![]() |
amsterdam!
Hoi,
volgend weekend ga ik samen met mijn vriend voor 3 dagen naar a'dam (vrijdag - zondag) Heeft er iemand tips voor bezienswaardigheden? sowiezo: Van gogh en rembrandt museum Madam Tusseau museum rijksmuseum begijnhof koninklijk paleis nieuwe kerk oude kerk Joods historisch museum Huis van Anne Frank Rosse buurt Hoe is de dierentuin van Amsterdam? En dan zoeken we ook nog leuke avond activiteiten! Vrijdagavond gaan we al eten in Sea palace. En dan dacht ik mss nog aan een musical of identifixatie in de stadsschouwburg, de moeite? Leuke winkeltjes? leuke bars? leuke restaurantjes? vertel het me! |
naar het schijnt heeft Amsterdam een hele grote gayscene...
|
Citaat:
|
De dierentuin schijnt een beetje zielig te zijn. Kleine hokjes enzo :(
Dat hoor ik tenminste altijd, ik was nog heel klein toen ik daar een paar ben geweest dus ik kan het zelf niet meer herinneren. |
Denk dat dat een heel druk programma zal zijn voor drie dagen. En eten kun je op op de Wallen, zit een échte Chinees.
|
Citaat:
Maarreh, volgens mij is je lijst al zo lang, dat je die met moeite in drie dagen kan afwerken! Wat nog wel leuk is om te doen, als je daar tijd voor hebt, is het seksmuseum. Dat zit (als je van Madam Tusseaud naar het station loopt) aan je linker hand. Vrij kleine entree, maar wel leuk om een keertje te bezoeken! |
sexmuseum
|
t seksmuseum is leuk ja
allemaal 60's schaamhaar enzo, vunzig. en mocht je gaan blowen in amsterdam dan weet ik nog wel een leuke coffeeshop voor je: abraxas. als je vanaf de dam de kalverstraat inloopt dan moet je het eerste straatje dat je ziet rechts, en dan zit het aan de rechterkant, je ziet het vanzelf. tis wel een heel smal straatje. waterloopplein is ook erg leuk. |
oh trouwens er is een leuke tentoonstelling in de nieuwe kerk. het heet "fashion dna". als je een beetje geinteresseerd bent in de geschiedenis van mode enzo is dat wel wat. maar denk dat t wel duur is.
's avonds is het trouwens ook leuk om naar pathe tuschinski te gaan, zit op de reguliersbreestraat, bij het muntplein. echt een hele mooie bioscoop! oh en kom even langs bij de subway ertegenover want daar werk ik. ;) |
bij nam kee oesters eten <3
zit op de zeedijk oh en artis is best leuk hoor :) als het mooi weer is kun je ook lekker door het vondelpark wandelen ofzo oh trouwens een rondvaart bootje is ook altijd leuk om te doen |
Citaat:
|
edit: oftewel de rosse buurt zoals je al zei dus :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is op het plein voor de stopera een heel gave fototentoonstelling. Het is gewoon buiten en dus gratis, maar zeker de moeite waard om even langs te gaan als je een halfuurtje niks te doen hebt.
|
Als je tijd tekort komt: Madame Tussauds schrappen. Denk bij Anne Frank aan de wachtrijen, daarnaast is er volgens mij kermis op de Dam. Bij het Leidseplein/Max Euweplein zit een hip Japans restaurant, Wagamama. Ik ken alleen bruine kroegen en grand cafés, daar heb je niks aan.
|
In de buurt van het Leidseplein zit een straatje met allemaal goedkope restaurantjes. Ik weet niet precies hoe die straat heet, dacht de leidse dwarsstraat ofzo maar weet het echt niet zeker. Je kan daar iig goed Italiaans eten voor 5 euro, het is alleen niet zo heel veel wat je krijgt.
Het Joods Historisch Museum vond ik een beetje tegenvallen toen ik het was. Verder moet je voor het Anne Frank huis en Madamme Tusseau wel vaak lang wachten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij Singel 404 kan je lekker lunchen.
Die zit dus op de singel nr. 404, dicht bij de Dam. |
Je moet ook tijd overhouden om gewoon wat rond te banjeren, want dat is in Amsterdam altijd erg leuk. En even lekker in het Vondelpark zitten.
Het probleem met Amsterdam is, al die toeristische attracties laten nooit echt zien wat er nou zo gaaf is aan de stad. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35. |