![]() |
Sprookjesmuziek
Ik wil een eigen compositie voor een 'sprookjesmuziek' maken en heb ook al verschillende ideeen in m'n hoofd. De standaard muziekjes op de achtergrond van sprookjes-bandjes ken ik wel een beetje. Maar nu ben ik opzoek naar anderen.
Wie weet componisten/groepen die sprookjesmuziek hebben gemaakt of gespeeld? (Nou moet het woord 'sprookjesmuziek' niet de letterlijk worden genomen, maar meer fantasiemuziek in de sfeer van een sprookje. Dus geen metal als voor een eng sprookje.) Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel en mij wat tips kan geven en eventueel kan vertellen waar ik die muziek vandaan haal. :) |
Lucy in space with diamonds - alice in wonderland
|
David Bowie - Labyrinth (OST)
<333 |
Citaat:
|
Kaat Bos.
|
bjork (vooral medulla denk ik)
boards of canada The Neverhood (soundtrack van een adventure spel, artiest Scott Terry Taylor) Aphex Twin (hangt een beetje af wat voor sprookje, wat voor sfeer) Fairport Convention ( folk-hippie muziek) Rosenberg Trio (spaanse gitaren en een bas) Requiem For A Dream OST (Clint Mansell) dat is alles wat ik op mijn schijf heb staan wat ik uberhaupt in een sprookje zou kunnen horen. maar het hangt er heel erg van af wat je precies wil, en wat voor sfeer. het is niet echt doornroosje-muziek of zo. |
Yann Tiersen?
|
Grieg - Morning Mood
|
burzum
|
aphex twin - flim
radiohead - in limbo cocorosie - tekno love song explosions in the sky - the moon is down british sea power - north hanging rock |
Citaat:
|
The Jesus & Mary Chain - About you
The Jesus & Mary Chain - Just Like Honey Zero 7 - The Pageant Of The Bizzare Feist - One evening Minnie Riperton - Les Fleurs doet me allemaal wel aan sprookjes denken, ik vind spinvis ook wel iets sprookjesachtig hebben |
air?
en de soundtrack van lost in translation .. |
Misschien de soundtracks van Jeremy Soul voor Guild Wars en The Elder Scrolls, dat is meer richting LotR.
|
Citaat:
|
Citaat:
Danny Elfman? Beetje standaard misschien... |
Sigur Ros - Heel veel (bijvoorbeeld Staralfur).
Silver Mt. Zion.- Thirteen Angels Standing Guard Round The Side Of Your Bed. Zumo de Escarabajo - Alles. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
sommige nummers van the album leaf.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44. |