![]() |
symbool
http://www.cowhosting.com/upload/avatar/r0300030.jpg
iemus zei vandaag dat er een betekenis aan hing maar wist natuurlijk niet wat :) dus ik hoop jullie wel :) |
Het ankhtekenetje (het kruisje boven het oog zeg maar) is een egyptisch symbool voor het eeuwige leven. het oog zal ook wel iets betekenen in die combinatie, maar kheb geen idee wat :o
|
Egyptisch symbool Oog van Horus symbool van kracht , geluk en goede gezondheid.
Ik dacht dat dit het was :confused: |
wel echt een VETTTT mooi ding :eek:
|
*combineert laatste 2 reply's* :D
idd. ankh staat voor leven , dood en leven na de dood, en het oog van horus inderdaad voor gezondheid en geluk. Ankhjes werden bij egyptenaren altijd meegegeven als ze dood waren, het oog van horus was meer een symbool voor als mensen nog leefden. :) 't is best simpel :) |
Citaat:
en de rest ook natuurlijk :p |
tada,het heeft dus iets te maken met leven(of zow iets)
dit was weer een zeer nuttige reply,dank u :D |
Nee. ik vind het maar niets.
maar toch leuk :D |
hmm k weet dat ie sonder kruis voor geluk staat maar met kruis :confused:
|
ankteken is toch de sleutel van het leven ofso?? naja iig iets met leven en dat ook is ook iets maar weet ik ff nie
|
ik vind hem iig heel mooi! (y)
|
Citaat:
|
Het is egyptisch, de Ankh staat voor leven na de dood en het oog is een soort verfraaid symbool van de egyptische hyroglief oog. Wat dat precies betekent weet ik niet... ik ben even te lui om het op te zoeken pardon.
|
een vriendin van mij heeft ook zo'n oog om d'r nek en die zei dat het voor bescherming tegen het 'kwade oog' is...
|
Ik heb ook een oog om mijn nek, maar die van mij komt uit Turkije en is een Alziend Oog. Die beschermt je tegen al het kwaad. :confused: :)
|
Citaat:
|
Citaat:
dit weet ik niet wat voor betekenis dit heeft |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08. |