![]() |
Mystiek
Topic voor iedereen van mystiek die toch over mytieke dingen willen praten.
Regels:[*]Ontopic[*]Geen onzin. |
Laats een ervaring met iemand die zegt een zwarte gebruiker te zijn..
Vreemd van zo'n persoon ging helemaal geen dreiging uit. Maar er hangt een sfeertje omheen. Bijna onproefbaar maar toch wel aanwezig. Ergens voel je je dan toch ongemakkelijk. Hij had het over leerlingen als slaven gebruiken e.d. Iemand ooit zoiets meegemaakt? |
Ik wil benadrukken dat de regels strikt gehandhaaft zullen en dienen worden.
|
Citaat:
|
ik neem aan: beoefenaar zwarte magie.
in hoeverre moet je mensen die spreken over ervaringen voor de geboorte serieus nemen? |
Niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik weet niet precies of je op zoiets doelde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
heb zelf geen ervaring met zwarte gebruikers of andere vormen van mystiek maar ik had nog een vraag/discussiepunt. Hoe kan het dat heel veel mensen die niet in het mystieke geloven het concept ''sfeer'' een heel normaal iets vinden? dat is toch ook niet tastbaar?
|
Waarom zou 'sfeer' iets zweverigs moeten zijn? Sfeer wordt gewoon bepaald door aankleding van een ruimte, de gedragingen van mensen daar binnen etc. In die zin is het dus zeker tastbaar. Het is een wat vaag begrip, maar heeft echt niks met mystiek te maken.
Ik snap ook niet zo goed wat je nou precies wilt met die vraag? |
Citaat:
Het lijkt me wel handig als we ons beperken tot het discours waar 'sferen' en 'zwarte magie'wel als werkelijkheid worden gezien. Anders krijg je zo'n welles nietes spelletje zoals in vele andere topic sin religie. OT: Ik ben zelf erg gevoelig voor een bepaalde sfeer (dit kun je zowel letterlijk nemen als figuurlijk). Alhoewel ik niet zo graag de term 'aura' in de mond neem, kun je (ik iig) wel wat om iemand heen voelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat je in feite eist, dat op religie alleen religieuze mensen dienen te reageren. En op mystiek enkel mystiek georienteerde mensen. Citaat:
Ik zou er alleen een andere verklaring achter zoeken, ik als minder mystiek georienteerde persoon voel ook heus wel aan of een persoon bijvoorbeeld vrolijk is of juist nors. Echter het is niet dat ik een 6de zintuig heb of iets dergelijks, het is meer dat we meten hoe iemand eventueel in elkaar zou kunnen zitten. Als ik bij de tandarts wacht en er komt een persoon binnen met een brede glimlach die mij heel fanlatiek en opgeladen groet, tja dan concludeer je al gauw dat de persoon positief/vrolijk gezind is. Waar dit in ze totaliteit misschien niet eens hoeft te kloppen. Persoonlijk definieer ik "aanvoelen" in deze context, als het meten van menselijke gedragskenmerken, zoals gelaatstrekkingen, het communiceren etc etc, waaruit men een conclusie trekt. Ik ben overigens ook heel gevoelig voor sferen, sommige mensen hebben weinig nodig om in de stemming te raken. Waar ik best veel nodig heb om positief gestemd te raken in bijvoorbeeld een discotheek of iets dergelijks. Ik laat het heel erg afhangen van hoe het eruitziet, hoe men zich gedraagt, ofwel de algehele sfeer in een ruimte is voor mij heel belangrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Het doel. Enerzijds om zelfs binnen de paranormale wereld de echte profiteurs eruit te halen (want laten we eerlijk zijn, vragen van juistheid terzijde, er bewegen zich oplichters door het alternatieve circuit), anderzijds om wat kennis in dit topic te brengen. Als iemand uitlegt waarom reïncarnatie-therapie kennis uit vorige levens omhoog kan brengen, dan dient dit naast argument ook als informatie. Het zal dus iets toevoegen aan dit topic. |
Citaat:
|
Misschien had je Hans Kazan moeten nemen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn moeder is er 30 jaar van overtuigd geweest dat ze haar vinger tussen de naaimachine had gestopt waardoor mijn oma door d'r vinger had genaaid. Komt ze er uiteindelijk achter dat dat niet met haar gebeurd is, maar met haar broer, terwijl zij er naast stond. Ze had zo meegeleefd dat ze het onthouden had alsof ze het zelf meemaakte. Of van die geheugentests waarin mensen langs een bepaalde situatie komen met een bus en vervolgens de vraag krijgen: "Droeg de bewaker een blauw of een groen uniform?" Waarop de proefpersonen braaf "blauw" of "groen" antwoorden - terwijl er helemaal geen bewaker wás. Suggestie alleen doet al zo veel. Maar dit is niet helemaal relevant, dus ik ga maar weer ;) |
*blaast topic opnieuw leven in*
Lot Hmmz. Na een nogal veranderende kijk op t leven ben ik min of meer tot de conclusie gekomen dat men een lotsbestemming heeft oftewel men leeft op een bepaalde manier en uiteindelijk bereik je een (aan het begin van je leven of daarvoor) vastgesteld eindpunt. Echter de weg naar dat eindpunt toe wisselt sterk per persoon en kan alle kanten op, desondanks zou je alsnog dat vooraf vastgestelde doel bereiken. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die die mening delen of daar graag over willen discussieren echter vraag ik niet om wetenschappelijke argumenten maar mystieke argumenten. |
Lot kan niet bestaan volgens de huidige wetenschap.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ja, maar discussiëren met 'mystieke argumenten' over iets waar we eigenlijk al uit zijn is wel echt ultieme luchtfietserij. Het is alsof je zegt: "misschien is er wel geen zwaartekracht" of "misschien is er geen evolutie" en dan daarover gaat discussiëren met mystieke argumenten, dat gaat ook nergens over.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, ik geloof niet in het lot omdat dit besef mij ineens ten binnen schoot, alsof het van bovenaf kwam. Dit werd een dag later nog bevestigd door de geest van John Bell. Wat hij ongeveer tegen mij zei staat hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Bell%27s_inequality |
Bells ongelijkheid bespreek je maar op W&F. Graag dus nu ontopic
|
Hmm.. ik ben dan wel erg benieuwd naar wat er nou precies met mystieke argumenten bedoeld worden. Wat is een mystiek argument en wanneer is een mystiek argument goed of slecht? Stel, een persoon komt tot een conclusie door een bepaalde mystieke ingeving of gebeurtenis en een ander persoon komt tot een tegengestelde conclusie door een mystieke ingeving of gebeurtenis. Hoe bepaal je dan wie het meest gelijk heeft?
(ik hoop dat dit wel ontopic genoeg is, ik ben hier in ieder geval erg benieuwd naar) |
Citaat:
O.a. dat iemand een andere visie op het lot heeft en die in een bepaalde stroming terug ziet. Bijv, een christelijk persoon gelooft dat je lot is om goed te leven en op die manier in de hemel te komen (om t maar redelijk kort door de bocht te omschrijven, ik sta open voor verbeteringen) Ik heb t idee dat er gewoon geen hemel bestaat. Door de dingen die ik meegemaakt heb in t leven. Echter argumenten bestaan niet omdat men gelooft. |
Dus er wordt gesteld: We laten de werkelijkheid voor wat het is, we fantaseren erop los en er mag alleen vanuit de fantasie worden geantwoord. Nu ben ik het hier niet mee eens want als jij beweert dat in jouw wereld bijvoorbeeld 'geesten' bestaan, impliceert het wel dat ook in de mijne deze aanwezig moeten zijn.
|
Citaat:
|
Zijn er mensen die meer informatie hebben over Agartha en de inner earth? Op wikipedia en michael tsarion heb ik nog wijnig sources gevonden helaas..
|
Citaat:
Past perfect is het rijtje Flat Earth Society en 'atomen zijn ruimteschepen'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je weet dat wij in n nonsens realiteit geprogrameerd zijn en ons leugens worden geleerd en wij zo enorm onszelf onderdrukken omdat we het toelaten..zou het niet dan logisch zijn als ons word geleerd dat de aarde rond is als de aarde plat zou zijn? ;) Er is toch ook nog niemand op de maan geweeest immers?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Dit topic is meer bedoeld voor mystieke ervaringen dan voor wetenschappelijke bewijzen voor die ervaringen. Ik stel voor om het daarbij te houden
|
Citaat:
|
Citaat:
Verdere discussie kan per pm. |
Laat maar LL ik geef t op. Mystiek is echt weg. Er is blijkbaar geen ruimte meer voor.
|
Ik wil hier toch nog even op ingaan.
Persoonlijk heb ik niets tegen mystiek. Ik vind geesten, mythologische wezens en onverklaarbare zaken zeer interessant. Het probleem is echter dat dat veel van de 'mystieke' dingen gaan over leugens, verklaarbare zaken of dingen waar gewoon niks zinnigs te zeggen over valt. Lucky Luciano zei: Citaat:
Ik wil graag in mystiek geloven en het erover hebben, echt waar, maar wat meestal onder mystiek wordt verstaan is een combinatie van bewuste leugens, ontkenning van logische verklaringen en gezwets over zaken waar niets over te zeggen valt. |
Citaat:
Leugens zijn leugens prima maar dat laat ik wat dit onderwerp betreft in t midden. Verklaarbaar prima maar zo kan elke wetenschapper wel met een verklaring komen. En dingen waar niks zinnigs over te zeggen valt is een mening, prima dat je die hebt maar kom er niet mijn topic mee verzieken alsjeblieft. Volg je me of wil je gewoon eigenwijs nog even doordrammen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |