006 22:19

Citaat:

botulismf schreef op 15-10-2006 @ 16:17 :
Ik koop niet zo vaak kleding en als ik dat wel doe is dat een hele happening dus dan pas ik ook alles en weet ik ook zeker dat ik er tevreden mee ben. Dus kleding terugbrengen is nooit echt in me opgekomen.
dat dus.

Lotte 17-10-2006 09:56

Citaat:

Tonsillitis schreef op 15-10-2006 @ 16:47 :
ik breng nooit iets terug want ik weet uit ervaring hoe schijtirritant dat soort klanten zijn en bovendien is het mijn eigen schuld, had ik maar moeten passen. ik laat ze gewoon lekker rotten in de kast:)
Waarom is dat eigenlijk irritant? Die mensen zijn toch opgeleid om zulke dingen te doen en ze hebben toch zelf voor hun beroep gekozen? Blijkbaar horen ze dit soort dingen leuk te vinden of in ieder geval op de koop toe te nemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.