![]() |
Thema`s in de platen die je vaak hebt opstaan.
Waar gaat de muziek over die jij het meest luisterd?
Maatschappij kritisch gebrabbel, of gaat het over elfjes en draken, of ben je erg grim en gaat het voornamelijk over dood en verderf? Mischiens hou je wel meer van liedjes over liefde, of over hoeveel weed je wel niet smoked en je dikke gouden kettingen of weet ik het. Vertel het me! |
Meeste wat ik luister is (post)rock.
Thema's daarin zijn soms maatschappelijk, maar gaan ook heel vaak over persoonlijke visies op 'dingen'. Natuurlijk ook over liefde enzo, maar daar ontkom je - in welk genre dan ook - niet aan. Verder hoor ik ook vaak filosofische teksten (die me overigens erg weinig doen), maar de thema's zijn heel divers. Echt een hekel heb ik aan nummers die over ziektes gaan. :( |
Gast, postrock en tekst :eek:
|
a sil mt zion ?
sigur ros ? |
Ik luister veel verschillende soorten muziek, nl.: punk, punkrock, political punk, alternatieve rock, rock, indie, grunge, post-punk, garage, britpop, emo, screamo, 80s, 70s, kleinkunst, folk, folkpunk, folkmetal, 60s, blues, jazz, classic rock, psychedelic, metal, new wave, jazz vocal, soul, swing, trumpet, rockabilly, psychobilly, cool jazz, bebop, jazz fusion, french, piano.
Hmm, meestal is het wel maatschappijkritisch ja, is meestal zo met punk (Dead Kennedys, Sex Pistols). Of het gaat over liefde (vééél artiesten) of filosofisch gebrabbel (The Doors), of het gaat helemaal nergens over (Flogging Molly, Korpiklaani). Ik hou ook héél veel van puur instrumentale muziek (jazz, Yann Tiersen) |
Citaat:
En je moet toegeven: het gros van de postrock is instrumentaal (niet dat dat instrumentalisme het genre definieert). Ik denk gewoon dat TLO het vooral over rock zal hebben als hij het over liefde en filosofische teksten heeft. |
Citaat:
|
fullblown aids.
|
Dat ligt toch helemaal aan de bui, denk ik.
|
De liefde is toch het alomvattende thema in mijn muziekkeuze.
|
Ik luister vooral existentialistische en geile muziek.
|
Citaat:
|
zeg dan chanson ja ;)
|
Citaat:
en ja af en toe luister ik eens naar wat radiohead nou eigenlijk bedoelt met dat gebrabbel. en verder zie ik ja toch vooral liefde, liefde en nog eens liefde. |
er zit niet echt een patroon in.
ik luister voornamelijk postpunk en dat is ook nogal een breed begrip. |
Muziek moet gewoon intens zijn.
Klaar, slotje. |
Citaat:
|
Hehe.
|
Ik luister weinig muziek met tekst en bij de meeste bands die ik luister is de tekst niet zo belangrijk. Het gaat vast wel ergens over maar het is geen prioriteit om een boodschap of iets dergelijks over te brengen. Ik ga ook echt niet naar muziek luisteren voor iemand's mening, levensverhaal of politiek standpunt. Dat is misschien iets te teenage angst.
|
Guns, pussy & drugs.
|
De meeste nrs die ik luister gaan over bier drinken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Boze negers met pipas of dood en verderf.
|
De kutkwaliteit van het leven, maatschappelijk bekeken danwel emotioneel. Of drugs. Thema's als doem, donker, dood, rauw en flink van de kaart.
|
gritty realism
het rijmt |
Occult gebrabbel, kritiek op de maatschappij, horror, drugs, doem, geloof, filosofisch gelul, hoerenlopen, satan en meer van dat soort onzin.
|
optimisme.
hoop ik. |
vanalles en niks. Sex en nihilisme en verloren liefdes en dat soort gezellige zaken (y)
|
Drugs, buitenaardse wezens en meer van dat soort ongein.
Geweld, maatschappelijke teksten. |
Sex, Drugs en Rock & Roll
yeah! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik luister veel jazz dus dat gaat altijd over liefde en neuken, en veel blues dus dat gaat altijd over liefde en neuken en dingen die kut zijn.
En veel Tool, dus dat gaat altijd over weet ik niet en aliens en transcendentalisme en het gezamelijke bewustzijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42. |