Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Scheren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=148944)

Breg 04-07-2002 13:49

benen scheren

ik scheer nu mn benen altijd met zo´n ladyshave op batterijen, maar over 2 weken ga ik op vakantie, en op zich kan ik dat ding wel meenemen, maar hij maakt zo veel lawaai, dat ze het aan de andere kant van de camping kunnen horen denk ik. Dus nu neem ik ´gewone` scheermesjes mee, maar die heb ik dus nog nooit gebruikt.

Nou vroeg ik me af, of je er ook scheerschuim (bv van Gilette) bij moet gebruiken of dat het ook zonder kan.

En ik wou ook wat donkere haartjes op mn onderrug bleken, maar kan dat bleekspul wel samen met zon/zee of is er kans dat het dan groen uitslaat ofzo?

Siyabonga 04-07-2002 15:06

Citaat:

Breg schreef:
ik scheer nu mn benen altijd met zo´n ladyshave op batterijen, maar over 2 weken ga ik op vakantie, en op zich kan ik dat ding wel meenemen, maar hij maakt zo veel lawaai, dat ze het aan de andere kant van de camping kunnen horen denk ik. Dus nu neem ik ´gewone` scheermesjes mee, maar die heb ik dus nog nooit gebruikt.

Nou vroeg ik me af, of je er ook scheerschuim (bv van Gilette) bij moet gebruiken of dat het ook zonder kan.

ik doe het gewoon altijd zonder

Citaat:

En ik wou ook wat donkere haartjes op mn onderrug bleken, maar kan dat bleekspul wel samen met zon/zee of is er kans dat het dan groen uitslaat ofzo?

:D geen idee...

Geraldine 04-07-2002 15:17

jah, ik scheer (als ik al scheer, meestal gebruik ik ontharingscreme) meestal gewoon zonder scheerschuim, ik vin het altijd zo'n gezeur met dat spul....

en verder, als je je haren (op je hoofd dus) bleekt slaat dat toch ook niet groen uit? (hoop ik....) dan zal het voor de rest ook wel meevallen.

Siyabonga 04-07-2002 16:07

Citaat:

Geraldine schreef:
jah, ik scheer (als ik al scheer, meestal gebruik ik ontharingscreme) meestal gewoon zonder scheerschuim, ik vin het altijd zo'n gezeur met dat spul....

en verder, als je je haren (op je hoofd dus) bleekt slaat dat toch ook niet groen uit? (hoop ik....) dan zal het voor de rest ook wel meevallen.

t ging er toch om dat het met zon/zee groen uit zou slaan??
Met chloor schijnt het wel te kunnen, ik heb t alleen nog nooit gezien/meegemaat ofzo
dus ik denk dat het wel meevalt,
je zou ff reacties van anderen af moeten wachten

Ingrid3 04-07-2002 16:17

ik scheer dus altijd met scheerschuim omdat het anders super erg brand..
je zou ut van te voren zonder kunne uitprobere op een klein stukkie maar ik zou zeker scheerschuim meeneme

Roos 04-07-2002 18:26

Ik scheer altijd met scheerschuim, dat is lekker zacht. Heb het ook een keer zonder gedaan, maar dat irriteerde m'n huid.
Je kan het anders ook met sop doen (water en douchegel)

belleblaasbel 04-07-2002 18:47

ik scheer m'n benen altijd zonder schuim, mij teveel gedoe. :rolleyes:

Danique 04-07-2002 18:55

met schuim, gewoon zachter enzo en is beter voor je huid?
nou ja ik heb gewoon een moeilijk huid dus doe het maar met schuim....

en dat bleken, het is wel slecht om het te doen nadat je huid aan veel zon is blootgesteld, dus ik zou het wel doen vóórdat je weggaat ja...
lijkt me niet dat het groen uit slaat ofzo, hoofdharen kan wel door chloor enzo..

mar87 04-07-2002 19:00

meestal mét schuim, gaat 't sneller en je huid wordt 'r niet zo droog van. (bij mij tenminste) als 'k geen zin heb in dat geklooi met dat schuim doe 'k niet maar dan heb ik daarna gewoon heel droge huid, en 't voelt wat branderig aan.

Snufje 04-07-2002 19:21

Omdat er zoveel topics over scheren komen de laatste tijd (tik 't maar in bij 'search'), bombardeer ik dit tot het algemene scheertopic..!:)

Breg 05-07-2002 09:39

´t is weer zomertijd he ;) ? Iedereen gaat weer naar de zon op vakantie (waar die ook mag zijn) en wil dus weer helemaal onthaard zijn :D. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties, ik probeer het eerst wel een keer zonder schuim, dan kan ik het altijd daarna nog kopen.

Geraldine 05-07-2002 09:44

Citaat:

vleermuissie schreef:

t ging er toch om dat het met zon/zee groen uit zou slaan??
Met chloor schijnt het wel te kunnen, ik heb t alleen nog nooit gezien/meegemaat ofzo
dus ik denk dat het wel meevalt,
je zou ff reacties van anderen af moeten wachten

mjah, maar als je je haar bleekt en je gaat in de zon liggen of in de zee zwemmen dan word het toch ook niet groen?
ehh... anders heb ik toch wel een probleem strax... :p

little lady 05-07-2002 09:50

Scheer altijd gwoon met douchegel en scheermesje..
:confused:

-Enid- 05-07-2002 10:54

'k gebruik meestal gewoon scheerschuim, of anders inderdaad douchegel. het is inderdaad zachter, en ik vind het makkelijker.

Siyabonga 05-07-2002 12:50

Citaat:

Geraldine schreef:

mjah, maar als je je haar bleekt en je gaat in de zon liggen of in de zee zwemmen dan word het toch ook niet groen?
ehh... anders heb ik toch wel een probleem strax... :p

groen haar is toch ook leuk ;D

pompelmoesappeltje 09-07-2002 20:59

doe mij maar scheerschuim, ik heb et 1 keer zow snel snel zonder gedaan en gewoon de volgende dag allemaal overal rode bultjes (n) kan ook zijn dak gewoon een extreem mieterige gevoelige huid heb ofzo :p
en is toch ni zoveel werk :confused: ? gewoon een kwak scheerschuim op in de doesj ofzo en hopsakee :)(y)

Friso 12-07-2002 15:23

Ik zou het echt met schuim doen, dat is een stuk zachter lijkt me

*Liene* 12-07-2002 21:09

ik scheer wel met schuim, maar niet met scheergel
gewone douche gel dus
met helemaal niks vind ik niet fijn

[^#ComeClose#'} 19-07-2002 18:25

Ik gebruik altijd scheermesje (Venus van Gilette) + scheergel.
En dat je haar groen uitslaat kan wel hoor. Toen ik 8 ofzo was, heb 'k 't ns voorgehad. :o Er was veel te veel chloor in het zwembad van het hotel en ik als echte waterrat... :p

Hellup 19-07-2002 21:05

groen haar....ja dat ken ik :o maar geen vrees hoor je ken het in de bijsluiter van het bleekmiddel gewoon lezen (geloof ik) :)

smilegirl 19-07-2002 21:36

ik scheer met een scheermesje
en schuim van dove gewone douche schuim
(van die domme reclame)
tis wel fijn spul
zonder iets vink nie fijn maar scheerschuim t eveel gedoe

Kirk22 19-07-2002 22:26

Citaat:

smilegirl schreef:
en schuim van dove gewone douche schuim
(van die domme reclame)

(dus wel een goede reclame :) ) ff off-topic tussendoor

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.