![]() |
Henna
Ik verf al een tijdje mijn haar met Garnier Nutrisse haarverf, maar dit is gewoon erg schadelijk. Ik merk dat mn haar droog is en het valt ook uit, als ik douche zitten er erg veel haren in het putje. Dit vind ik erg zorgwekkend!
Heeft iemand ervaring met blond verven met Henna? Mijn uitgroei is al behoorlijk ver, maar ik wil niet meer met die 'troep' verven, het wordt gewoon te droog! Is het waar dat je haar compleet uitgegroeid moet zijn om het met Henna te kunnen verven, weet iemand ook waarom dat zo is? Hoor het graag :) |
Blond verven met henna kan voor zo ver ik weet niet. Je hebt rode henna, bruine henna en zwarte henna, maar voor blond moet je je haar bleken en dat gaat alleen met chemische troep waar je haar van kapot gaat. Henna is geen chemische troep. Henna is een plantaardig goedje, dat is ook de reden dat het goed is voor je haar.
Je hebt wel haarkleuringen a la 'Henna Plus' oid waarmee je je haar misschien zou kunnen blonderen, maar het blonde komt dan alsnog van chemicaliën die je haar uitdrogen en beschadigen. Sterker nog, ik durf te beweren dat er sowieso vrij weinig henna zit in het Henna Plus-gedoe omdat het meer een verkooppraatje dan werkelijkheid is. Verder is het niet zo dat je haar uitgegroeid moet zijn voor je met henna verft, maar wel dat je je hennahaar moet laten uitgroeien voor je er andere verf overheen gooit. Dit omdat verf niet goed pakt op haar dat geverfd is met henna, ofzo. Mocht je je haar alsnog willen verven met henna dan moet je bij de Tuinen zo'n zakje (a la die zakjes waar ze losse thee en kruiden in verkopen) met henna halen, daar thuis water bij doen en eh ja dat staat allemaal wel op het pakje. Let wel, bij de Tuinen kun je alleen rode henna krijgen. Voor bruin of zwart moet je naar een Turkse toko. |
Citaat:
|
niet verven met henna!!! als gewoon haarverf en henna met elkaar in aanraking komen ontstaat er een chemishe reactie en kan je haar groen worden! :O
|
Citaat:
|
Henna op geblondeerd haar wordt pipo-oranje.
Verder is er geen echte reden dat het niet zou mogen. Gewone haarverf is troep, dus het enige wat nu nog kan helpen is de schaar, en het met henna weer bruin verven, zodat je uitgroei weg is. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb trouwens veel meer soorten kleuren henna dan bruin-rood-zwart gezien, en daar was ook blond bij. Ik weet niet of die werkt of zo, maar het was in elk geval helemaal natuurlijk spul. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat oververven betreft, dat heb ik zelf nooit gedaan maar 't wordt meestal afgeraden. Misschien werkte 't bij jou wel omdat het er al 3 jaar in zat? :D |
Citaat:
Ik weet dat oververven wordt afgeraden, maar ik wilde het toch eens proberen. Ik heb het trouwens wel vaker geverd hoor, niet alleen drie jaar geleden. Maar wel drie jaar lang en daarom gaat het er niet meer uit, denk ik. Bij een kennis van me gaat juist henna er super snel uit, ze moet het iedere maand bijkleuren. :s |
Citaat:
http://www.rtl.nl/(/shows/lookinggood/home/)/shows/lookinggood/components/2006-2007-2/home/articles/intro_tipsvanmarielle.xml |
Citaat:
|
ik heb het ook eens gedaan met henna en later met weer de "normale" verf.. elke keer als ik mijn haar erna verfde beten de plekken waar de henna nog in mijn haar zat helemaal uit
niet alles wat natuurlijk is, is ook goed voor je :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09. |