![]() |
Aankoop van scooter.
Eerdaags ga ik voor mijn brommerexamen en wil dan graag ook een scooter gaan kopen. Zijn er speciale merken die aan of af te raden zijn?
Verder wil ik wel graag een nieuwe, maar of dat financieel haalbaar is :p . Zou je eerder pech kunnen krijgen met een tweedehands? Verder heb ik ook niet speciaal een voorkeur voor een scootermerk. Maar ik weet wel in iedergeval zeker dat ik geen neo's wil. Die spreken me niet aan. Ik wil een beetje een stoere en toch vrouwlijke. Kunnen jullie me misschien iets aanraden? |
Ik heb zelf een nieuwe peugeot vivacity gehad en daar was ik erg tevreden over. Ik keek eerst ook wel naar een tweedehands exemplaar, maar wij hadden zoiets van "wie weet koop je de elende van een ander" en bij de scooterzaak in de buurt stond niet écht iets.
Misschien kan je een keer bij een scooterzaak gaan kijken of je een leuk (tweedehands) model ziet :) |
Citaat:
|
Koop in ieder geval GEEN ditech scooter (aprillia sr ditech, pegeot jetforce) dat is echt troep, constant gedonder mee.
Als je een nieuwe wil maar niet teveel geld uit wilt geven zou je eens kunnen kijken voor een puch zip (is een scooter, geen brommer ;) ), peugeot vivacity, yamaha neo's (ok, die wil je niet, maar misschien heeft iemand anders er wat aan :P), zoiets dergelijks. Zijn zeker degelijke scooters, maar niet echt speciaal en ook zeker niet duur vergeleken met andere modellen. Als je voor een 2dehands gaat kijken zou ik het merk Honda en Suzuki overslaan ;) Of het moet een schakel zijn, dan zijn ze wel ok, maar dat wil je dus niet :p Pech krijgen kun je met alles, of dat nou een puchje is of een dure aerox. Het is alleen wel zo dat je op nieuwe scooters fabrieksgarantie krijgt, zolang je hem niet gaat opvoeren en er niet zelf aan gaat lopen rommelen. Het voordeel bij een puch is echter dat er maar weinig onderdelen opzitten en dus minder dat eventueel kapot kan gaan ;) Plus dat de onderdelen voor een puch nog eens erg goedkoop zijn en zeer makkelijk 2dehands aan te komen. |
Neo's kan ik niet aanraden, en dan vooral vanwege het feit dat als de motor warm is de squish er slecht word, en hij warm dus veel slechter presteerd dan wanneer koud.
Opbergruimte en het formaat van de scooter is dan wel weer goed. Dat warmteprobleem kun je trouwens wel weer oplossen door een andere cilinderkop te monteren (van een ander merk). |
Ik zou sowieso niet bij een particulier kopen als je er verder geen verstand van hebt. Je weet immers nooit zeker wat je koopt.
Er zijn veel dealers die ook 2de hands scooters verkopen waar ze vaak iets van 3 tot 6 maanden garantie op geven. Deze mensen verkopen geen rotzooi en je kan er altijd terecht als er iets stuk is aan je scoot. :) Ben ook aan't wachten tot er eens een leuke 2de hands bij de lokale dealer komt te staan.. normaal staan er veel, nu geen.. typisch.. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Hoe meer geld je uitgeeft aan zo'n ding hoe veeleisender je kan zijn :p
|
Citaat:
en je betaald bij dealers gewoon ontzettend veel. |
de enige scooters waar ik fijn op gereden heb waren mijn honda MT en mn rieju rs2 matrix, die eerste was alleen nogal prijzig in het onderhoud :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb laatst een nieuwe scooter gekocht voor € 900,- een jaar garantie en als er iets aan mankeerd komen ze hem gewoon ophalen (y) |
Citaat:
die half geschoren kaniballen die rijden als weg piraten die hebben er problemen mee ja , kijken wat er met jouw'n computer gebeurd als je er mee gaat slingeren . of is flink laat vallen .. tjaa niet persoonlijk bedoelt.. |
Citaat:
Wat het grootste probleem met di-tech is dat je zelf er niets aan kan doen. ECU in de war? Leeg je bankrekening maar bij de dealer. Injectie systeem verstopt? Leeg je bankrekening maar bij de dealer, enzovoorts. Terwijl je bij de carb versies zelf eraan kan sleutelen. En di-tech kan je niet echt mishandelen, daarvoor moet je boven de 50 km/h en dat is zo goed als onmogelijk. De onderdelen die het meest hebben te verdragen van die half geschoren kaniballen die rijden als wegpiraten (die rijden trouwens nooit di-tech die dingen zijn niet vooruit te branden), houden het uit. Dat zijn namelijk het frame, balhoofd en motorblok, daar hoor je weinig over. Het gezeik zit altijd bij de injectie. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.