![]() |
Panta rei.
Panta rei.
Alles stroomt en logica is ver te zoeken in geschriften of in boeken naar wie het eerste duwtje gaf. Denken is zijn, maar ik verdwijn niet als ik blijf lopen, want mijn ogen zijn open en God is net zo goed vergaan als de dode man die Hem vervloekte in zijn zoektocht naar een leegteloos bestaan. Maar beweging wacht niet op de grijze massa die verzaakt tégen de stroom in te gaan. |
Ik vind hem wel heel erg leuk(Y) De rijm is net niet teveel aanwezig.
Panta Rhei was ook de naam van onze scoutinggroep, maar vergeet altijd wat dat betekent:P |
Citaat:
Ik vind het heel mooi opgeschreven. Mag ik vragen met welke reden het is geschreven? Slaat het concreet op iets? |
Nou, eigenlijk slaat het niet zozeer ergens op. Ik studeer Filosofie en wilde daar eens wat mee doen, dus vandaar :). Ben er ook geen uren mee bezig geweest met zeer diepgaande bedoelingen, maar was toch wel benieuwd wat anderen ervan vinden.
Oh, en panta rei/rhei (weet iemand wat het officieel is?) betekent 'alles stroomt' ;). |
Ik vind het een beetje een opeenvolging van wc-boekjeskreten en large-tshirts.
"God is dead". Nietsche. "Nietsche is dead". God. Maar misschien is dat beroepsdeformatie. Veel plezier met je studie. |
Panta rei is grieks, dus de vertaling ervan is altijd een beetje spellingsproblematisch.
|
Citaat:
T-shirt teksten ben ik niet met je eens (niet zo gek natuurlijk, als ik dat wel zou zijn zou ik het wel op een t-shirt gooien). Je vindt het te cliché verwoord? Suggesties voor verbetering dan wellicht :)? |
Ik vind hem fijn lopen en aan een discussie over de inhoud wilde ik me maar niet wagen. :p Het is toch niet zomaar een spreuk dit, het is echt wel een gedicht. Maar misschien iets te veel wijsheden op elkaar, zeg maar.
|
http://www.emp.de/ACfrG/productimg/5/510594a.jpg
en check epistemelinks de plaatjes deden het niet... |
@ Botervleug: Ik vind dit toch wel echt anders (ik ben trouwens bekend met de t-shirts (y) ), maar prima natuurlijk als jij 't daar niet mee eens bent :) .
@ Thoughtful: Dank :). En teveel wijsheden (wat Botervleug neem ik aan bedoelt? Correct me if I'm wrong.) kan maar zo, ik heb het zelf niet zo door omdat ik er natuurlijk constant mee doodgegooid word. In elk geval bedankt voor de kritiek iedereen :) . |
Ik denk inderdaad dat je gedicht beter zou werken als je één hoofdidee of gedacht zou nemen en die verder uitwerkt in gevoelstermen/metaforen/gevolgen. Dan ga je wat meer de diepte in en maak je het voor jezelf een werkelijkheid in plaats van een reproductie van ideeën waar je naar eigen zeggen 'mee doodgegooid wordt'
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20. |