![]() |
2 schetsen-tekeningen-dingen
Allereerst, het is niet mijn bedoeling om realistischer te tekenen. Ik wil graag sfeer en gevoel, soort van impressie weergeven. Graag tips en commentaar waar ik iets mee kan..
zelf vind ik dat ik te snel en te slordig werk, maar zodra ik precies ga werken raak ik het idee kwijt :S alvast bedankt :) oja materiaal was zelfgemaakte houtskool, dus niet al te geweldige kwaliteit ^^ http://img92.imageshack.us/img92/165...rkleindsg4.jpg http://img86.imageshack.us/img86/812...rkleindbc3.jpg |
Hmja ik vind het niet zo goed, het ziet er gewoon heel erg gerushed uit en proporties kloppen ook niet echt...als je voor een impressie gaat moet er nog steeds een zekere vorm van harmonie tussen de lijnen en vormen zitten, maar dit komt gewoon wat knullig over.
Ik zou er echt wat meer tijd in steken, maak gewoon een snelle setup met groffe vlakken en werk vanaf daar de details uit. |
Citaat:
|
Ik vind dit mooier dan uitgewerkte tekeningen, zeker met houtskool. (Uitzonderingen daargelaten.) De uitdrukkingen zijn wel een beetje cartoon-achtig.
|
Hehe mja, ik dwing mezelf 9 vd 10 keer ook om even wat van ref te gaan schetsen, maar het is gewoon belangerijk om die library in je hoofd op te bouwen, maar als je per dag een a4tje volkladdert met studies kom je al een heel eind.
|
Citaat:
heb je dan nog goede tips over dingen waar je speciaal op moet letten? |
Citaat:
maar ik denk dat ik daar wel mee verder kan gaan, maar dat als ik zoals captain n zegt meer ga oefenen met gewoon schetsen een impressie beter kan gaan weergeven pff hoor mij nu praten alsof ik er vet serieus mee bezig ben *lacht omzichzelf* |
Misschien moet je proberen de lijnen iets zachter neer te zetten. Dus niet met volle kracht een stevige lijn, maar je krijtje op t papier zetten, goed kijken naar je voorbeeld/model en dan pas de lijn trekken. En dan nog langzaam tekenen, een bochtje maken terwijl je krijtje op t papier blijft bvb.
Zet de tekening eerst op in dunne, zachte lijnen. Dan kun je donkere gedeeltes plaatsen waar je wilt. Nu lijk je al snel 'vast te zitten' omdat je heel snel brede, donkere lijnen hebt gezet. |
heeft die tweede man nou geen wenkbrauwen? of zitten ze zo laag?
verder zou ik gewoon niet meteen beginnen met schaduwen als je n houtskoolschets hebt gemaakt, dat doe je snel he, zeg 5 min. daarna gewoonv erder gaan met schetsen, dan kan je nog n hoop veranderen en details aanbrengen. daarna pas gaan wrijven. wil ook wel ns werken. |
ik vind die bovenste wel een fascinerende persoonlijkheid (y). de onderste ogen draaien (linkeroog wordt steeds angstaanjagender als je er langer naar kijkt) en haar gezicht klopt minder.
|
leuke tekeningen! Dat het niet zo heel realistisch is niet erg, juist boeiend. Slordig en rap werken heeft soms goed resultaat. Wel opletten dat je gezichten niet scheef worden (zoals vooral de tweede, waarbij de neus en mond teveel van voren worden getekend tov de ogen)
|
fijn dat jullie allemaal tips geven waar ik echt iets mee kan (y), bedankt!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |