![]() |
Vloeibare lucht
wie oh wie weet waar je dit spul kunt kopen?
verder; wie heeft wel eens dit over zijn hand gekregen? ter indicatie; dit spul is ongeveer 70 kelvin, en word graag gebruikt bij supergeleiding. |
Bedoel je niet vloeibare stikstof?
|
Lucht? Knoflooklucht of bierlucht?
Of bedoel je een bepaald gas? |
lucht geeft toch aan dat het geen vloeistof is?
|
Co2 in vloeibare vorm.
|
nee, echt vloeibare lucht. dat wil dus zeggen: dat mengsel van stikstof, zuurstof, koolstofdioxide, vloeibaar, en daarin, in die vloeistof, de edelgassen opgelost. is ongeveer 70 kelvin dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maarrrrrr wie weet waar je vloeibare lucht kunt kopen? of beter: waar je de flessen kunt kopen waar je de druk zo hoog kunt maken dat t vloeibaar word? ik zal zo wel ff uitrekenen hoeveel pascal t moet zijn. |
Ik zou niet weten of en waar je het kunt krijgen, is vloeibare stikstof niet goed genoeg? Als je het over je hand krijgt, krijg je brandwonden. (afhankelijk van hoeveel het is) Als je je hand er in stopt, kun je hem afbreken. :p
|
nou nee, dan krijg je vrieswonden, geen brandwonden :P
|
Citaat:
Maar ik weet niet waar je het kan kopen.. |
Citaat:
@ topdrop: ah, de manier van creeeren kende ik niet! ben ook maar een miezerig natuurkundestudentje, en niet chemie.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je het al bij de albert heijn geprobeerd?
HAHAHHAHAHAHA :( Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten, sorry. Lijkt me wel interessant om eens te zien, vloeibare lucht. |
Citaat:
klinkt toch raar, kokende lucht. denk je aan iets heel heets, en t is ook ergens onder t nulpunt... |
Ik weet wel hoe, mijn vader is scheikunde leraar, en die kan dat spul allemaal bestellen via zijn school, vast ook wel vloeibare o2. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
http://upload.wikimedia.org/math/b/0...61a3a14ed7.png dat diffirentieren, top bepalen, en dan zeggen en concluderen waarom een verhitte staalstaaf rood gloeit ipv 'iedere andere kleur' :cool: mooi vak,quantum mechanica. maar goed.... ben nog steeds zoekende naar lucht (l) |
oh, in die formule zit n fout btw; moet niet h zijn, maar 'h streep'. scheelt 2pi.
|
Hier: https://www.hoekloosonline.nl/xgis/ kun je het bestellen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |