![]() |
Eerste Probleem doet zich al voor ;-)
Vandaag is dus de dag dat ik alles zou gaan inbouwen.
Ik stuit echter al meteen tegen een probleem aan ;) Ik heb iig me CPU en koeler erop zitten. Als ik me pc aandoet gaat de Fan draaien, kapt ermee en draaid daarna continu door. Daarna me VideoKaart erin gegooid. Gewoon in de PCIe slot gedaan, en vanuit me voeding dat vierkante power connectortje erop gegooid. Echter zegt me beeldscherm NO SIGNAL. Argh hoe kan dit nu weer;) Er zit ook bij de videokaart zo'n vierkant power dingetje, met daaraan aan het eind 2 van die andere soortige power dingen met 4 ingangen op een rij ;) =0=0=0=0= zo 1 dus :D dat vierkantje ziet er zo uit =0=0= =0=0= maar goed, dat no signal, hoe komt dat. Gaat natuurlijk over de 7900 GTO edit : Over dat uitvallen was ik ook te optimistisch ;) Alle fans draaien, na 5 seconden vallen ze stil, dan beginnen ze weer, en na 30 seconden vallen ze weer stil, alleen daarna doen ze niks meer... Het power ledje in de kast (niet op de mobo!!) gaat dan ook uit :( kast (en dus voeding) is 1 dag ooit. Lijkt mij niet dat het door de voeding komt) |
Het is zojuist van kwaad naar erger gegaan.
Hij geeft nu 1 beep en daarna 2 korte beepjes. Dit doet ie zowel MET als ZONDER video kaart Maar het kan ook zijn dat het gewoon 3 beepjes achter elkaar zijn wtf hoe kan dat nou weer ineens :--) |
Altijd leuk, een computer samenstellen. :D
Wat voor kast/voeding heb je? Welk moederbord? Geheugen? Heb je ook de 4-pins connector van de voeding op het meoderbord aangesloten? En check ook of je moederbord geen contact maakt met de kast d.m.v. een rondslingerend schroefje ofzo, dan heb je namelijk kortsluiting en dan doet 'ie het niet. |
een Asus p5b vm Mobo
een antec 450 kast 7900 GTO Ik heb de piepjes weggekregen ;) Heb nu in de kast zitten me mobo met proc en fan 1 reep geheugen van kingston 1 gig en me videokaart hij piept dus niet meer, de fans draaien nu ook door (hij valt dus niet uit) maar hij blijft maar No Signal geven op me beeldscherm :@ :@ |
Da's wel een beetje een kutmobo, micro-ATX dus klein en lastig mee te werken. Je had beter voor een P5B-E kunnen gaan ofzo :o
Zit de videokaart er zeker weten goed in? Anders alles nog eens uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, dat wil ook vaak helpen. |
videokaart zit er naar mijn mening goed in :(
|
Kun je een andere videokaart proberen in hetzelfde slot?
|
Hij werkt al !! :--)
Next problem... hoe zet ik me schijven raid, ik heb er volgens mij geen apart raid kabeltje voor gekregen :( heb ze nu maar gewoon zij aan zij gezet, formateer later de boel wel weer.. echter de windows cd ziet mijn schijven maar als 300 gig groot :--( |
Dat is normaal. De fabrikant gaat er namelijk vanuit dat 1GB = 1.000.000.000 bytes, en de schijf is dus 320.000.000.000 bytes groot. Computers echter werken met machten van twee en vinden: 1 kilobyte = 1024 bytes, 1 megabyte = 1024 kilobyte, enzovoort. Dan krijg je dus: 1GB = 1024^3 = 1.073.741.824 bytes. En Windows ziet dus: 320.000.000.000 / 1.073.741.824 = 298GB :)
|
Citaat:
Silicon Image RAID controller detected: blabla Press F3 to enter setup utility Door op F3 te drukken kun je dan een array aanmaken. Krijg je zo'n scherm niet, dan moet je in je BIOS eerst SATA RAID mode aanzetten. Vervolgens in windows heb je een diskette met de RAID-drivers nodig om windows daarop te installeren; tenzij je een slipstreamed windows install gebruikt. |
Citaat:
Voor de duidelijkheid. Ik heb dus geen extra kabels of dingen nodig ? ik heb nu gewoon 2 sata schijven normaal aangesloten op me mobo ? |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48. |