![]() |
Ontstoken ogen.
Ik heb behoorlijk vaak problemen met m'n ogen. Snel rood, vaak zit er rotzooi in etc.
Maar ondertussen loop ik volgens mij weer met een fijne ontsteking. Het voelt constant of er iets in m'n ogen zit terwijl ik d'r vrij zeker ben dat ik d'r niks ingekregen heb ofzo. Dan weer in m'n linker, dan weer in m'n rechteroog. Met het gevolg dat ik de hele tijd loop te knipperen, eigenlijk vanzelf ga wrijven (en ik weet dat dat natuurlijk heel slecht is maar echt tegenhouden doe je het ook niet) en m'n oog uiteindelijk verdomd pijnlijk & gigantisch rood is. A.s. week maar eens een afspraak maken met de huisarts voor een (antibiotica) zalfje, maar tot die tijd.. Heeft er iemand tips om nu zo snel mogelijk wat minder last te krijgen van m'n oog? Simpelweg spoelen lijkt weinig effect te hebben en natuurlijk probeer ik zo min mogelijk aan m'n ogen te zitten. Maar verder? |
speolen met lui warm water
|
Met een nat koud washandje op je ogen gaan liggen, dan kun je er gewoon ff niet aanzitten. Bij mij helpt dat altijd erg goed.
|
water koken en dan een doekje daarin deppen , en dan met dat doekje voorzichtig alle troep eruit halen.. oeh onstoken ogen dat is zo naar!!
|
Je went d'r aan. Maar dat koken klinkt goed. Ga ik doen (y)
|
Je kunt ook eens een wattenstaafje met babyshampoo proberen. De rode randen worden hierdoor niet roden, en die troep is zo verdwenen. Maar het zalfje van de huisarts doet natuurlijk ook wonderen..
|
Koude (en natte uiteraard) thee(zakjes) op je ogen leggen.
En heb je geen allergie ofzo? :confused: |
Citaat:
ben je betoeterd? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08. |