Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Programma die extensie's kan blokken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1488007)

DarkSavior 16-10-2006 15:38

Programma die extensie's kan blokken

Ik zoek een programma die extensie's kan blokken. Het gaat voornamelijk om video bestanden.

dafelix 16-10-2006 16:30

Adblock voor Firefox/Mozilla's Suite/Seamonkey/Deer Park

welke browser gebruik je? (aannemende dat 't voor een browser is)

Sommige firewall's kunnen 't ook, although ik er zo 1-2-3 niet een kan opnoemen

DarkSavior 16-10-2006 16:44

Citaat:

dafelix schreef op 16-10-2006 @ 17:30 :
Adblock voor Firefox/Mozilla's Suite/Seamonkey/Deer Park

welke browser gebruik je? (aannemende dat 't voor een browser is)

Sommige firewall's kunnen 't ook, although ik er zo 1-2-3 niet een kan opnoemen

Het is voor Windows in algemeen. :) Ik zoek eigelijk iets waarmee ik Windows kan beveiligen. Dan kan ik zeg maar zelf bepalen welke bestanden geopend mogen worden, zeg maar een kind slot.

M@rco 16-10-2006 16:52

Dat heeft niet zoveel nut, videobestanden zijn namelijk geen executables en kunnen dus per definitie geen virussen of andere ellende bevatten.

Maar los daarvan, ik betwijfel of zoiets bestaat.

Enlightenment 16-10-2006 17:16

Dat zou erg moeilijk zijn, dan zou je een programma toegang tot een bestand moeten weigeren, en dan vooraf alle bestanden scannen; en dan maar hopen dat de API's/structuur van XP dit soort overheersing toestaat.

Via email of netwerk is dit niet zo'n probleem, maar verder? Wat je wel zou kunnen doen is zorgen dat de gebruiker geen executables kan uitvoeren, via explorer b.v., dat zou wel mogelijk zijn.

dafelix 16-10-2006 18:41

je zou natuurlijk de handle's kunnen verwijderen, zodat dubbelklikken op zo'n file niets direct werkt, maar dat is hardly 'blokken' te noemen.

Je zou er wellicht beter aan doen een goede virus-scanner aan te schaffen, en policies instellen, opdat eventuele virussen geen schade zouden kunnen aanrichten, mits dat 't doel is

DarkSavior 16-10-2006 19:21

Citaat:

dafelix schreef op 16-10-2006 @ 19:41 :
je zou natuurlijk de handle's kunnen verwijderen, zodat dubbelklikken op zo'n file niets direct werkt, maar dat is hardly 'blokken' te noemen.

Je zou er wellicht beter aan doen een goede virus-scanner aan te schaffen, en policies instellen, opdat eventuele virussen geen schade zouden kunnen aanrichten, mits dat 't doel is

Kun je me misschien wat meer vertellen over dat hardly blokken en policies? :) Hoe moet dat precies.

Een virusscanner heb ik al, maar het is ook meer voor me zusje. Die kan voor problemen zorgen omdat ze vaak niet weet wat ze doet. Op deze manier wil ik de schade beperken. Natuurlijk kan ik ook gebruik maken van de administratie functie van XP. Maar als het op deze manier kan... :)

M@rco 16-10-2006 19:36

Je zusje moet gewoon een user-account (dus niet administrator), een goede virusscanner en verder niks, zoals ik al zei kunnen videobestanden geen enkele schade toebrengen.

dafelix 16-10-2006 20:06

policies werken via netwerk, geen idee of 't lokaal ook kan;
idd, gast account+degelijke virus-scanner (evt. firewall) zouden in principe voldoende moeten zijn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.