![]() |
pc valt uit
Sinds gisteren heeft mijn zeer geliefde pc besloten om een eigen leven te gaan leiden, lees hij valt uit op momenten dat je denkt owk. En met uit bedoel ik ook echt uit het enige wat verschilt met normaal uitzetten is dat het num-lock lampje van mijn toetsenbord blijft branden. Heeft een van jullie een idee wat dit kan zijn en nog beter wat ik er aan kan doen?
|
1) voeding
2) oververhitting 3) moederbord gaar (-> lekkende condensatoren) In die volgorde. Zet er eerst maareens een nieuwe voeding in. :) (of laat dat doen door een kennis met wat verstand) |
Virus? :confused:
|
Citaat:
is het trouwens vooral het geval bij gamen of iets intensiefs, en gebeurt het alleen als hij al een poos aan staat of ook redelijk snel na een koude start ? |
wisselt heel erg soms staat ie een tijdje aan. Soms is het na tien minuten ofzo dat ik meerdere programa's draaien bijv. online radio plus online game maar dat deed ik altijd al en daar was geen elk probleem mee...
|
Citaat:
|
ja.. en wat kan ik daar mee dan als ik de temp weet?? :s
|
Citaat:
Waarschijnlijk oververhitting, maak de kast open en draai ff met een open kast. Als er dan niks aan de hand is dan weet je wat het is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kast openzetten, ventilator erbij.
Kast een keer stofzuigen (wel voorzichtig zijn!) is ook nooit weg, stof vermindert namelijk de efficiëntie van je koeling. |
Citaat:
|
athlon
|
Citaat:
|
temp is op z'n hoogste 70 graden.... dat lijkt mij nogal hoog
|
Citaat:
Dus: zijpaneel open en een grote (kamer) ventilator opzetten. Daarnaast je CPU koeler vervangen voor een goede. Wat voor CPU heb je? |
keb nu het zijpanel constant open en het is niet meer voorgekomen dat ie uitvalt dus volgens mij is dat de oplossing.
Ik heb geen idee wat voor cpu koeler ik heb :bloos: |
Citaat:
Maar wat voor processor heb je? Dan kan ik je wel een goede/betere koeler aanraden. |
Hoe werkt dat speedfan dan want ik zie 3 temps staan. temp 1, temp 2 en temp 3.
|
Hey ik had het zelfde probleem!
Viel pc ook eens zomaar uit. Ik heb nu de zijkant van de pc kast er los tegen aan staan. Stijlvol is anders maarja, hij loopt niet meer vast. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |