![]() |
Waar luister jij naar terwijl je huiswerk maakt?
Waar luister jij naar terwijl je huiswerk maakt?
En helpt dit je beter te concentreren? of kan je beter leren/huiswerk maken zonder muziek aan? ik heb zelf meestal j-rock/soft rock aanstaan. ik vind het zelf kalmerend. Helpt me concentreren. Soms als ik alleen huiswerk maak/overtikken ofzo, dan heb ik nog wel eens r&b opstaan maar anders altijd softrock/j-rock of iets in die richting |
Correctie: Waar luister jij naar ... ?
|
Citaat:
maar waar luister jij naar tijdens je h-werk? of als je boeken doorspits om kennis op te doen |
Ik wil geen muziek op de achtergrond want dan kan ik me niet concentreren, mocht ik nog eens gedwongen worden, met een pistool op mijn hoofd, om een cd op te zetten, zal dat een cd van Coldplay of van Keane worden. :D
edit; typo |
Nergens naar, anders kan ik me niet volledig concentreren. ;)
|
hebben jullie dan niet dat je na een tijdje dingen gaat horen...?
echt elk klein rot geluidje hoor je.... heel irritant vind ik dit... |
Nergens naar. Anders ga ik me toch alleen maar op de muziek concentreren.
|
Naar de stemmen in m'n hoofd...
Neh, voor mij geen muziek tijdens 't studeren, dat werkt niet voor mij! |
Zelfde als wat ik altijd al luister.
|
Nergens naar.
|
Tijdens leren of het lezen van moeilijke of engelse teksten/opgaven kan ik niks geen muziek gebruiken.
Bij wat dingen die minder concentratie vragen heb ik de radio aan staan of gewoon een cdtje met muziek die ik mooi vind, maar niet iets speciaals |
Muziek en leerwerk gaan niet samen. Maakwerk: wat ik normaalgesproken ook luister.
|
Atm John Legend. Maar Yann Tiersen doet het ook erg goed.
|
Are you ready to fly? / Can you leave the world behind / baby, baby
Are you ready to fly? / Together we reach for the sky / Are you ready to fly? |
Nergens naar
ooit geleerd dat als je naar muziek luistert tijdens het studeren , je ook beter je toetsen maakt met muziek, en dat gaat dus niet ;) |
relaxte hip hop
|
ik mag geen muziek luisteren als ik m'n hw maak
als ik het toch doe vanalles geen hardcore want dan wordt ik te druk voor me hw |
als ik huiswerk maak; jason mraz.
met leren; niks :) |
Naar niets. Ik studeer meestal in stilte, anders word ik echt afgeleid. In stilte ben ik ook het best geconcentreerd.
Om het uur of zo zet ik wel ff de TV op om een pauze van 5 of 10 minuten te nemen, maar als ik weer ga beginnen zet ik de TV weer uit. (y) |
Citaat:
Ik zet wel vaak het geluid wat zachter en ook vaak wat rustigere muziek. |
De tv op de achtergrond, anders niks.
|
Ik luister als ik huiswerk aan t maken ben : Delta Goodrem :D
Moet ik dingen leren heb ik liever geen muziek aan want dan kan ik me niet concentreren! :eek: |
Ik zou echt niet de hele dag kunnen studeren zonder muziek op de achtergrond :o Maar, als ik echt moet léren leidt het soms wel af ja. Dan wil ik liefst wel iets heel rustigs (K's Choice oid), en het liefst in de taal waarin ik niet aan het leren ben.
|
Als ik echt hard moet leren vaak iets van Portishead of Hooverphonic. Verder gewoon waar ik op dat moment zin in heb.
|
ik heb altijd muziek op...
tijdens huiwerk heb ik meestel acda en de munnik, van dik hout, skik, frank boeijen, bon jovi of guus meeuwis op staan... Al moet je me niet vragen wat ik geluisterd heb, want dat weet ik vaak niet, omdat ik zo geconcentreerd bezig ben.. normaal gesproken luister ik vaak Metallica enzo, maar daar kan ik geen huiswerk mee maken, dat leidt dan af... |
yann tiersen, jack johnson, john mayer. beetje rustige gitaarmuziek heeft mn voorkeur op dat moment
|
Ik luister zelden muziek tijdens het leren. Soms als ik dingen gewoon moet doorlezen iets instrumentaals.
|
niks als ik leer, want dat wil niet + dat ik bijna altijd in de bieb leer.
als ik iets moet lezen of maken verschilt het per keer. in de trein bijvoorbeeld heb ik dan wel muziek aan omdat de omgeving me anders teveel afleidt, maar thuis vaak niet. dusja. |
gewoon radio
rustige muziek geen terror ofzo duss |
mijn moeder ;)
|
Citaat:
|
Rammstein of Speedcore, dat wil nog wel eens verschillen.
|
Niets of gewoon rustige muziek. :)
|
Citaat:
|
de stemmetjes in mijn hoofd
|
Als ik écht moet stampen en woordjes leren, ga ik voor de rust op mijn kamer zitten. Met muziek erbij, kan ik me dan ook helemaal niet concentreren. Ook als ik moet lezen. Als het gewoon huiswerk is op de computer dan de playlist én anders de radio.
|
Ik kan me niet concentreren met muziek aan. Dus niks :)
|
Een mooie Dietsche mars
|
Iets rustigs en het liefst zonder tekst.
|
Wat muziekbehang, maar niet als ik alleen tekst moet lézen.
|
538 :D altijd gezellig (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
muziek die ik al heel goed ken zodat ik daar niet op hoef te letten.
|
soundtracks
Harry Potter I tem IV LotR I tem III Corpse Bride Pirates of the Carribean ... en klassieke muziek |
Meestal niets, omdat ik me minder goed kan concentreren met muziek aan. Als er niet veel concentratie vereist is: meestal klassieke muziek.
|
Wtf is 'j-rock' ?
|
Nergens naar want muziek en herrie en alles haalt me gelijk uit mijn concentratie. Als ik geld heb koop ik oordoppen zodat ik helemaal geen last meer heb van de techno van de buren, de falderalderamuziek van de bouwvakkers (die elke 2 maanden wel een nieuw project hier verzinnen), het gegil en geren van de bovenbuurkindjes enz enz. En dan doe ik die ook in bij die ellendige top40-troep die ze in de supermarkt en in kledingwinkels (te hard) draaien.
|
Citaat:
|
Iets van hardrock of metal
iets beters is er voor mij niet (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15. |