![]() |
creëer jij je eigen werkelijkheid op internet
of vertel je altijd de waarheid? :)
ik schat dat ongeveer 50% van wat ik hier zeg op waarheid gebaseerd is :o |
altijd de waarheid
|
Wat pp zegt.
|
leugenaars
|
Mijn nickname is Dinalfos en niet mijn echte naam. Do teh matherzzz..
Maar serieus, ik heb niet echt reden om te liegen. |
95% van de tijd de waarheid.
|
ja je hoeft toch niet te liegen om een andere impressie van jezelf te geven dan in het echt :confused:
|
Vrijwel altijd de waarheid. Maar ik vertel wel eens dingen ergens niet bij, omdat ik dan mijn eigen punt tegenspreek. :o
|
Over het algemeen zeg ik wel wat voor mij waar is, ja. :o
|
altijd.
behalve mijn naam |
Citaat:
en af en toe de waarheid een klein beetje verdraaien is geen liegen toch? :o |
Citaat:
|
ja en anders zeg ik het gewoon lekker niet :p
|
Ik lieg nooit! :o
Zo had ik bijvoorbeeld voor het topic 'welke knop heb je als laatste ingedrukt?' een 'nieuwe' knop bedacht, was ik er speciaal naartoe gelopen om m in te drukken en dat vervolgens te posten. :bloos: |
ik ben gewoon slecht in liegen.. natuurlijk maakt dat geen hol uit bij typen.. maarja..
|
Citaat:
|
Nee, ik lieg niet, maar ik vertel ook niet alles.
|
Ik lieg niet. Maar ik ontwijk misschien soms wel bepaalde topics en mijn manier van reageren etc. is (denk ik) ook wel anders dan in het echt, dus ben ik wel iets anders in het echt.
Maar ik creeer niet een eigen werkelijkheid. |
nee :)
|
Citaat:
|
Ik lieg nooit.
|
Ik lieg niet echt, maar soms ben ik sarcastisch/ironisch en hebben mensen dat niet door en dan laat ik dat maar zo, en überhaupt ben ik op intern (nouja: op dit forum) stukken irritanter dan irl.
Dat is wel eens anders geweest trouwens. |
Altijd de waarheid.
Mijn docenten Nieuwe Media doen altijd zo hijgerig over de mogelijkheid tot het creëren van een andere persoonlijkheid op Internet, maar ik heb daar nooit zo de lol/het nut van ingezien. Op Internet ben je anoniem, dus dat is toch júist de plaats om jezelf te zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alles wat ik hier zeg heb ik echt zo meegemaakt en vind ik echt zo. Ik ga niet iets verzinnen om in een bepaald topic te posten die ik leuk vind, alleen als ik er sowieso zelf iets over te vertellen heb. Maar ik denk dat zo'n beetje iedereen wel wat anders is in het echt, dat is gewoon zo. Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die in het echt precies hetzelfde was als op internet..
|
Citaat:
Ander voorbeeld: je komt iemand tegen die je kent van vroeger, maar je hebt eigenlijk helemaal geen zin om met hem/haar te praten. Vanwege fatsoensnormen blijf je vriendelijk en beleefd, maar eigenlijk doe je je anders voor dan je bent, want in werkelijkheid wil je van hem/haar af. |
Jamaar dan ben je dus nooit echt jezelf?
|
Citaat:
dit soort theorien komen alleen maar op onzinnige dinge uit dat je zoals topdrop al zegt nooit ''echt'' jezelf bent onzin natuurlijk |
Ik ben hier soms wat meer mijzelf dan ik zou wensen:p Maar gelukkig is mijn bijdrage hier laag.
|
Volgens mij spreek ik hier altijd wel de waarheid. :o
|
Citaat:
Ik ben het wel met je eens trouwens dat je nooit echt jezelf bent (of dat dat 'jezelf' mischien zelfs wel niet bestaat), aangezien je je als het goed is in elke situatie toch anders gedraagt. |
Citaat:
Ik denk dat er heel veel voor te zeggen valt dat je nooit helemaal jezelf bent. Een theoretische of filosofische discussie zou heel interessant zijn. Ik vind het iig kortzichtig om het meteen als 'onzin' af te doen. |
Citaat:
Dit is maar een theoretische stelling, natuurlijk. Je hebt ook mensen die bijvoorbeeld wel ronduit laten blijken dat ze niet van praatjes van oude bekenden zijn gediend, zo heb ik laatst aan den lijve ondervonden. Lennaert Nijgh heeft daar een treffende songtekst over geschreven: 'Geen Carnaval' (voor Boudewijn de Groot). |
99% van de tijd waarschijnlijk.
|
Citaat:
En je vertelt natuurlijk niet álles. |
Firdaus is Alexandra en Alexandra is Firdaus.
|
waarheid behalve me naam
en op onzin doe ik iritant maar dat is niet onwaar |
Ik zei dat je niet jezelf bent als je liegt over je gemoedstoestand, omdat je dan een deel van jezelf verloochent. Sarah zei daarentegen dat dat liegen dan onderdeel is van wie je bent. Dat is bij nader inzien wel te verdedigen als je uitgaat van het idee van Donna Haraway, dat je identiteit niet vastligt, maar nog steeds van dag tot dag gevormd wordt. Als je van die theorie uitgaat, heeft Sarah een punt.
|
ik schep mijn eigen werkelijkheid hier, maar houd wel rekening met gevoelens van anderen. Ook weet ik duidelijk onderscheid te maken tussen realiteit en fictie :) (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik lach vooral om het rare zooitje dat er rondfladdert.
|
Wat is de echte werkelijkheid?
|
`~ - ~# ~ik ben eigenlijk een moeder van 4 kinderen waarvan 3 onder de hoede van de raad van kinderbescherming en een beebietje van 3 maanden dankzij dat mormel heb ik een postnatale depressie en forum ik om de tijd te doden aangezien ik anders het moet voeden ~ # ~- ~`
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09. |