![]() |
[Engels] Vragen over Australie
Hey,
Ik moet 15 vragen voor Engels over Australie beantwoorden...als je een vraag weet zou je het dan kunnen zeggen aub:) dus als je een vraag zo uit het blote hoofd weet en het mij vertelt zou ik je zeer dankbaar zijn :) je mag ook zoeken hoor:P alvast thnx :) 1. Wat wordt er bedoeld in de Australische binnenlandse politiek met de term 'reconciliation'? 2. Waarom heeft de jongste generatie Australiers geen boodschap aan 'reconciliation'? 3. Wat verwachten de Abos in politiek opzicht minimaal van de Aussies? 4. Waarom werden de Pintubi (een geisoleerd levende nomadenstam) gedwongen zich elders te vestigen? 5. Waarom voelden de Pintubi zich gedwongen om uit hun geografische isolement te treden? 6. Geef aan in hoeverre de rol van de kerk bij het bekeren (conversion) van Aboriginals positiefm dan wel negatief genoemd kan worden. 7. Leg uit wat er bedoeld wordt met 'the bleeching out of Aboriginal culture'? 8. Wat wordt er bedoeld met 'the stolen generation'? 9. Wat wordt er door sommige betrokkenen als verdediging aangevoerd voor 'the stolen generation'? 10. Wat is in de ogen van sommige Australiers het ultieme vernederende bewijs van 'assimilatie' door Aboriginals? 11.Wat is de boodschap van Rodney Dillon, de 'vogeltrekker' uit Tasmania? 12. Welk politiek proces van verandering en radicalisering voltrok zich bij de Abos in de 1960's? 13. Wat is 'grog' en wie zijn de 'Night Patrol Ladies'? 14. Noem een negatief en een positief aspect van Aboriginal Art. 15. Wat is de voornaamste inspiratiebron voor Abo Art? |
Heb je daar een tekst over moeten lezen ofzo? Want 't zijn wel heel moeilijke vragen vind ik. Ik weet dan ook bijna nix over Australië :p
|
Woow,
Dit zijn wel hele moeilijke vragen :confused: Heb je der geen tekst bij ofzoo ??? Dit kan toch niemand zo maken lijkt mij.. Aan dit berichtje heb je ook niet veel.. maarja suc6 met de vragen ;) |
Wat een eppo's komen hier toch ook, alsof wij moeite gaan doen voor jouw leesdossiertje Engels. Beetje jammer altijd...
|
Dit kan je toch gewoon vinden met een beetje Googlen, hallo zeg :| wat is er nou weer gebeurd met de tijd dat scholieren nog hun eigen huiswerk maakten?
|
Citaat:
|
nee ik heb er geen teskt bijgekregen
maar hallo ik zeg ook niet dat jullie het moeten maken ik zei als je een vraag gewoon toevallig uit het blote hoofd weet zou je het dan kunnen zeggen nouja zeg sorry hoor |
aan vraag 7 en 8 te zien heb je hier wel degelijk een tekst oid voor gekregen.
|
Google
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat doet pijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48. |