![]() |
brief
Ik vraag me af of de brief die ik je schreef
Adem haalt onder je kussen, of vergeten Onder in een la licht te verlangen Het luchtje moet inmiddels verdwenen zijn De letters verbleekt in het licht of afgegeven Op de stapels waar hij onder lag Ligt hij eenzaam in een doos zoals ik in bed Nog eenmaal verlangt, dan met mij verdwijnt In de tranen die ik om hem huil |__________________________________| Een laptop houd je niet op zijn kop om te kunnen tikken. Stikken doet het beste ding wanneer je hem in het kussen duwt. Evenaart het de wereld wanneer je je teksten laat leiden door je toetsenboord? Ik reis door de digits van mijn hoofd, vertaald en verdoofd door spanning in het apparaat. Mijn verhaal is dat van de enen en de nullen, zo vaal en zonder maat. Ik beloof: ik beloon gul, wanneer je het toch lezen wil. Maar wees stil. Niemand mag het weten. |
Is het gebrekkige taalgebruik en de verkeerd gespelde achternaam van de beste man per abuis of is dat allemaal onderdeel van dit gedicht?
Persoonlijk vind ik het leuk gedaan hoor, de toon en het door elkaar lopen van de zinnen, maar de woordkeuze is op z'n zachts gezegd zwak. En, 'minister die ik herken ik niet'? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42. |