![]() |
In wiens auto rij jij?
Heb je een eigen auto(otje) of mag je die van je ouders gebruiken? Of die van vrienden misschien?
Ik rij zelf meestal in de auto van m'n moeder (VW Golf TDI uit 2001) en soms in die van m'n pa (VW Golf uit 1987 :o). Doordeweeks rij ik nooit auto, omdat ik er dus zelf geen heb en doordeweeks nooit bij m'n ouders ben.. |
Mijn eigen Micra automaat uit '89.
|
Ik heb nog geen rijbewijs. Ander zou 't de auto van m'n ouders worden, ik hoef nog geen eigen auto, niet nodig. Sowieso wil ik m'n rijbewijs alleen omdat 't handig is :)
|
Doordeweeks heb ik alles op loopafstand, en in het weeken zit ik bij mn ouders. Ik rij niet veel. Als ik een auto nodig heb rij ik meestal in de Lancia Y10 van m'n moeder.. lekker klein en redelijk zuinig. Als ik echt ver moet en veel mee moet slepen neem ik wel eens 1 van onze twee Land Rovers mee (Series III 109 uit 1967 of een Defender 90 uit 2004) die zijn zo'n beetje het omgekeerde.. ;)
|
mn eigen alfa 33.
klein probleem, t ding is afgekeurd op roestschade. hm... gelukkig staat dr nog een swift van mn ma, maar die mag ik wel lenen. |
Dus dat wordt een andere alfa?
|
in mn eigen mazda 626
|
m'n eigen peugeot 106
|
Het meest in die van mijn moeder. Ook wel eens in die van mijn vriend, die van zijn moeder mag ik ook weleens lenen, en heel soms die van mijn vader, maar dat is meestal als mijn beide ouders erbij zijn en willen drinken.
|
mijn eigen Firebird Trans Am uit '85 :D
nu rij ik extra veel, aan het einde van de maand gaat restauratie beginnen. |
m'n eigen Lancia delta.
heb nu 1 keer in de Alfa van mn moeder gereden, en een paar keer in de Saab van m'n vader. in de auto van m'n broer heb ik alleen passagier gespeeld. |
Ik heb een auto v/d zaak, dus meestal rijd ik daarin (woon/werk verkeer e.d.).
En ik heb prive een auto. |
Citaat:
|
Mijn eigen auto (Nissan Micra, december 2001) en in de auto van mijn moeder (Peugeot 206, oktober 2005)
|
Ik rijd meestal in mijn 100% eigen Mini (classic) 1.3i uit 1998.
Af en toe moet ik voor m'n werk ook wat rijden, dan dus in een bestelauto of busje van de zaak (Renault Kangoo, Peugeot Partner, Renault Traffic of Citroen Jumper) Is mijn eigen autootje te klein, dan rij ik ook wel eens in de Honda Accord 1.8i Vtec op LPG van m'n pa. En een hele enkele keer maak ik een ritje in de Renault Twingo van m'n ma. |
Citaat:
overigens kan dat ook wat anders worden hoor. ik heb ook al wat gekeken naar een leuke saab 9000, das ook fijn rijden. of een lancia kappa. of een alfa 164. (en ja, dat zijn drie varianten op hetzelfde thema ;)). ow, een lancia thema, dat zou ook kunnen :). maar een leuke delta hpe... keuzes keuzes... maar ik ga eerst eens wat rondbellen of mn alfaatje niet gelast kan worden door een handige mede-alfist, nog een jaartje in rondtuffen was toch wel een beetje het plan namelijk. de techniek is verder namelijk 100% in orde. |
ouders of ouders van vriendin
|
In mijn eigen auto en in de baas zn tijd in die van de baas. (heb maar in mn eigen auto neergezet) meeste kilometers worden dan wel weer gemaakt in de "zakelijke" auto (y)
|
Ik heb af en toe zelf een auto waar ik in rij.
Verder heb ik een auto van de zaak waar ik regelmatig in rij. En de auto van mijn moeder waar ik regelmatig in rij. Daarnaast heeft mijn vader ook nog een auto waar ik af en toe ook nog in rondtour. Mijn schoonouders hebben ook 2 auto's waar ik regelmatig in rij. Al met al veel te veel auto's tot mijn beschikking als ik er zo over nadenk. |
Als ik een auto nodig heb leen ik het wrak van m'n vader...maar dat is niet vaak: ik heb OV, woon vlak bij prima verbindingen en heb genoeg vrienden die er geen probleem van maken als ik een nachtje blijf pitten.
|
Mijn eigen wagentje
Verder ook veel in de auto's van mijn ouders (saab en focus) |
Nadat ik mijn rijbewijs haalde, heb ik een hele tijd in de auto's van mijn vader en moeder gereden (maar toen reed ik niet zo regelmatig). Daarna heb ik een jaar lang in een auto gereden die mijn vader gekocht had, maar ik verder betaalde. En nu ik samenwoon, rijd ik in de auto van mijn vriend.
|
eigen auto
eerst een micra gepimpt tot koe van 1987 en nu een nissan micra uit dec 1994 (y) super tevreden over |
Mijn eigen Volkswagen Golf Cabrio.
|
Ik heb een eigen auto, de auto was er eerder dan dat ik mijn rijbewijs had:p De auto van mijn ouders zou ik sowieso nooit in mogen rijden, ze zijn er mega zuinig op. (Ze hebben een Audi a4 dat is ook een dure en nieuwe wagen). Maar goed, toen ze hiervoor een Volkswagen Passat hadden, mocht ik er eveneens niet in rijden. Geen idee of het puur zuinigheid op de auto is of dat ze vinden dat ik niet kan rijden (hoewel ik nu al 17000 km heb gereden en altijd voorzichtig ben :) )
Ooit mag ik er een stukje in rijden, st.vader zal er dan wel naast zitten zei hij.... Verder ben ik tevreden met m'n eigen auto (Opel Astra Sedan Young 1.4. uit 1994). Er gaat alleen behoorlijk wat geld in een auto zitten, dat valt me tegen. Er moest een keer een stuk van de uitlaat vervangen worden, nieuwe voorruit en dat soort 'geintjes'.. :o De auto heb ik nodig voor m'n werk, Zwolle -> Hardenberg. Op zich kan ik wel met de trein maar ik ben nu eenmaal verwend met m'n auto. Ik heb het geld er dus wel voor over :) |
lullig dat je niet in die a4 mag rijden.
dat ding is toch gewoon - omdat-ie zo 'duur' is - all risk verzekerd ? |
Citaat:
|
Ik rijd alleen in de auto van m'n ouders. Heb zelf nog geen behoefte aan een auto. Niet voor het prijskaartje dat eraan hangt, iig :). Als ik een auto nodig heb, kan ik er bijna altijd wel eentje meenemen.
Thuis hebben we een Renault Laguna Grand Tour 2.0Turbo Tech Line uit jan 2006 (lease). Heerlijke wagen. Ook hebben we nog een Toyota Corolla 1.6i Stationwagon uit 1993. Heel standaard en betrouwbaar natuurlijk. |
Die van m'n ouders, een peugot stationwagon
|
Citaat:
|
Eentje van mijn ouders.
|
Citaat:
|
Citaat:
mijn broer heeft zijn auto die 9 jaar oud is nog all risk verzekerd. maar misschien is hij gewoon gek :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Meestal in de beetle of audi van mijn ouders.
|
In de Peogeot 307 van m'n moeder of de Citroën C3 van m'n schoonouders.
|
Polo 1.9 TDI van m'n ouders.
|
In een oldtimer van mn vader (de twee DAFjes), vroeger nog wel eens in zijn Velsatis, maar daar heb ik twee keer een ongelukje mee gehad en sindsdien rijd ik er zelf niet graag meer in :p .
|
Heb (nog) geen rijbewijs :p De benenwagen dus :D of de fiets, duh, we leven hier Nederland ;)
|
Die van mijn moeder, een Picasso.
|
Citaat:
met het idee 'dan kan-ie stuk gaan', kun je net zo goed geen auto kopen. of fietsen. nee-wacht, die kan ook stuk. |
pa en ma / vrienden
|
In de clio van mama of de picasso van papa
|
Citaat:
OT: Ik rij in m'n eigen auto, blauwe VW Polo 1.4 uit '98. |
Daarbij is het niet haar auto, maar die van d'r ouders waarmee zij natuurlijk mogen doen en laten wat ze willen.
Als zij dus niet willen dat iemand anders erin rijdt dan is dat hun goedrecht. Ik zie niet in waarom je altijd maar alles af zou moeten staan. Autorijden is een privilege. |
Citaat:
|
Renault Clio uit 1999. Maar alleen de achterkant is van mij, de voorkant is van m'n moeder. :o
Mocht ik het ding ooit ergens tegenaan zetten dat zou dat zuur zijn, want het ding is alleen WA verzekerd. |
Binnenkort in mijn eigen auto. :) Ik heb er nog geen, maar ik heb binnenkort een baan en voor die functie heb ik écht een auto nodig, dus de komende dagen/weken ga ik me eens oriënteren...
|
Citaat:
ik zeg niet dat ze hun dochter per se dr in moeten laten rijden, maar de redenering 'dochter mag niet rijden, want die rijdt er vast een deuk in' nogal flauw. Met die redenering kan ik mn vriendin of mn zus ook niet in mijn auto laten rijden (en vice versa) als dat zo uitkomt, en da's flauw. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31. |