![]() |
Nedersaksische verhalen wedstrijd
Ik weet niet of het toegestaan is, maar ik wilde graag een verhalenwedstrijdje houden, en wel als volgt:
Wie hier het mooiste verhaaltje in een van de Nedersaksische dialecten post, krijgt van mij 10 euro + roem & eer. Ik vind het namelijk een beetje jammer dat de Nederlandse Nedersaksische dialecten aan het uitsterven zijn, en door deze wedstrijd hoop ik de belangstelling ervoor weer een beetje te laten herleven. Ik hoop dat er een beetje animo voor is :) |
Haha, meen je dit serieus?
Waarom is het jammer als een dialect uitsterft? Ik vind het altijd zo jammer als mensen proberen om een taal of dialect kunstmatig in leven te houden. |
Citaat:
Ik vind het jammer om dezelfde reden als dat jij het jammer zou vinden als het Nederlands uitstierf. Nedersaksisch is een volwaardige taal. Gronings is een dialect van het Nedersaksisch zoals ABN een dialect van het Nederlands is ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenaardig dat iemand die van taal houd (ik ga er vanuit dat je dat doet, anders kwam je niet op letteren), het niet erg vind als een taal uitsterft. Ik begrijp dat het een natuurlijk proces is, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik het ook leuk vind. |
Citaat:
Citaat:
|
Die redenatie volgend kunnen we de inhoud van het rijksmuseum ook wel weg gooien (y)
|
Citaat:
|
[edit]
Ok, hier is iets gigantisch mis gegaan. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En nu: Geen gezever meer over taal (en nu richt ik mij ook tot Reynaert), maar verhalen. |
Maak die 10E maar naar mij over, ik gok zo dat er niet veel animo voor deze wedstrijd is. (Y)
|
Leuk idee, jammergenoeg laat mijn schrijfvaardigheid zowel algemeen als in het Twents te wensen over
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02. |