![]() |
*krab krab*
Heb jij ooit luizen gehad ? Was het op de basisschool ? Of op je werk. Wat vond je ervan en hoe voelde het ? .
ik heb nog nooit luizen gehad ( Naar mijn weten). Maar ik heb de laatste tijd wel een beetje jeuk :| . Ook al heeft me vader me vorige week nog bijna kaal geschoren . |
Nee :) (y) ;)
|
Ik heb, geloof ik, twee keer luizen gehad. Dat was best grappig, aangezien we met vier meiden thuis zijn met (nu niet meer, maar toen wel) allemaal lang haar. Iedereen, inclusief pap en mam, knuffels en kussenslopen onderging de stinkende luizenshampoo.
|
Deden jullie er geen plastic zakken overheen ? . Vorig jaar op school moesten we onze jassen in vuilniszakken hangen. Dat zag er gewoon zo niet leuk uit
|
Citaat:
|
Ja op de basisschool. Haren gewassen, zooi in de was. klaar :)
|
Een keertje toen ik in groep vier zat ofzo geloof ik. Het ging heel erg rond op school en mijn moeder controleerde ons nog elke week en toen was het dus raak. Ik raakte helemaal in paniek bij het idee dat er beestjes op mijn hoofd liepen. :o Het was zaterdagavond dus de drogisten waren al dicht en natuurlijk hadden wij geen luizenspul op voorraad. De drogist is familie van ons dus die hebben we gebeld en gelijk spul gehaald. En gelijk alles wassen natuurlijk. Echt drama was dat toen, want het hele gezin, behalve mijn vader, had het. :D
|
Citaat:
|
Wij hadden er ieder schooljaar wel weer last van op de basisschool. Doe je vrij weinig aan. Je hebt ze zo. Gelukkig nu al lang niet meer gehad want die dingen zijn echt vreselijk.
|
Nee godzijdank niet :)
Me zus heeft het wel gehad, lachen joh! Vooral omdat het bij de kapper ondekt werd |
nope, en ik hoop het zo te houden
|
Bij ons ging het op de basisschool wel eens rond, en ik heb het volgens mij een keer te pakken gehad. Kwamen we thuis met zo'n briefje, m'n moeder gelijk panisch alles in de was gooien en iedereen drie keer onder de douche doen... Oh, en die luizenkam, wat een getrek was dat. Ik vond het toen niet zo'n ramp, maar ondertussen ril ik echt bij het idee van levende wezens die de hele tijd op me zitten. Aanstellerij, natuurlijk, d'r zitten altijd wel beesten op je, maar brr :o
|
Twee of drie keer gehad, ik vond het erg naar. Heb er nachtmerries van gehad.
|
Nee, gelukkig heb ik daar tot nu toe geen last van gehad.
|
Wat een kuttitel. :|
|
ik heb op de basisschool luizen gehad en ik vond het niet echt jeuken maar we kregen zo'n brief thuis en toen ging m'n moeder me kammen en bleek ik ze ook te hebben.
|
Vaak zat. En ik check nog steeds geregeld of ik haarluis heb door middel van zo'n luizenkammetje. Ik ga veel met kinderen om (scoutingleiding) dus dan kan je het heel gemakkelijk krijgen.
|
Citaat:
|
Nooit.
|
Citaat:
Bij mij op de basisschool hadden vaak mensen luizen. We kregen zeker iedere maand een brief thuis waarin ouders werd gevraagd om hun kinderen na te kijken op luizen. Ik heb het zelf 1x gehad, en toen jeukte het ook niet echt. |
Nee. Volgens mij niet.
|
ik heb iets van 15 keer luizen gehad.
in groep 5 was het zo erg dat mijn haar helemaal dof en lelijk was van al die middeltjes, niets hielp toen. bleef toen een paar maanden aan. ik mocht van mijn moeder niet op de schoolfoto om die reden :( :o ik weet ook niet hoe het komt. als iemand anders luizen heeft, heb ik ze ook. de laatste keer dat ik ze had was in februari van dit jaar. ik weet niet hoe ik er toen aan kwam. het is wel altijd weer balen. alles wassen, van jassen tot kussens de hele klerezooi. en mijn bedknuffel ruikt dan naar schone was en niet meer naar mij :bloos: :p plus dat dat spul echt duur is. |
Nee, nooit. Ik moet er trouwens niet aan denken. :( (n)
|
Gelukkig niet zeg...
|
Een keer gehad, toen moesten we wassen met speciale shampoo, al het beddengoed ook wassen en alle knuffels in een afgesloten zak.
Nu loop ik stage op een basisschool, en daar houden ze op maandag na iedere vakantie luizencontrole: alle kinderen worden dan nagekeken op luizen, en als ze die hebben krijgen ze een briefje mee en moet hun jas in een zak aan de kapstok. |
Nee, maar al mijn broertjes en zusjes wel en toen moest mijn haar ook met de luizenshampoo en dat was heel vies spul. :o
|
Citaat:
Ik heb het gelukkig nooit gehad. :) Moeilijk ook, als ik elke maand mn haar milimeterde. :p |
Lang geleden heeft er op de basisschool een luizen-epidemie geheerst, we hebben toen zelfs de regionale krant gehaald .. :rolleyes:
En ik was één van de slachtoffers .. |
Op de basisschool een keertje, gekregen door een klasgenoot.
Ik heb het daarna nooit meer gehad. |
Citaat:
|
Nee, het zijn voornamelijk mensen die te hygiënisch zijn die luizen krijgen.
|
Citaat:
|
2 keer gehad. Op de basisschool. Wij hadden daar toen echt epidemieën, dan echt meteen 80% van de klas die dat dan heeft. Stomme kapstokken. Met van die irritante kammetjes je haar kammen en met dat stinkspul wassen.
Ik had ergens ook gehoord dat het met je lichaams temperatuur te maken had. (kan goed een fabeltje zijn) |
nooit last van gehad...
|
Ja, een paar keer. Basisscholen hè. Ik kan me niet herinneren dat ik echt panisch was omdat het beestjes waren, denk dat ik me dat niet zo goed kon voorstellen of zo. Die kam vond ik vervelend(N) En mijn zusje in tranen omdat haar knuffel gewassen moest worden:D
|
waarom hebben kinderen het altijd eigenlijk :o
|
Citaat:
|
ik doelde meer, op datr laatste antwoord ja :p
|
Basisschool. Maarjah, iedereen zat er daar ook onder, dus dat kon niet missen. :o :D
|
Nee.
|
Ik wel een keer. Vieze stinkshampoo moest ik toen gebruiken. (n)
|
Een paar keer, weet niet hoe vaak. Op de basisschool 2 keer, een keer was ik er na een dag of 3 alweer vanaf, toen moest alleen de zooi nog gewassen worden enzo. Later op de basisschool nog eens, dat het echt een paar weken bleef en dan werkte ook echt niets. Elke avond kammen, iedere week ongeveer eerst die stink-lotion erin en dan de volgende dag wassen met die vieze shampoo enzo, en dan nog alles blijven wassen enzo. Vreselijk. Als ik dan op mijn hoofd krabde had ik er regelmatig eentje onder mijn nagel. Mijn vriendin zei zelfs dat ze er eentje over mijn haar kon zien lopen, van een afstandje. :(
En een jaar geleden ofzo had ik het weer, maar toen wel met mate. :) Het blijft heel vervelend, natuurlijk. |
Nope ^_^
Mijn moeder, mijn zusje, mijn pa, maar ik niet :cool: (en ja ik weet dat luizen een schone hoofdhuid opzoeken dus dat t ook weer niet zo heel goed is om over op te scheppen, maarja :P) |
ja die heb ik wel gehad ja.. gewoon van die speciale shampoo kopen en het gaat wel weg
|
nee godzijdank niet
want met dreads kam je ze er ook niet zo makkelijk uit |
Citaat:
|
Nee.
|
Ik krijg zelfs al jeuk van de titel :(
Ik heb een keer op de basisschool wat gehad. Speciale agressieve shampoo en alles wassen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |