![]() |
Crosstrainer Schema
Hoi,
Heeft er iemand misschien een schema of zoiets voor een crosstrainer. Ik moet wat gaan bewegen, maar moet eigenlijk een soort van trainingschema hebben om me aan te houden. |
Ik heb geen trainingsschema voor een crosstrainer, maar je kunt er ook gewoon een hardloop-trainingsschema voor gebruiken natuurlijk. Die zijn overal op internet wel te vidnen.
|
Waarom?
Kijk hoe lang je het volhoud, bekijk aan de hand daarvan hoe lang je erop wil per keer en kijk dan voor jezelf hoe vaak per week je dat wil doen en ga zelf knutselen? |
Internet.
|
Dat hangt natuurlijk af van:
- je doel: wil je vet verbranden, een cardio-work out etc - je crosstrainer: hoeveel standen erop zitten, hoe zwaar dat ding 'trapt' - je eigen conditie tot nu toe - je motivatie: ga je tot het uiterste of wil je iets lichter trainen Ik snap dat je graag een schema wilt, zodat je iets hebt om aan vast te houden. Zoek eens uit op welk niveau je na 15 minuten aardig moe bent, en het echt zwaar vind,en het liefst zou willen stoppen. Hou dat niveau dan een tijdje vast. Je kunt dan het beste 2x 15 minuten trainen met wat rust ertussen (stretchen of buikspieroefeningen ofzo). Gewoon een paar trainingen zo doorgaan. Je zult zien dat je na een paar weken al een stuk makkelijker door je training komt. Dan kan je het opbouwen naar meer minuten, en ook naar een zwaarder niveau. Ik crosstrain zelf wel eens, en als je een kwartier doortrapt op een niveau wat bij jou past, dan ben je aardig kapot :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |