![]() |
Hoe kan je neppe merkkleding herkennen
Ik heb op internet een leuke broek van Indian Rose gekocht voor 40 euro, dat is best goedkoop, nu zeiden veel mensen dat hij best nep zou kunnen zijn, omdat ze in Turkijke heel veel nep broeken hebben.
Hoe kan je ze herkennen? ik heb een paar echte, als ik ze er nu naast leg, kan ik ze misschien wel herkennen? |
Hangt er vanaf. Meestal is het een kleine subtiliteit. Maar goed, voor 40 euro maakt dat toch niet zoveel uit?
Kleine toevoeging aan het topic: Koop je weleens neppe merkkleding en waarom wel (of waarom niet)? Of vind je het een no go? |
Ik koop het behoorlijk vaak en verkoop het ook en heel vaak is het verschil in kwaliteit minimaal. bij bv t-shirts en truien maar bij broeken heb je vaak slechte naadjes die makkelijk kunnen scheuren dus die koop ik dan meestal echt
|
Citaat:
|
Ja dat is inderdaad wel waar. Ik heb zelf ooit eens een Dickies trui gekocht in Hongarije (had het kunnen weten), maar die bleef prima (y)
Ook heb ik een keer twee nep diesel shirts uit Thailand gekregen en die waren ook prima. Misschien is het eerder met die troep van de markt zo en anders stuur je die broek gewoon weer terug? (hopen dat je dan je geld terug krijgt...) |
Bij de meeste gewone kleren zou ik het verschil niet gauw kunnen ontdekken, tenzij ik een namaak en echt kledingstuk met elkaar zou kunnen vergelijken. Maar bij schoenen zie en voel ik het meteen, daarom koop ik al mijn wandel en bergschoenen (Lowa, Meindl) alleen in echte outdoor speciaalzaken ipv op het internet of markt
|
Je ziet het vaak aan het label, imo. Vooral ook aan het label aan de binnenkant van de broek/trui/t-shirt.
|
Ik koop geen 'merkkleding' zoals dat hier bedoeld wordt, echt noch nep, maar natuurlijk zit er in mijn kleren ook wel een merkje.
|
op een luchthaven in shanghai hadden ze wat merkspullen naast elkaar gelegd echt en nep, nou als je goed keek kon je het af en toe wel herkennen.
maar dat was alleen maar omdat het echte spul ernaast lag. tegenwoordig is hetyt bij veel dingen nagenoeg voor de 'leken' onmogelijk om het herkennen. |
je kan het vaak zo makkelijk zien..
tommy hilfiger truien uit turkije met heel groot het logo op de borst op een vet lelijke trui.. en een indian rose broek voor 40 euro is niet duur als ie tweedehands is en ook niet als ie in een partij gekocht is |
Citaat:
|
omgz tweedehands :eek: .
|
Citaat:
|
Mijn ex had een trui van "armani" en daar zit het label in van "armani underwear" :')
|
Je kan merkkleding meestal herkennen aan de merkpaupers die erin lopen.
En omg, neppe lacostepolo's kun je d'r zo uitpikken, dat is echt zo duidelijk :') Oh hoiiii ik ben vaal |
Citaat:
Overgens heb ik het zelf niet zo op merkkleding. Voor al dat zelfde geld kun je ook zooi van H&M kopen en bij die neppe zooi staat vaak het logo erg groot erop. Ik vind het ook een beetje debiel overkomen. Net alsof je perse kleding van dat merk wilt, maar het niet kan betalen. Kort om, nagemaakte merkkleding is in mijn ogen voor losers. |
Citaat:
|
90% van die neppe kleding bestaat niet in echt, daar herken je het aan.
|
Citaat:
|
Door de personen die het dragen ;)
|
Nep is no go imho.
|
Op websites de collectie raadplegen van het merk in kwestie.
|
Citaat:
De broek niet tweede hands want ze zijn nieuw, kaartjes zitten er nog aan. dat zag ik op de foto. |
Citaat:
trouwens wat zou er mis zijn met tweede hands, het is nog hip ook :D |
beiden sarcasme.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |