![]() |
Enquete: Zin in school
Voor mijn opleiding moet ik een enquete houden onder scholieren.
De enquete gaat over de veiligheid op jullie school, hoe het verder geregeld is en wat de school er mee doet. Het invullen van de enquete kost niet zo heel veel tijd, en ik hoop ook dat jullie hem willen invullen. Hier kan je de enquete vinden (rechtermuisknop en opslaan als) Als jullie hem hebben ingevuld kunnen jullie hem mailen naar theblack_widow@hotmail.com. Hier posten mag ook, wat je zelf wil. Zet dan wel even je antwoorden in kleine letters [SIZE=1 ] [/ size] Groetjes, en alvast bedankt :) Arjan |
Alleen voor scholieren of ook voor ex-scholieren (nu studenten) (die dan dus over hun scholierentijd invullen)? En mag je 'm ook hier posten ipv mailen? (scheelt een hoop reacties denk ik..)
|
hier posten mag ook :)
enne het mogen ook oud scholieren zijn die hem invullen over hun middelbare school. :) |
Enquête: Zin in school?!
Jullie hebben hier voor je liggen de enquête Zin in School?! In deze enquête willen wij te weten komen hoe het er bij jullie op school aan toe gaat, voel jij je veilig en heb je een beetje zin in school? Via 4 onderwerpen proberen wij daar wat over te weten te komen. De onderwerpen: De medewerkers, inspraak van de leerling, de locatie en persoonlijke veiligheid. Wij vragen of je deze enquête zoveel mogelijk naar waarheid invult, gelieve je geslacht, niveau en leerjaar in te vullen. Enquêtes ingevuld via de computer, bij de meerkeuzevragen het antwoord van je keuze vetgedrukt maken of zet er een * achter. Alvast bedankt namens de makers. Geslacht: vrouw Niveau: gymnasium Leerjaar: niet meer, dus doe maar 6 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Hebben vaak wel gezag over de leerlingen en kunnen prima toezicht houden. Moet uiteraard niet hun voornaamste taak worden. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? nvt Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B soms 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? A. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? Geen flauw idee. Waarschijnlijk houden ze zich bezig met onderwijsverbeteringen. 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? A. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? Geen idee. De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. In het bos, maar ook vanaf de straat (woonwijk) bereikbaar. Vlakbij drukke straat die richting het centrum gaat, dus goed bereikbaar voor eenieder. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? C. Nee (maar heb ik ook niet nodig…) 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Prima geschikt, gewoon een gebouw, kan er niet zoveel over vertellen.. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school?. C. Ja, heel af en toe 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? B. Gaat wel, het kan beter 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein (alleen bij fietsenhok en op het schoolplein) 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? Kan niets bedenken. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Geen idee, heb me nooit ongemakkelijk gevoeld. Wel veel toezicht van docenten en concierges. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? A. Ja 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Bijna nooit Af en toe Vaak Heel vaak Discriminatie X Pesten X Diefstal X Vandalisme X 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? C. Anders, namelijk: geen idee. Dénk dat ze meestal wel gepakt worden, zeker in geval van diefstal en vandalisme. Bij discriminatie en pesten hangt het er vanaf wat het slachtoffer er mee doet. 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Geslacht: vrouw
Niveau: havo Leerjaar: 5 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? A. Ja die zijn er! 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! docenten hebben vrij veel invloed op wat leerlingen doen, ze zijn volwassen en kunnen ook sneller iets zeggen over iets wat niet mag. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? A. Ja 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? A. Ja Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B. soms 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? ze hebben vergaderingen over wat er zou moeten veranderen op de school verder heb ik eigenlijk geen idee.. maar je kan als leerling zijnde daar naar toe gaan en hun kunnen dan sommige dingen oplossen 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? geen idee De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. het is een goed bereikbaar punt.. waar de leerlingeningang is, is het geen drukke straat meer een zijweggetje... het ligt net naast het centrum. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? A. Ja genoeg 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) het is echt een oudgebouw, je zou denken dat het zo inelkaar zou kunnen storten.. maar dit is het laatste jaar dat we daar zittenen dat word het afgebroken.. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? C. Ja, heel af en toe 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? ik zou het zo niet echt weten De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? er loopt meestal een concierge rond de school... en in de pauzes lopen er leraren overal.. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Bijna nooit Af en toe Vaak Heel vaak Discriminatie bijna nooit Pesten wel gehad,, maar nou niet meer Diefstal bijna nooit Vandalisme af en toe 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Geslacht: vrouw
Niveau: VWO Leerjaar: -2 (dat is ik ben nu 2e jaars student :p) De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? A. Ja dacht het wel 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee, alleen met Disco's enzo was er MAN beveiliging 4. Hebben deze de juiste invloed? C. Ze staan alleen maar in de deuropening, er is nooit iets gebeurd tijdens disco's maar of dat nou echt aan hun lag... :confused: 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Ik geef er niet om, mijn school had twee gebouwen, A en B en in A zat HAVO/Vwo en in B VMBO. In A waren ook veel minder problemen met vechten enzo dan in B (correlatie?), dus daar was het niet nodig. Als ik in B had gezeten had ik het misschien wel gewild. 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Niet allemaal, alleen degenen die tijdens de les ook "de baas" zijn. 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Tja... Er zijn van die leraren die hun hele les laten verstieren door twee leerlingen ofzo. Die kunnen dan ook niet de hele school beveiligen. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Nee, als er maar minimaal 1 wel opgeleid persoon is en de vertrouwenspersonen wel goed geinstrueerd zijn over hoe ze bepaalde dingen moeten behandelen en wanneer ze mensen moeten doorsturen naar de "echte" vertrouwenspersoon. 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? A. Niet echt, er was een leraar die ik wel naar toe had kunnen gaan die vroeg ook wel eens naar mijn werk enzo maar ik ben er niet zelf heen gegaan. 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? A. Ja, dat wel Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. Daar moesten we veel moeite voor doen en minimaal de halve klas moest degene die ging volgen, maar dan werd onze mening ook wel gehoord (tja ik had echt een klaagklas, als er niet geluisterd werd dan zorgden ze daar wel voor). 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B. Ligt eraan waar die over gaat 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B. Mja als ze altijd meteen zouden luisteren zou dat veel problemen hebben gescheeld met opstandige scholieren... 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? Euh... proberen hun (en onze) mening door te geven? 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? Ik kan me niet speciaal iets herinneren dat echt door de leerlingen raad gedaan was, dus ik denk dat we er zonder ook wel gekomen waren. De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Ik voel me er meer "thuis" dan op andere middelbare scholen waar ik wel eens geweest ben, vanaf de eerste keren dat ik er kwam (open dag enzo), en dat heeft vooral met de inrichting en ruimte en licht enzo te maken. 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Beetje afgelegen van andere dingen maar wel goed bereikbaar. Voornamelijk weiland eromheen en erachter een wijk met een klein winkelcentrumpje. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja er waren speciale stiltelokalen maar meestal kon je ook gewoon goed in de Mediatheek werken. 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? A. Aula, gymzaal, plein.... 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Het is wel modern, naja... niet zoals die alternatieve architectuur waar Rotterdam om bekend staat en dat mijn schoolstad ook meer wil, maar wel goed. Er is gewoon ook een lift enzo en lokalen zijn goed belicht en met goede tafels enzo. Vergeleken met de meeste andere scholen waar ik wel eens geweest ben lijkt het echt vrij nieuw. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? C. Vernield ja! Of gewoon "per ongeluk" omgestoten zonder dat iemand het opraapt en de fiets helemaal verongelukt. Gestolen... niet dat ik weet, er hingen op een gegeven moment wel camera's gericht op het fietsenhok maar dat was nadat het een keer in de fik was gezet na een eindexamenfeest... 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Lekker ruim, licht genoeg, maar het kon leuker. Grijze saaie muren enzo. Behalve met open dagen dan werden er ineens planten en schilderijen gehaald... 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? Jep bij het fietsenhok en een over het plein, en nog een paar in de school ook geloof ik. 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? Het mag gezelliger, meer kleur. Verder is het goed. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Euh...ik heb niet het idee dat mensen zich niet op hun gemak voelden. Er liep altijd in de pauzes wel een concierge rond en een iemand die zorgde dat iedereen zijn afval weggooide. En de camera's maar soms had ik het idee dat dat alles juist minder een op je gemak gevoel brachten. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? De kleur zoals ik al zei. Het zou allemaal iets "persoonlijker" mogen. 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Redelijk 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? Tellen mijn broertjes als brugger ook mee? :o 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Discriminatie bijna nooit (Als blank meisje met niks bijzonders, mijn Gothic vriendinnen kregen wel allerlei opmerkingen naar hun hoofd) Pesten niet echt op de middelbare school Diefstal nooit persoonlijk Vandalisme af en toe (mijn fiets!) 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Meestal is er niemand die het echt meld en dan gebeurt er niks. Als het gezien of wel gemeld wordt dan worden diegenen wel aangepakt (nakomen, of corvee, of in geval van pesten wordt erover gepraat met beide partijen.) 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Ja soms, maar dat zijn altijd alleen maar kleine vechtpartijtjes geweest dat al opgelost was voordat de leraren ervan op de hoogte waren en/of ter plaatse waren ________ |
vrouw, vwo.
De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig - nee, alsjeblieft niet. 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! docenten moeten ook bereid zijn een oogje in het zeil te houden, kunnen trouwens geen beveiligingspersoneel vervangen ntuurlijk. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B. Nee (en een decaan gaat bij ons over andere zaken) Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja vast wel 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? geen ervaring 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? weet ik niet 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? ik zou het niet weten, mening peilen van leerlingen en deze proberen door te vertalen aan het bestuur? 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? B. Nee De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! - geen mening 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. mijn gebouw bij een park, wat flats, rustige woonwijk. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? A. Ja genoeg buiten? 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) ouder gebouw, maar voldoet nog goed. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? A. Nee, nooit dat ik weet 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? B. Gaat wel, het kan beter (-hoeft niet beter) 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? weet ik eerlijk gezegd niet eens 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? bepaalde ruimtes vergroten De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? niets speciaals 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Bijna nooit Af en toe Vaak Heel vaak Discriminatie # Pesten # Diefstal # Vandalisme # 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt (vandalisme, diefstal - althans, de school doet zijn best) 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? C. De school kan er weinig aan doen, de leerling doet toch wat hij/zij zelf wil 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee (niets ernstigs) |
Geslacht: v Niveau: havo Leerjaar: 5 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? A. Ja die zijn er! 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? A. Ja 4. Hebben deze de juiste invloed? A. Ja, soms 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? Ja alleen bij de deuren om naar binnen te gaan 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? Nee dat denk ik niet 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Omdat ze het al te druk hebben met lesgeven etc. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? ------------ Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? B nee 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? nee 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? Zou het niet weten 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? B Nee De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Aan een drukke straat, aan de andere kant huizen/winkeltjes 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? C. Nee 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Het gebouw is prima, ze hebben het nog niet zolang geleden vernieuwd 23. Worden er wel eens fietsen vernield of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? C. Ja, heel af en toe 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? C. Nee 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? ------------ De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jouw school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Niet veel 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? A. Ja, namelijk een wat huiselijkere sfeer in de aula. 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Bijna nooit Af en toe Vaak Heel vaak Discriminatie x Pesten x Diefstal x Vandalisme x 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Oke, over mijn oude middelbare school. Ik heb daarop HAVO gedaan, dus heb ik als niveau en leerjaar maar HAVO 5 ingevuld. :)
Geslacht: Man Niveau: HAVO Leerjaar: 5 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig (wel misschien bijvoorbeeld bij schoolfeestjes die bij ons op school werden gehouden, bij dat soort feestjes mocht je introducées meenemen en daar werden altijd wel dingen vernield (n) ). 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! Sommige dan... 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Er zijn nou eenmaal docenten die er wat meer op letten maar er waren ook docenten die er minder goed op letten en meer met alleen maar lesgeven bezig waren. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B. Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? NVT Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B. soms, ligt er eigenlijk ook aan hoeveel mensen in je klas / van groepen mensen waarmee je optrekt er mee eens zijn. Samen sta je namelijk sterker. 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? Weet ik eigenlijk niet meer, te lang geleden. 16. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! (Er is in de tussentijd ook bij gebouwd / verbouwd, hoe het nu eruit ziet weet ik niet) 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Mijn school ligt in een vrij rustige woonwijk van de stad. Niet de rijkste woonwijk, maar ook geen armste woonwijk. Het lag ook vlak bij het station en de autosnelweg. Maar daarvan hadden we weinig last. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? B. Ja, maar te weinig (vond ik zelf dan) 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? A. Ja, genoeg (2 gymzalen en een groot sportveld) 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Ik vond het redelijk modern. Nu hebben ze ook dingen bijgebouwd, dus nu zal het denk ik nog moderner zijn. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? C. Ja, heel af en toe (denk het in ieder geval) 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? C. Nee 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? Weet niet. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Tijdens de pauzes liepen altijd wel een paar docenten door de kantine om toezicht te houden. Verder weet ik eigenlijk niet... in ieder geval niets speciaals... 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Discriminatie: bijna nooit Pesten: af en toe Diefstal: bijna nooit Vandalisme: bijna nooit 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? A. Ja, gezien |
Geslacht: 16 Niveau: VWO Leerjaar:5 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? B. Nee dat denk ik niet 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Ze hebben wel wat beters te doen en ik heb het idee dat de docenten daar niet de training voor hebben en ook lang niet altijd gerespecteerd worden in zo’n hoedanigheid. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B. Nee(wel met mentrix over scheiding etc., miss telt dat ook als vertrouwenspersoon?) 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? B. Nee(ja als mentrix telt) Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B. soms 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? 1) dik verdienen met elke maand 1 avond commentaar geven :s 2) vragen van leerlingen aankaarten, hen vertegenwoordigen, behoeften vertellen. 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? B. Kan beter 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Bij allemaal grote flats, maar het is wel een leuke omgeving, veel groen en open ruimte tussen de flats, langs een spoorlijn. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? C. Nee 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Het is best oud, en de sfeer is ook niet geweldig, maar hij voldoet wel, want we zijn een pilotschool, dus hebben wel allemaal high-tech computers ed. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? A. Nee, nooit 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? B. Gaat wel, het kan beter 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? het is gewoon oud, dus ik denk dat er het beste een nieuw gebouw ontworpen kan worden, maar dat is vast te duur. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Volgens mij niets. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee, geen idee wat 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Discriminatie nooit Pesten niet meer sinds d e 4e Diefstal nooit Vandalisme paar keer met wc's geklooit 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt, hoewel, laatst nog een PSP gestolen, niet gevonden, maar verder wordt er ook niet echt veel gepest bij ons, dus dat is niet zo’’n probleem. 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Enquête: Zin in school?!
Jullie hebben hier voor je liggen de enquête Zin in School?! In deze enquête willen wij te weten komen hoe het er bij jullie op school aan toe gaat, voel jij je veilig en heb je een beetje zin in school? Via 4 onderwerpen proberen wij daar wat over te weten te komen. De onderwerpen: De medewerkers, inspraak van de leerling, de locatie en persoonlijke veiligheid. Wij vragen of je deze enquête zoveel mogelijk naar waarheid invult, gelieve je geslacht, niveau en leerjaar in te vullen. Enquêtes ingevuld via de computer, bij de meerkeuzevragen het antwoord van je keuze vetgedrukt maken of zet er een * achter. Alvast bedankt namens de makers. Geslacht: vrouw Niveau: VWO Leerjaar: 6 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? C. Merk ik niet zoveel van 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Docenten kennen de leerlingen, hebben een beter zicht op de situatie van leerlingen en kunnen beter een veiligheidstaak vervullen. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? A. Ja 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? A. Ja Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? A. ja 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? A. Ja 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? 1. Inspraak bij sollicitatie en functioneringsgesprekken van docenten. 2. Inspraak in het schoolbeleid mbt tweede fase, basisvorming, onderwijstijd. 3. Standaard zaken zoals schoolfeesten etc. 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? A. Ja (voorzitter) 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. In een middenklasse woonwijk, naast het spoor, tegenover een basisschool en op 5 minuten fietsen van het centrum 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? B. Ja, maar te weinig 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? B. Ja, maar te weinig 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Mijn school bestaat pas 9 jaar het is een heel modern met prima ruimtes. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? D. Ja, regelmatig (vernieling, diefstal komt niet vaak voor) 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? Het gebouw zou meer ruimte moeten bieden aan studieruimte. Op dit moment gaat er teveel ruimte op aan de "hippe en moderne" leergebieden en dat gaat ten koste van leerruimtes op de afdelingen. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Ik kan niets bedenken wat er bewust gebeurt, iedereen voelt zich thuis. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Bijna nooit Af en toe Vaak Heel vaak Discriminatie x Pesten x Diefstal x Vandalisme x 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? B. Ja, meegemaakt (ongeveer 2/3 keer per jaar is er een samenscholing tussen meedere scholen hier uit de buurt maar niet heel vaak) |
Al bedankt voor degene die hem al hebben ingevuld :D
De enquete blijft online tot eind volgende week, daarna zal ik het eraf halen en kan ik het met mijn groepje gaan evalueren. Het resultaat zal ik hier ook neerzetten voor de geintresseerden :) |
Geslacht: man
Niveau: Vmbo basis Leerjaar: 4 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B Nee 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B mensen van een andere school die opleiding doen voor beveileger 4. Hebben deze de juiste invloed? C Nee het zijn naaihonden en teringliejrs 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B Nee! 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Nee 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Omdat ze daar helemaal niet voor opgeleid zijn 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B ja onder dwang :P 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? aleen verergert Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A.nee 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B nee 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? A. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? ik zou het niet weten 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? A. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? Geen idee. De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Low budget 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. aan de weg makkelijk bereikbaar per bus . 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Nee aleen de aula 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? C. ?? 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Het gaat wel 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school?. C. Ja zo vaak en scooters en brommers kapot getrapt maar dat word meestal wel opgelost door cameras die er staan 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? B. Gaat wel, het kan beter 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. \(alleen bij fietsenhok en op het schoolplein) 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? Studie hallen en mediatheek De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Niks eigenlijk 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? A. Ja 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Bijna nooit Af en toe Vaak Heel vaak Discriminatie Xx Pesten X Diefstal X xx Vandalisme Xxxxxx 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? C. Anders, namelijk: geen idee. Dénk dat ze meestal wel gepakt worden, zeker in geval van diefstal en vandalisme. Bij discriminatie en pesten hangt het er vanaf wat het slachtoffer er mee doet. 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. nee 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Ja zo vaak sorry dat ik hem zo gemaakt heb maar ik kan hem niet openen :| |
Geslacht: Vrouw
Niveau: Gymnasium Leerjaar: 5 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? A. Ja die zijn er! 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Omdat het veilig is bij ons op school, er wordt wel gejat, maar je moet je eigendommen gewoon niet onbeheerd achter laten. Verder wordt er niet vaak gevochten ofzo. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B. Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B. soms 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? Het leerlingenstatuut opstellen (in overleg met de schoolleiding natuurlijk) en uitdelen, overleggen met schoolleiding over het beleid dat deze maken, eigen inbreng over leefbaarheid school. 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? A. Ja 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. In de stad, vlak bij het station, naast het kerkhof. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? A. Ja genoeg 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Het is opzich een oud gebouw, maar heeft genoeg moderne faciliteiten en ik vind het wel mooi! Ook is er goed uitgebouwd. Het gebouw is nu te klein maar er zijn verbouwingsplannen. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? C. Ja, heel af en toe 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? Groter! De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Camera's bij de fietsenstallingen, goede mentorenbegeleiding, vertrouwenspersonen. Er hangt sowieso wel een goede sfeer. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Af en toe (m.n. gehad) Pesten 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? A. Ze komen er vaak mee weg 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? C. De school kan er weinig aan doen, de leerling doet toch wat hij/zij zelf wil 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Geslacht: vrouw
Niveau: vwo Leerjaar: 6e (voor de tweede keer) De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Die hebben toch ook wle een bepaald aanzien en als je dat vanaf de eerste gewend bent, weet je niet beter. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? B. Nee 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B. Nee Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B. soms 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? A. Ja 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? 1) activiteiten? niet zo actief volgens mij 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? B. Nee De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. vlakbij centrum en aan de achterkant weilanden met paarden. zijkant een sporthal en een dierenpark. gebouw ernaast is het politiebureau. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? B. Ja, maar te weinig 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? C. Nee 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) heel modern, past vernieuwd en sowieso een heel modern uiterlijk. erg veel glas aan de buitenkant en binnenin van die stilteruimtes en cirkels voor de dimensie (blabla). 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? C. Ja, heel af en toe 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? A. Ja overal 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? een betere doorstroom bij de poort mag wel. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? geen idee, de camera's denk ik... de docenten en concierges die rondlopen. hebben niet echt een tuig-school 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee, of je moet foto's van jezelf op willen hangen 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Discriminatie: nee Pesten: nee Diefstal; wel van gehoord, zelf niet meegemaakt. Vandalisme: nee 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? geen idee 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? C. De school kan er weinig aan doen, de leerling doet toch wat hij/zij zelf wil 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Ho sorry, helemaal vergeten op 1 in te stellen en toen had ik al op versturen geklikt......
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geslacht: vrouw
Niveau: VWO Leerjaar: 5 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? A. Ja die zijn er! 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee (contract met politie.. die loopt soms rond) 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? B. Nee dat denk ik niet 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Dan wordt het contact leerling-leraar meer afstandelijk, en dat is denk ik niet positief voor in de lessen 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B. Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? B. Nee Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? A. ja 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? 1) vergaderen 2) leerlingbelangen overleggen met de directie 3) meer plezierige dingen voor leerlingen organiseren 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? C. Echt heel slecht 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Een rustige rijkelui's woonwijk 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? B. Ja, maar te weinig 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) een deel erg ouderwets (te ouderwets) en een deel heel modern 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? A. Nee, nooit 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? B. Gaat wel, het kan beter 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? het ene deel moderner, het andere deel niks De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? veel inspraak, meedenken met leerlingen 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Discriminatie nooit Pesten nooit Diefstal nooit Vandalisme bijna nooit 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Enquête: Zin in school?!
Jullie hebben hier voor je liggen de enquête Zin in School?! In deze enquête willen wij te weten komen hoe het er bij jullie op school aan toe gaat, voel jij je veilig en heb je een beetje zin in school? Via 4 onderwerpen proberen wij daar wat over te weten te komen. De onderwerpen: De medewerkers, inspraak van de leerling, de locatie en persoonlijke veiligheid. Wij vragen of je deze enquête zoveel mogelijk naar waarheid invult, gelieve je geslacht, niveau en leerjaar in te vullen. Enquêtes ingevuld via de computer, bij de meerkeuzevragen het antwoord van je keuze vetgedrukt maken of zet er een * achter. Alvast bedankt namens de makers. Geslacht: vrouw Niveau: havo Leerjaar:3 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? C. Ja alleen bij de deuren om naar binnen te gaan 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? B. Nee dat denk ik niet 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! De leraren zijn al druk genoeg met het geven van hun vak. Ik denk niet dat ze ook nog een taak als beveiliging kunnen vervullen.. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? B. Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? B. Nee Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? C. nee 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? 1) Wat er beter op school kan. 2) Over de soorten straf die je kan krijgen. 3) De meningen van leerlingen over de school. 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? B. Kan beter 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Mijn school staat midden in een wijk. Om die school staan dus veel huizen, ook zijn er 2 lagere scholen in de buurt. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? B. Nee 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? C. Nee 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Het gebouw is nu 10 jaar oud, dus het valt opzich wel mee kwa oudheid. Hij ziet er ook niet echt ouderwets uit, want vorig jaar zijn er nieuwe stukken bij aangebouwd, en de ramen zijn opnieuw geverfd. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? C. Ja, heel af en toe 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? C. Ongezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? De inrichting De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? faalangstrainingen, in het 1e leerjaar heb je een gewenningsperiode. Je kunt altijd terrecht bij je mentor/mentrix voor vragen/problemen. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Discriminatie nooit Pesten nooit Diefstal niet vaak Vandalisme af en toe 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? A. Ja, gezien |
Citaat:
PS. Ik ben 2ejaars op de HRO Lero en had dat ZIS-project vorig jaar ook, misschien heb je nog wat aan verslag van mijn projectgroepje, mocht je interesse hebben. |
ik moet hem inleveren bij mieke steenbruggen, maar ik ben wel geintreseerd hoor in het verslagje :)
mail het maar ;) |
waarom bij het nablijven wel op blote voeten dan :confused:
|
Citaat:
Ik weet niet of je er wat aan hebt, bovendien is het ook niet van uitzonderlijke kwaliteit, omdat we een verslag aanvankelijk met 5 begonnen en uiteindelijk met zijn 2'en maakten. Maargoed, ik heb mijn punten :). De structuur in het verslag is wel in orde, PM maar met je emailadres als ik 'em moet sturen! |
Vrouw
Vwo 6 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? B. Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Daar zijn ze toch ook een beetje voor. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? B. Nee 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? A. Ja 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? A. Ja Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? B. soms 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? B. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? 1) naar leerlingen met problemen met leraren luisteren 2) de inspraak van leerlingen vergroten 3) feesten e.d. organiseren 16. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? B. Nee De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Bergen op Zoom, geen supergrote maar wel gezellige stad. In een best natuurrijke buurt. Vlakbij de stad. Ik vind de locatie perfect. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? B. Ja, maar te weinig 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? B. Ja, maar te weinig 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Beiden. Een beetje oudbouw maar er wordt de laatste jaren steeds meer bij gebouwd. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? C. Ja, heel af en toe 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? C. Ongezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? A. Ja overal 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? De inrichting is te sober. Misschein wat vrolijkere kleuren of voor mijn part wat dingen van leerlingen ophangen, en niet alleen in bepaalde delen maar overal. Vooral de aula is verschrikkelijk. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Geen idee. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Bijna nooit Af en toe Vaak Heel vaak Discriminatie x Pesten x Diefstal x Vandalisme x 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? C. De school kan er weinig aan doen, de leerling doet toch wat hij/zij zelf wil 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Geslacht: M Niveau: Gymnasium Leerjaar: 4e klas De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? A. Ja die zijn er! B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja B. Nee C. Merk ik niet zoveel van 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? A. Ja B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? A. Ja altijd B. Ja, soms C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? A. Ja dat is gewoon nodig B. Nee is niet nodig C. Ja alleen bij de deuren om naar binnen te gaan 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! B. Nee dat denk ik niet 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Les geven is natuurlijk heel anders dan de veiligheid van een school de gaten te houden; ik denk dat het beter is dat daarvoor gespecialiseerde mensen, of in ieder geval mensen die er iets vanaf weten, ingezet worden. Docenten kunnen dan na wat bijscholing of een cursus natuurlijk wel voldoen. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja B. Nee 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? A. Ja B. Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? A. Ja B. Nee N.v.t. Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja B. nee 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? A. ja B. soms C. nee D. Nooit gebruik van gemaakt. 13. Is er wel eens iets gebeurt wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? A. Ja B. Nee C. N.v.t, zie vorige vraag 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja B. nee 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? Euh, geen idee eigenlijk. :o 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? A. Ja B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja B. Nee De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! B. Kan beter C. Echt heel slecht 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. In een gewone woonwijk, in een middelgrote stad (Middelburg, ik weet niet precies hoeveel inwoners. Verder niets bijzonders, het is gewoon een gewone woonwijk. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg B. Ja, maar te weinig B. Nee 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? A. Ja genoeg B. Ja, maar te weinig C. Nee 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Nee, het voldoet prima. Geen idee hoe ik dat uit moet leggen... 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? A. Nee, nooit B. Nee, onze school heeft geen fietsenstalling. C. Ja, heel af en toe D. Ja, regelmatig 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig B. Gaat wel, het kan beter C. Ongezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? A. Ja overal B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein C. Nee 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? Er hoeft voor mij niets verbeterd te worden. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Geen idee... 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? A. Ja, namelijk B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja B. Nee 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? A. Ja B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Discriminatie: bijna nooit Pesten: af en toe Diefstal: bijna nooit Vandalisme: af en toe 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? A. Ze komen er vaak mee weg B. Ze worden bijna altijd gepakt C. Anders, namelijk 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor B. Nee, ze moeten er heel veel aan doen C. De school kan er weinig aan doen, de leerling doet toch wat hij/zij zelf wil D. Anders, namelijk------------------------------------------------------------------------------ 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? A. Ja, gezien B. Ja, meegemaakt C. Nee [/b] |
Geslacht: V
Niveau: Gymnasium Leerjaar: Niet meer, dus doe maar 6 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? A. Ja die zijn er! B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja B. Nee C. Merk ik niet zoveel van 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? A. Ja B. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? A. Ja altijd B. Ja, soms C. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? A. Ja dat is gewoon nodig B. Nee is niet nodig C. Ja alleen bij de deuren om naar binnen te gaan 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! B. Nee dat denk ik niet 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! Docenten hebben helemaal geen opleiding gevolgd om te beveiligen, dat is heel wat anders dan lesgeven. Na bijscholing zou het natuurlijk wel kunnen. Bovendien hebben de meeste docenten het denk ik al druk genoeg en wordt het leraarschap echt niet aantrekkelijker als er ook nog eens beveiliging bijkomt. 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja B. Nee 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? A. Ja B. Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? A. Ja B. Nee N.v.t. Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja B. nee 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd word? A. ja B. soms C. nee D. Nooit gebruik van gemaakt. 13. Is er wel eens iets gebeurd wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? A. Ja B. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja B. nee 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? Acties voor het goede doel organiseren, broodjes gezond en soep verkopen, vergaderen met de directeur over ideeën aangedragen door leerlingen om de school te verbeteren 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? A. Ja B. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja B. Nee De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! B. Kan beter C. Echt heel slecht 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Vlakbij het centrum van de stad. De school bestaat al sinds 1881 en iis in een monumentaal pand gevestigd. 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg B. Ja, maar te weinig B. Nee 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? A. Ja genoeg B. Ja, maar te weinig C. Nee 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) Nee, het is perfect. Het heeft uitstraling, het heeft sfeer en het past bij de school. 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? A. Nee, nooit B. Nee, onze school heeft geen fietsenstalling. C. Ja, heel af en toe D. Ja, regelmatig 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig B. Gaat wel, het kan beter C. Ongezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? A. Ja overal B. Ja, vooral aula en schoolplein C. Nee D. Alleen buiten 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? De kleine bijgebouwtjes van platen zouden gesloopt moeten worden, om daar een stenen gebouw van twee verdiepingen neer te zetten. Ruimtetekort opgelost, kunnen de havo/vwo bruggers en 2e-klassers weer terug naar onze locatie, wel zo gezellig. De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat word er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Er zijn mentoren, vertrouwenspersonen, er zijn mentoruren, leerlingen en leraren gaan op heel gelijke wijze met elkaar om, leraren geven veel persoonlijke aandacht, er worden buitenschoolse activiteiten georganiseerd. 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? A. Ja, namelijk B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja B. Nee 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? A. Ja B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? Discriminatie: nooit Pesten: nooit Diefstal: nooit Vandalisme: nooit[/b] 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? A. Ze komen er vaak mee weg B. Ze worden bijna altijd gepakt C. Anders, namelijk 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor B. Nee, ze moeten er heel veel aan doen C. De school kan er weinig aan doen, de leerling doet toch wat hij/zij zelf wil D. Anders, namelijk------------------------------------------------------------------------------ 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? A. Ja, gezien B. Ja, meegemaakt C. Nee |
Iedereen bedankt voor het invullen, ik ben met de rest van mijn groepje alle resultaten aan het evalueren. Zodra de uitkomst bekend is zet ik die hier ook neer.
|
Geslacht: vrouw
Niveau: vwo Leerjaar: 6 De Medewerkers 1. Zijn er bij jou op school speciaal mensen die zich met de veiligheid bezig houden? B. Nee, niet dat ik weet 2. Vaak is de conciërge iemand die alles in de gaten houd, is dat bij jou ook zo? A. Ja 3. Zijn er bij jou op school beveiligingsmedewerkers? A. Nee 4. Hebben deze de juiste invloed? A. We hebben ze niet. 5. Zou je het prettig vinden als er speciale beveiligmensen op school zouden zijn? A. Nee is niet nodig 6. Denk jij dat docenten een beveiliging of veiligheid taak kunnen vervullen? A. Ja hoor! 7. Vertel in het kort waarom je voor het antwoord op vraag 6 gekozen hebt! ----We zijn geen criminelen, dus moet prima kunnen---------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 8. Moeten volgens jou vertrouwenspersonen speciaal opgeleiden mensen zijn? A. Ja 9. Ben je wel eens bij een vertrouwenspersoon of decaan geweest om over problemen op school te praten? A Nee 10. Heeft deze jou op weg geholpen om je probleem op te lossen? A. Nee Inspraak van de leerling 11. Als jij ergens een mening over hebt op school is er dan een plaats waar je deze kwijt kan? A. ja 12. Heb je het gevoel dat er naar jou mening geluisterd wordt? A. soms 13. Is er wel eens iets gebeurd wat voorkomen had kunnen worden als er naar jou of iemand die je kent geluisterd was? A. Nee 14. Is er een leerlingenraad op jouw school? (zo nee ga dan door met vraag 14) A. ja 15. Noem 3 dingen wat deze leerlingenraad doet? 1) geen idee, ik doe er niet aan mee namelijk.--------------------------------------------- 2) ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3) ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 14. Heb je zelf wel eens in een leerlingenraad gezeten? A. Nee 17. Denk je dat het echt nut heeft om een leerlingenraad op jullie school te hebben? A. Ja De Locatie 18. Wat vind je van het ontwerp van het gebouw? A. Prima! 19. Beschrijf de omgeving waar jou school in staat. Rustige omgeving, in een soort van woonwijk.------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 20. Zijn er in de school ruimtes waar je rustig huiswerk kunt maken? A. Ja genoeg 21. Zijn er in de school genoeg ruimtes waar je je energie kwijt kan? A. Ja genoeg 22. Is het gebouw ouderwets (eigenlijk te oud) of modern en echt wel geschikt voor deze tijd? (uitleggen) We hebben een klein oud gedeelte, maar dat zie je alleen aan de vloer en wc’s e.d. De rest is gewoon modern ja.------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 23. Worden er wel eens fietsen vernielt of gestolen vanuit de fietsenstalling van de school? A. Nee, nooit 24. Wat vind je van het gebouw aan de binnenkant? A. Gezellig 25. Hangen er camera’s in en/of om het schoolgebouw? B. Ja, maar vooral in de aula’s en op het schoolplein 26. Wat kan er volgens jou beter aan het gebouw? ---Iets bredere gangen----------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------------------ De persoonlijke Veiligheid: 27. Wat wordt er op jou school gedaan om de leerlingen zich op hun gemak te laten voelen? Wat bedoel je hiermee? ---------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 28. Zijn er dingen die jij zou veranderen op school zodat jij en je medeleerlingen zich nog beter thuis voelen op school? B. Nee 29. Voel jij je geaccepteerd op je school? A. Ja 30. Heb jij wel eens iemand gepest/lastig gevallen wanneer hij/zij dat niet wilde? B. Nee 31. Heb jij last van vervelende dingen op school? nooit Af en toe Vaak Heel vaak Discriminatie X Pesten X Diefstal X Vandalisme X 32. Als een leerling een van bovengenoemde overtredingen begaat wat doet jou school er dan aan? B. Ze worden bijna altijd gepakt 30. Vind jij dat jou school voldoende doet om vervelende situaties te voorkomen? A. Ja hoor 31. Heb je wel eens vechtpartijen gezien/meegemaakt in of rond jou school wat niet is opgemerkt door de leraren? C. Nee |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.