![]() |
kijkoperatie + litteken
hey,
ik vroeg me ff af, is t normaal dat een simpele kijkoperatie waarbij alleen maar een piepklein sneetje in de lies wordt gemaakt van nog geen 1cm een lelijk rood litteken kan achterlaten...? |
Geen idee, maar ik had een keer mijn been opengehaald met een inktpennetje dat uit mijn tas stak. Dat was ook een snee van nog geen centimeter en dat is ook vrij lelijk geheeld.
De grootte van de wond zegt dus in elk geval niks over hoe iets gaat helen. ;) |
Wat je evt kunt proberen (mits de ingreep niet al te lang geleden is geweest) het litteken masseren met vitamine E creme. Kun je gewoon bij apotheek kopen, is ongeveer 7 euro.
|
Dat ligt er ook nogal aan hoe lang het geleden is dat je geopereerd bent. Als dat kortgeleden is kan het best nog niet zo mooi zijn, meestal trekt het vanzelf steeds meer weg.
|
bedankt dat geeft hoop!
|
Nog een tip: niet teveel aanzitten. Draag ruime kleren, en vooral niet constaand aan gaan frotten, kijken of het al dicht is, of dat ene kleine korstje eraf is enz... Gewoon zelf laten helen...
|
In het begin is het idd veel lelijker en roder ed dan na verloop van tijd. Ik heb zelf drie littekens van een (kijk)operatie, je ziet ze wel, maar heel storend aanwezig zijn ze niet, vind ik.
|
Bijna niet te zien.. Als je er niet teveel aan plukt. Mijn wonden op mn knieeen van valpartijen op de fiets zijn lelijker geheeld door dat gepluk. En daarbij, ze hechten die kleine wondjes netjes, dus veel zul je er niet aan over houden. Die creme of nertsolie doet ook wonderen. Succes!
|
als het kort geleden is het litteken idd niet heel mooi calendulan zalf wil ook wel helpen. dat heb ik veel gebruikt en de littekens die ik van een kijkoperatie heb zijn daar door een stuk mooier/minder zichtbaar geworden
|
ik heb een aantal jaar geleden een kijkoperatie in mijn knie gehad. Onderaan en bovenaan mijn knie zitten nu twee 'rondjes' van ongeveer 4 mm. Als ik het niet zeg, ziet niemand het. ipv van calendulan kun je ook de littekencreme van biodermal gebruiken. Helpt ook heel goed, is wel redelijk duur.
|
mijn broertje had ook een kijkoperatie in zijn lies.
hij had eerst een heel klein littekentje zitten. maar nu zie je er al lang (bijna)niets meer van, en idd, als hij er niks over zegt ziet niemand had omdat het heel klein is |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07. |