![]() |
Binasverbod bij examens.
Jongens, Meisjes, mede-exactevakkers,
Natuurkundeleraren hebben bij mij op school pas besloten dat er een Binas mee gebruikt mag worden bij het schoolexamen. Dit omdat ze vinden dat wij te weinig formules uit ons hoofd kennen en dat er veel fouten gemaakt worden daardoor. Veel leerlingen met mij zijn het hier niet mee eens. Volgens de regels mag je o.a. een Binas gebruiken bij toetsen voor het School- of Centraalexamen. Ze onthouden ons dus eigenlijks iets waar we gewoon recht op hebben. Is er een mogelijkheid dat ik hier via een officiële weg protest tegen aanteken en hoe moet dat dan? Ik zit in de Deelraad op school, waar we vergaderen met directie, leraren en leerlingen, maar ik denk niet dat het zin heeft als ik hier mijn woordje doe. Tips? Ervaringen? |
Volgens mij staat er ook overal dat je ook bijvoorbeeld je formule kaart mag gebruiken bij schoolexamens en het CSE. Ik mag het ook niet en ik heb er schijt aan, ik leer alles wel uit mijn hoofd is een stuk nuttiger.
Misschien kan je voorstellen dat je bij natuurkunde een A4 aan formules die jij belangrijk voor de toets denkt te vinden mee mag nemen. Kan je ongeveer precies hetzelfde op zetten. Maar het is wel raar dat je geen binas mag gebruiken bij natuurkunde opzich. Dan moet je voor het examen er opeens mee leren werken. Ik ga het even voor je navragen bij de medewerkers van het LAKS, die weten het vast wel :) |
Voer alle benodigde formules in op je Grafische Rekenmachine.
Zo deed ik dat ook altijd. Hele stukken tekst zette ik erin, en dan natuurlijk verstopt onder een vaag menuutje met een rare titel. |
Het lijkt me logisch dat je hier iets tegen kan gaan doen, omdat dit officiele regels zijn die zijn opgesteld door een instantie die deze bevoegdheid heeft. Hoe je dit verder moet aanpakken weet ik niet, daarin zijn de 'Werk, Geld en Recht toppers' veel beter dan ik.
|
Ehm, ik vind dit wel erg vreemd klinken, want het mag niet, en je hebt wel domme leraren als ze dat niet weten.
Daarbij heb je het BINAS voor meer dingen nodig dan alleen formules, er staan ook een aantal andere dingen in die je tijdens je CE en SE nodig hebt, zoals waardes, een periodiek systeem, ionentabel, zuren en basen, etc. etc. |
Ga naar het LAKS, zij kunnen je verder helpen!
Lang leve LAKS! |
Citaat:
Bij een taal is het toch vanzelfsprekend dat je een paar honderd woordjes per jaar leert, waarom zou je bij een bètavak dan een probleem maken van die paar formules? |
Citaat:
|
waarom in vredesnaam zo'n probleem maken ?is alleen maar in je eigen voordeel. zo moeilijk zijn die formules ook weer niet, en de meeste formules kun je afleiden uit de eenheden.
--> moeten ze natuurlijk wel de benodigde gegevens u8it binas op de toetsen verschaffen. |
Citaat:
Dus doe niet zo zielig en leer gewoon die paar formules uit je hoofd, dan zul je zien dat je op het examen meer tijd overhoud! |
Citaat:
|
1 stel je niet zo aan
en 2 meestal zijn de regels van toepassing op het eindexamen en hebben de scholen veel vrijheid bij schoolexamens dus ik denk niet dat je veel kkans maakt |
Volgens mij is het inderdaad zo dat leraren bij schoolexamens alle vrijheid hebben. Tja, eerlijk is het inderdaad niet. Ik moest voor mijn PO geschiedenis een essay schrijven over Louis Couperus waarin zo'n 30 uur gestoken moest worden en het proces van schrijven moest duidelijk gemaakt. Ik ben daar dagen mee bezig geweest. Bij een vriendin van mij op school moesten ze alleen maar een opstel schrijven in 50 minuten les.
Zo gaat dat nou eenmaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeur niet zo, wees blij dat je leraren het belangrijk vinden dat je iets leert. Ik geef ze groot gelijk.
|
bij schoolexamens mogen scholen nochtans zelf weten hoe ze dat aanpakken, bij het cse niet.
overigens mocht ik nooit mn eigen binas gebruiken, maar er waren wel formulekaarten met wat formules die je niet uit je hoofd hoefde te weten - dus niet alle - erop aanwezig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Terecht. Die twee formules zijn ook zo lastig te onthouden. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Belachelijk. Je moet toch ook dergelijke dingen als dichtheid op kunnen zoeken... Gaan ze dat er dan allemaal bijgeven?
Ik kan me voorstellen dat ze dat vinden, maar dan kunnen ze beter een goede controle doen of er niet in geschreven is want daardoor kan ik me voorstellen dat er fouten gemaakt worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35. |