![]() |
Laatste Zang (2)
Laatste Zang (2)
een blik over haar schouder er is geen weg terug de klanken van onuitgesproken woorden vervliegen met het licht licht als zeewater, als het sprookje waarin zij de hoofdrol speelt er is geen begin, noch een einde in dit verhaal, deze krampachtige omarming met de ijzige kou streelt en zingt voor haar alleen tot hij haar langzaam in slaap sust en zijn laatste zang bij vloed vergaat |
IJzige kou :( Weet je nog...? :
Citaat:
|
'Als een kermis met flikkerende lichtjes' is iets anders dan 'ijzige kou' mijn insziens. Maar wel een minder groot cliché.
|
Ik bedoelde dat het één logisch uit het andere volgt. Dat had ik haar al eerder gezegd.
|
Ijzige kou komt uit het gedicht 'Laatste Zang' , die ik twee jaar geleden geschreven heb-vandaar ook Laatste Zang(2)
Overigens vind ik 'ijzige kou' iets anders dan 'kermis met fonkelende lichtjes'(zoals Fayelinde al opmerkte). Kou kan ook gewoon koud zijn, ijzige kou zegt meer dat het door je heen snijdt, bijna onweerstaanbaar is. Ijzige kou bedoel ik mee, zowel in het eerste 'Laatste Zang gedicht' als in het tweede, de dood. En heb je verder nog opmerkingen, afgezien van de ijzige kou? Ik zal hier nog even mijn eerste gedicht plaatsen: (wat overigens niet echt goed was, maar hé, ik was 14) Laatste Zang De kibbelende zee bij zonsondergang neemt haar laatste woorden mee haar laatste zang woorden vol verdriet weerklinken in het duister luid is het niet een zwoel gefluister het water neemt haar tranen mee haar geheimen, haar verdriet haar psychologe is de zee met anderen praat ze niet in haar hart voelt ze de pijn hij vergezeld haar al een tijd wanneer zou het voorbij zijn wanneer wordt zij bevrijd? gevangen in haar eigen lichaam schreeuwt zij zonder woord meisje, voel je niet eenzaam je hebt jezelf vermoord! ze wordt zich bewust van het gevaar dat haar opwacht in de duisternis de ijzige kou van de dood verlamt haar en ze weet dat ze stervende is (ik wist niet hoe ik een link kon maken naar het topic) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33. |