![]() |
Contant geld storten
Ik heb een spaarvarken vol met kleingeld en ik wil dit graag om m'n (postbank) rekening zetten. Nou deed ik dat als klein kind heel vaak, maar de laatste jaren nooit meer. Nu hoor ik 'geruchten' dat je bij de Postbank niet zomaar meer geld kan storten, maar het in zakjes moet stoppen van x 20 cent, enz.
Op hun site kan ik er ook niet echt wat over vinden. Weet iemand of ik gewoon m'n spaarvarken daar af kan geven, of moet ik dat dus in zakjes doen? |
Bij de rabobank had je van die automaten waarin je het kon storten en hoefde je niets te doen. Maar ik zou het bij het postkantoor niet weten :o.
|
Ehm, bij de Postbank bij mij in de buurt moet je zakjes inleveren. Die kun je daar gratis halen. Is op zich wel makkelijk, want je weet meteen hoeveel geld je gestort hoort te krijgen, telfouten van de mevrouw achter de balie is er niet meer bij. Alleen ja, je kunt alleen storten als je een vol zakje hebt, dus de waarde die op het zakje staat aangegeven.
|
Weet je misschien hoeveel muntjes er dan per zakje moeten? Ik bedoel, 10 muntjes van 2 euro is wel veel.:s
|
Veel winkeliers vinden het ook prima om kleingeld te krijgen. Op die manier kun je hen aan wisselgeld helpen en zelf met briefgeld dan naar de bank gaan.
|
Dat is volgens mij echt een kutsysteem van de Postbank. Met die machine van de Rabo kun je ook geld storten naar een andere rekening. Misschien zelfs naar een rekening van een vreemde bank, alhoewel ik dat betwijfel. Je hebt sowieso iemand nodig met een Rabo pinpas.
Overigens, hoe controleert men of die zakjes precies de omschreven inhoud bevatten? Aan de hand van het gewicht ofzo? |
Hoeveel er per zak in moeten verschilt. Ik herinner me dat het meestal per twintig of dertig ging. Het is ook niet de bedoeling dat je contant geld stort, zoiets moet je gewoon uitgeven en zoals Balance zegt hebben winkeliers het graag. Net bij de AH ook weer zo'n domme aap die twee blikjes bier afrekende met een lap van vijftig. (n)
|
Citaat:
|
Je kunt voor zover ik weet bij geen enkele bank contant geld storten op een rekening bij een andere bank. Zelfs als je contant op een rekening bij die bank zelf die niet van jou is wilt storten betaal je al vijf euro ofzo. (n)
|
winkeliers moeten betalen voor kleingeld (bij de bank), dus die willen meestal wel graag wisselen.
|
Citaat:
|
En hoe zit het met de 1 en 2 eurocent muntjes?
In Nederland nemen veel winkels het niet meer aan en in Duitsland en sommige Nederlandse winkels krijg je het wel terug... (n) We sparen het nu gewoon op in een varken, maar wat doen we er dan mee als dat ding vol zit? :o Ik heb een rekening van de rabobank en van de postbank. Kun je die dingen storten bij één van beide? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het is het makkelijkst het te wisselen en briefgeld op de balie te gooien, je pas door te halen en de juffrouw of meneer vriendelijk te bedanken. volgens mij neemt de bank geen spaarvarkens aan, je zult wsl even zakjes moeten gaan halen en ze dan thuis vullen. vragen ze niks extra's voor al dat kleingeld?
|
Als ik dit zo allemaal lees laat ik het m'n moeder maar eens storten. Zo kun je toch nooit contant geld sparen? Ik geef nooit m'n gespaarde geld weer uit, zit je met al dat kleine geld. Ik wil dat juist op de bank hebben en dan op m'n spáárrekening zetten.
|
Citaat:
0.50 2 x 2.00 1 x 5.00 2 x 20.00 |
Citaat:
er wordt zo vaak moeilijk om gedaan,maar zeker bij grotere bedrijven/instellingen is dat vaak geen enkel probleem, kijk er moeten niet 50 mensen achter elkaar met 50euro aankomen, maar opzich is het allemaal best te overzien. |
Citaat:
|
@ TS: Ik zou gewoon eens opbellen naar de bank om te kijken of ze dat aannemen.:confused:Of zeg ik nu iets heel raars?
|
Citaat:
En ik heb het geweigerd, omdat ik er geen wisselgeld voor had. Ze mocht het bij de bar gaan wisselen, maar een bridge-kennis stond net naast d'r en wilde het wel betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het omgekeerde van E1.15 met E50.- betalen, is gewoon E50.- betalen met allemaal muntjes van 1 en 2 cent. ;) |
Je kan het geloof ik gewoon storten, je moet het echter eerst in die buisjes doen en dan wegen ze die buisjes :).
Tenminste, dat is wat ik mezelf herinner ervan, maar dat is best lang geleden. |
Citaat:
|
Geef het aan collectes of zwervers.
|
Citaat:
|
Kijk eens of je niemand in je naaste omgeving kent die het kan wisselen voor briefgeld.
Cafetaria's en div marktkraampjes etc moeten betalen bij de bank. Zij zijn er blij mee als jij je kleingeld inwisseld bij hun. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ging vroeger met zakken vol kleingeld naar de hengelsport winkel. die wou mijn kleingeld maar al te graag hebben en ik kreeg er nog een zootje spinners en pluggen bij kadoo ook!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is dus gewoon honderd maal zo veel als dat er betaald dient te worden! |
Citaat:
Ik snap dat het niet leuk is, maar op grond van gastvrijheid moet het toch wel aanwezig zijn. Ik heb 6 jaar met geld gewerkt dus ik weet dat het lastig kan zijn. |
Citaat:
Leg eens uit? Ik sta in m'n eentje op de garderobe, dus ik kan er niet weg om even naar de kassa te lopen. En ik heb in totaal 50 euro aan wisselgeld, wat normaliter meer dan genoeg is. Maar omdat er 1 iemand zo geweldig is dat ie met het honderdvoudige aan komt zetten van wat ie moet betalen (50 euro voor 50 cent) moet ik voortaan maar 50 euro extra wisselgeld in de kas doen, voor het geval dat? |
Citaat:
Ja, voor het geval dat. Het heeft puur te maken met klantvriendelijkheid. Het is vervelend, maar geen onoverkomenlijk probleem. |
Citaat:
Het is me nog maar 1x overkomen, dus dat zou betekenen dat er elke avond 50 euro extra aanwezig moet zijn in een garderobe, voor het geval dat mensen met extreem groot geld (in verhouding) komen aanzetten, omdat er 1x iemand is geweest die niet nadacht voordat ie naar het theater ging? Laat die mevrouw zelf maar even naar de bar lopen om het daar te wisselen hoor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09. |