![]() |
theorie
Het theorieexamen mag je toch met 17 jaar doen ofniet?
en mag dit meteen op de je 17e verjaardag al? |
en daar heb je niks aan want hij is maar 1 jaar geldig...maar het mag sowieso niet :D :D
|
nee vanaf 18.
echt toen ik t in 2003 haalde was t al zo dat t niet mocht als je 17 was. |
wat mij betreft mogen ze het optrekken naar 21 hoor ;)
|
18.
|
Vroegah (in elk geval in 2003 nog) mocht je je theorie examen doen vanaf het moment dat je 17 jaar en 9 maanden was. Nu is dat gewoon 18 jaar. Maakt verder ook niet zo veel uit, als je een beetje leert is het makkelijk in 1 x te halen en levert het dus geen vertraging op bij het halen van je rijbewijs.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, aangezien wij jonge chauffeurs de meeste brokken veroorzaken. Ik weet niet hoeveel meer verantwoordingsgevoel en verkeersinzicht je hebt wanneer je 3 jaar later zou beginnen. |
Citaat:
Maar 18 lijkt me een beste leeftijd. Ze kunnen beter de alcohol grens naar 0,0 verleggen en daar vaker op controleren. 1 keer alcohol gedronken = rijbewijs inleveren, dat soort dingen. |
Citaat:
Op zich heb je wel gelijk dat er wat verschil tussen je 18 en 21 zit. Toch denk ik dat het aan de persoonlijkheid ligt, op mijn 18de voelde ik me erg verantwoordelijk in de moordmachine waarin ik leste, nu op mijn 20ste voel ik me nog even verantwoordelijk :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18. |