Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   [waterpijp] gaat er thc verloren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1488657)

J-roenn 17-10-2006 23:05

[waterpijp] gaat er thc verloren

ik heb verschillende mensen verschillende dingen horen zeggen over het wiet/hash roken met een waterpijp. de een zegt dat de slechte shit ( teer, nicotine, enz ) er uit word gezuiverd door het water, maar de andere zeggen dat de thc er ook (gedeeltelijk) uit word gefilterd.

wie weet wat er allemaal uitgefilterd word, en in wat voor hoeveelheden ongeveer ?

Whappie 18-10-2006 10:16

ik weet eigenlijk niet zeker hoe een waterpijp werkt, heb wel ideeën maar daar heb je niks aan.
wat ik wel heeeel zeker weet is dat je van een waterpijp knetterstoned word, dus dat gedoe met het verlies van thc lijkt me onzin.

Blaf 18-10-2006 10:57

lijkt mij totaale bullshit.... kheb zelf een water pijp thuis staan (jmmr genoeg zit dat ding vol met lekken) en heb er nooit last van gehad dat ik er minder of niet stoned van werd

wilhelmus 18-10-2006 12:18

Thc lost in hele kleine (te verwaarlozen) mate op in water, dus qua effect van de thc zal er geen verschil zijn.
Persoonlijk vind ik waterpijp lekkerder

J-roenn 18-10-2006 12:33

Citaat:

wilhelmus schreef op 18-10-2006 @ 13:18 :
Thc lost in hele kleine (te verwaarlozen) mate op in water, dus qua effect van de thc zal er geen verschil zijn.
Persoonlijk vind ik waterpijp lekkerder

ja klopt, t lijkt ook wat zachter te zijn voor je keel.

laast ook een keer wodka pijp geprobeerd, maar das volgens mij alleen maar verspilling van wodka, want je werd er niet stonder/dronken van

Dittrich 18-10-2006 12:55

Nee dat is meer voor de smaak, met whiskey oid is het wel lekker.

coopergirl 18-10-2006 15:51

Waterpijp
Een waterpijp is een koelsysteem. De wiet wordt verbrand waarna de rook in het water terechtkomt. In het water wordt de rook gekoeld waardoor je de rook minder heet inhaleert dan het geval bij een joint of hasjpijpje.
Het roken van een waterpijp is net als gewoon blowen schadelijk voor je longen. Op het moment dat de wiet wordt verbrandt komen er namelijk teer en koolmonoxide vrij. Er blijft wel iets van teer achter in het water maar dat is niet veel. Een nadeel van een waterpijp is dat naast een beetje teer er ook THC achterblijft in het water. Je moet dus meer roken om effect te voelen. Dit doet een eventueel positief effect waarschijnlijk weer teniet.

Komt ie weer jellinek-fan (a)

Blaf 18-10-2006 15:57

Citaat:

coopergirl schreef op 18-10-2006 @ 16:51 :
Waterpijp
Een waterpijp is een koelsysteem. De wiet wordt verbrand waarna de rook in het water terechtkomt. In het water wordt de rook gekoeld waardoor je de rook minder heet inhaleert dan het geval bij een joint of hasjpijpje.
Het roken van een waterpijp is net als gewoon blowen schadelijk voor je longen. Op het moment dat de wiet wordt verbrandt komen er namelijk teer en koolmonoxide vrij. Er blijft wel iets van teer achter in het water maar dat is niet veel. Een nadeel van een waterpijp is dat naast een beetje teer er ook THC achterblijft in het water. Je moet dus meer roken om effect te voelen. Dit doet een eventueel positief effect waarschijnlijk weer teniet.

Komt ie weer jellinek-fan (a)

Maar met een waterpijp kun je grotere hijsen nemen dus dat beetje thc dat in het water komt dat maakt dan toch niet zo veel uit?

Blood Fire Rage 18-10-2006 17:35

De rook gaat in belletjes door het water heen, dus het beetje rook dat daadwerkelijk in aanraking komt met het water is verwaarloosbaar klein. Met filtering zal het dus wel mee vallen.

MB 21-10-2006 18:19

Ik heb ooit zo'n cursus verantwoord alchoholgebruik gehad voor mijn werk en we mochten die vrouw toen na afloop ook nog allerlei vragen stellen over zowel alchohol als drugs. Ze zei dat het niks uitmaakt als je het door een waterpijp rookt en dat het water (en evt het ijs) het alleen maar afkoelt... De thc, teer en nicotine krijg je gewoon binnen

Risce 21-10-2006 20:47

welke teer en nicotine? Je gaat toch geen sigaret in het bakje erbij brokkelen!?

Blood Fire Rage 22-10-2006 01:21

Citaat:

Risce schreef op 21-10-2006 @ 21:47 :
welke teer en nicotine? Je gaat toch geen sigaret in het bakje erbij brokkelen!?
Je kunt natuurlijk ook alleen tabak uit de pijp roken he ;)

J-roenn 22-10-2006 22:36

Citaat:

als je puur wiet rookt komt er iig ook teer vrij, geen nicotine idd. ikzelf maak meestal met flesje drinken en een pen een eigen waterpijp waar ik dan gewoon een jointje inzet.

Mutant_oud 22-10-2006 22:38

Citaat:

Nog nooit een waterpijp gemaakt waar je een gerolde joint in steekt? Daar zit dan natuurlijk gewoon tabak bij.

Mephisto 23-10-2006 00:03

Citaat:

vlep`un schreef op 18-10-2006 @ 13:55 :
Nee dat is meer voor de smaak, met whiskey oid is het wel lekker.
coebergh (Y)

Wammus 23-10-2006 18:57

Citaat:

Mephisto schreef op 23-10-2006 @ 01:03 :
coebergh (Y)
Ja, maar dat moet per definitie heilig verklaard worden. :aanbid fles:

Blaf 23-10-2006 19:33

Citaat:

Mephisto schreef op 23-10-2006 @ 01:03 :
coebergh (Y)
Ik dacht dat dat common knowledge was?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.