![]() |
Hoe 'ontdek' je je smaak?
Vraag je driftig aan de dj welk cdtje hij net op had staan? Lig je met kladblok en pen op je bed skyradio te luisteren? Spit je luistertopics door, op zoek naar de posts van je forum-idool? 'Ontdek' je helemaal niks en doe je al je hele leven met slechts Pink Floyd en Pink of duik je echt serieus in de boeken om elke band en individu op te zoeken die verwant is met Constellation?
Vertel het me maar, ik ben wel benieuwd. |
Vrienden, luisterpaal, internet.
|
radio. en tv. documantaires kijken, kijken wat ze doen, hoe ze het doen enz. enz. en de site van de muzikant9en) zelf opzoeken.
anders zou ik het nog niet weten :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
vrienden, myspace :(
|
Gigs, vrienden en natuurlijk de obscure hoeken en gaten van Internet.
|
Ik volg gewoon de hippe gasten van het muziek subforum.
|
top 40 i guess, maar je hoort of ziet het altijd van anderen, en vooral de forums
|
maar als je nou geen smaak hebt???
|
http://oeh.ac.at/oeh/progress/103348...48996985/right
daarnaast veel van vrienden en labels (internet dus) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bonó1991
Lid Schooltype/studierichting: Teorethische leerweg |
Citaat:
:cool: net geen havo :p |
Schooltype/studierichting co-assistent nee das lkkr, bij de mac donalds ofzo
|
toemba
22M het is een scholieren forum dus bonolover heeft wel wat meer recht van spreken.. |
Citaat:
Verder staat er: Schooltype/studierichting co-assistent, VU geneeskunde VU staat voor Vrije Universiteit, en het medisch centrum aldaar is het ziekenhuis waarin ik momenteel mijn laatste jaar geneeskunde aan het volgen ben. Deze discussie heeft overigens niets met muziek te maken, net als eigenlijk al je andere bijdragen aan muziektopics. Misschien is onzin jouw forum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ehhh ik ontdek mijn smaak via soulseek, vrienden ( hoewel mijn vrienden het meer van mij moeten hebben huuuhuhuhu), pandora internet radio en ohja teh_forum. en met sommige dingen ben ik opgevoed. of dan kende ik toevallig van ik 4 was een nummer van de radio en kon ik dat met de komst van slsk na 14 jaar eindelijk eens downloaden.
|
Citaat:
|
Hmm.. Af en toe luister ik radio, maar dan 3 fm ofzo, want vrijwel alles op skyradio ken ik nou wel.
M'n vrienden vertellen wel eens wat ze goed vinden en dan ga ik downloaden. Als op het forum ergens razend enthousiast over wordt gedaan dan ga ik ook wel eens aan het downloaden. Of als ik in een televisieserie iets hoor dat ik leuk vind ga ik opzoeken hoe het heet enzo en dan ga ik daar ook van downloaden. En af en toe ga ik gewoon willekeurig dingen downloaden en zie ik wel wanneer ik het luister of hoe ik het vind. |
Viavia, en als ik dan iets leuks aan het downloaden ben ga ik ook wel eens kijken wat voor muziek die persoon verder allemaal luistert. Zo kom ik ook nog wel eens wat leuks tegen. :o
En heel soms via de radio, maar de laatste tijd luister ik daar eigenlijk nooit meer naar. |
Ik heb mijn muziek leren kennen via mijn oudste broer en oom, en heb jarenlang bij 4 fonotheken systematisch vrijwel alle jazz en fusion LP's en CD's geleend en beluisterd. Anno 2006 haal ik al mijn muziek info, downloads en CD's via het internet. Beheer momenteel 2 blogsite's waarin ik veel van mijn CD's post (die anderen gratis kunnen downloaden in een hoge 320 kbps Mp3 bitrate) en ik leer hier weer veel nieuwe muziek van andere liefhebbers kennen.
Een van mijn jazz/fusion blogs is binnen 2 weken al ruim 30,000 keer bezocht, gezien de counter en vele downloads. :) |
Soulseek, random reviews, vrienden, festivals, links bij bands die ik al gaaf vind, muzikanten.
|
alle soorten muziek luisteren waar ik aan kon komen. z0mg ik heb echt praktisch alles geluisterd. wat ik minder vond, viel af. wat ik leuk vond, bleef. makkelijk
|
Vrienden, gratis muziekbladen, internet. In die volgorde.
|
1. google. 2. downloaden.
|
Peer-pressure.
|
vriendelijke platenzaak medewerkers, compilatie lp's, googlen en doorklikken tot je een ons weegt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik ben trots dat ik sigur aan de dEUS en jeff buckley heb gekregen, en ik ben blij dat hij mij aan the smiths heeft gekregen. (y) |
jij hebt me aan cocorosie en broken social scene gekregen(Y) ohja en de tv negers
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind de sig van de ts overigens niet bijster origineel.
|
Ik zoek altijd op wat ik al heb en zoek daar wat dieper in door. En ik lees regelmatig de verschillende fora waar ik ook wel wat leuke dingen heb gevonden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11. |